![]() |
Noem is een rpg op met een goed vechtsysteem
zeg maar de turned base van breath of fire enzo
(van die nieuwe zogenaamd vette batlle systemen word ik namenlijk helemaal gek van) turned base =TIJD HEBBEN OM TE KIEZEN |
Ik vond het vechtsysteem van Tales of Phantasia wel wat hebben; weet niet of een ander RPG zoiets heeft. Lijkt er een beetje op dat Tales of Legendia ook zoiets gaat krijgen.
Verder vind ik die realtime vechtsystemen zoals in Kingdom Hearts en Tales of Symphonia toch wat .. verwarrend. Vechtsysteem in FF 10; turnbased waar je de volgorde ziet vond ik wel fijn. Hoewel 't realtime vechtsysteem in FF 11 online ook wel fijn is. (alleen daar speel je met andere echte mensen dus hoef je niet meerdere karakters tegelijk te besturen wat het natuurlijk makkelijker maakt) |
Citaat:
|
Ja die zoek ik ook, ik heb geen turn-based RPG's, behalve FF Dawn of souls maar die kent iedereen wel. Voor de gamecube moeten er genoeg zijn, maar heb me er nooit zo in verdiept.
KOTOR is semi-turnbased :P |
KotOR?
|
Citaat:
|
je bedoelt natuurlijk 'noem 'ns/'s/eens een rpg op...' niet 'noem is'.
|
Citaat:
|
Citaat:
OT: FF7 vind ik een heerlijk uitgebalanceerd systeem hebben, met materia en vele soorten magic. |
Citaat:
Heb je Kotor al geprobeerd? ;) |
alle pokemon games op de gb...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar als je je white wizard teleport leert hoeft dan niet. |
fallout 2.
|
Citaat:
(is komma-neuker niet met een tussenstreepje ?) |
Citaat:
leuk gast *geeft kaasschaaf* ga jezelf maar lekker aftrekken btw op andere topics loop je ook al te zieken rot gewoon op ofzo :o |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar hij is ook eigelijk ook niet turnbased. |
Kingdom Hearts is super, vecht systeem moet je gewoon begrijpen is een eitje.
Naja ga het maar af: - Kotor - Dungeon Siege - All Final Fantasys delen, waarbij 7,8 en 10 ongeveer de leukste zijn, vind ik dan :P - Baldurs Gate - Silent Storm - Front Mission 1,2,3 - Breath of Fire VI - Suikoden III - Jade Empire En ga zo maar door. |
combat is wel turnbased.
Bij Dungeon Siege niet. |
Citaat:
Edit: Jade Empire is ook niet turn-based, en ook niet leuk vond ik. |
Citaat:
|
Lufia (!)
Fallout Heroes of Might and Magic heeft ook wel een gaaf turn-based combat systeem, al is het geen RPG. :) (y) |
Als je het echt turn based wil hebben moet je lekker pen&paper D&D gaan spelen, maar dat duurt toch wel ernstig lang.
|
Citaat:
Final Fantasy 8 zijn vecht systeem, inclusief het draw'en, was knap waardeloos, vergeleken met andere vechtsystemen. |
"Turn-based" is wel een iets minder zinledig soort Engels dan "turned base" :)
|
Citaat:
Het drawen van magic was ronduit saai en vervelend. Citaat:
Oh, alwéér een remake van oude FF-delen... (n) Geef mij de originele NES-versies maar. Alhoewel, deel 2 was ontzettend slecht. |
Ik heb nog een systeem vergeten die in Goldensun sprak mij ook erg aan daar had je een djin (geest) systeem die je poppetje zodanig veranderen dat ze andere magic kregen.Helaas werd het aan het einde te onoverzichtelijk en leek het eerder pure toeval welke aanvallen je kreeg .Maar aan het begin was het zekers vet (y)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Omdat het geen doorsnee turn based ik sla jou jij slaat mij ik wacht op balkje kan daarna pas move doen of magic met MP is, gaan mensen zeuren. Maja smaken verschillen. @ marcade heb wel meer dan alleen FF gespeeld hoor :) |
Citaat:
|
Weet iemand nog een (japanse) rpg beetje op volwassen niveau qau verhaalstructuur, karakters etc. Ben beetje dat ''blije'' gedoe zat ook al is het verhaal zo goed. Xenosaga is dat wat? ik heb deel ii mar nog niet echt gespeeld.
|
Citaat:
En over het algemeen is dat killing om te doen, aangezien je in tegenstelling tot spellen als Diablo redelijk vaak de kans loopt dat npc gevaarlijk genoeg zijn om je character om te leggen. Voor nog zo'n deels turn based ding zou ik Neverwinter Nights kunnen aanraden, erg goedkoop ondertussen (30 euro voor het spel en de twee expansion sets), maar er zitten wel wat dingen fout in het gevechtssysteem. |
Hoezo is Jade Empire deels turnbased?!
|
Citaat:
|
Bedoel je niet KOTOR, die is idd semi-turnbased, maar Jade Empire noet hoor. Een maand geleden ofzo een tijdje gespeelt maar vond 'm tegenvallen, die combat was toch gewoon real-time?
|
Maar wel gebaseerd op zogenoemde 'combat rounds', hetzelfde systeem als in het eerdere NWN, acties kennen een bepaalde tijd die ze kosten, en ben je daar overheen dan is het rondje vol en zul je moeten wachten.
je kan bijvoorbeeld maar een deur per round openen, maar een bepaald aantal aanvallen of spells per round, enz. |
Oh, ja zoals ik al zei het is een maand geleden dus herinner me het niet helemaal goed meer denk ik dan. Njaah ik vond het vechtsysteem van KOTOR iig beter, Jade Empire vond ik vrij weinig aan...
|
Paper mario and the thousend year door (y)
|
Omg, ik kan niet snappen dat de 2 vetste nog niet genoemd zijn:
Disgaea Makai Kingdom(s?) |
Als je bij Kotor auto-pause aanzet vind ik het toch echt turnbased :o Na elke combat round wordt het spel op pause gezet.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
wel eerst deeltje 1 spelen, anders snap je dr geen hol van... |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:03. |