![]() |
Cricket?
Weet iemand wat cricket is?
|
Ja, hoezo?
|
Ik weet zelf veel over cricket en Nederland is nou niet een echte Cricket land.
|
Sodeju! Dat is nog eens een gewaagde stellingname! :eek:
|
Nederland moet echt verdiepen in cricket. Eens of oneens?
|
"Moet"? :D :D :D
Oneens, want ik heb een hekel aan mensen die bij dit soort onnozele onderwerpen praten over "moeten". En cricket is een grappig gezelschapsspelletje hoor, maar ga toch alsjeblieft een sport doen. |
cricket is een sport:)
|
Citaat:
|
krikken is een sport
cricket is voor mensen die graag lang in de zon willen staan om paaltjes om ver proberen te werpen. |
Helemaal mee eens, gewoon verplicht stellen op school.
En Britten moeten verplicht gaan korfballen, dat zal ze leren. :) |
Citaat:
|
|
Cricket heeft iets weg van honkbal maar ze hebben andere knuppels. De meeste spelers kennen toch niet eens alle regels?
|
OMG jullie zijn nog serieus ook. :| Iedere 'sport' waarbij het rennen gereguleerd is, telt voor mij niet mee. :nono:
|
dat speelde ik ook toen ik 3 was (y)
|
Nederland moet nix, en het laatste dat Nederland dan al zou moeten is deelnemen aan een ballesport.
|
Citaat:
|
Jongens, hou het een klein beetje fansoenlijk hé!
Yup, ik weet wat Cricket is. En dat sinds er een wedstrijdvraag was over deze sport die ik niet wist. :p Maar boeie. |
cricket is ook voor geile vrouwen :)(y)
|
Cricket is toch het geluid dat krekels maken? :o
|
Geachte heer (s)Tofke_H,
gaarne zou ik u door middel van deze post willen laten weten dat vele onzin forummers het niet eens zijn met uw stelling dat wij, onzinners, onfatsoenlijk zouden posten. Wij verwachten daarom dat wij, op het onzin forum, een excuus post kunnen vinden, danwel een geheel nieuw topic die vervolgens als sticky een week lang te zien is. Met vriendelijke groet, OVV (Onzinners Voor Vrijheid) |
Crickets, family Gryllidae (also known as "true crickets"), are insects related to grasshoppers and katydids (order Orthoptera). They have somewhat flattened bodies and long antennae.
Crickets are known for their chirp (which only male crickets can do; male wings have ridges that act like a "comb and file" instrument). They chirp by rubbing their wings over each other, and the song is species-specific. There are two types of cricket songs: a calling song and a courting song. The calling song attracts females and repels other males, and is fairly loud. The courting song is used when a female cricket is near, and is a very quiet song. Female crickets have a long needlelike egg-laying organ (ovipositor). There are about 900 known species of cricket, worldwide. The cricket tends to be nocturnal and is often confused with grasshoppers (which are related, but not the same), because they have a similar body structure including jumping hind legs. In 1970, Dr. William H. Cade discovered that the parasitic fly Ormia ochracea is also attracted to the song of the male, and uses it to locate the male in order to deposit her young on him. It was the first example of a natural enemy that locates its host or prey using the mating signal. Since then, many species of crickets have been found to be carrying the same parasitic fly around the world. |
http://www.sussexcricket.co.uk/asset...ositions_1.gif
Als je naar het plaatje hierboven kijkt is het een redelijk lastig spel. Er zijn ook redelijk veel mensen voor nodig. Maar dit zijn de posities die er bij cricket bijvoorbeeld allemaal zijn. |
http://www.allworldknowledge.com/cricket/crease.gif
Dit is om het gebied van die bowler wat duidelijker te maken. Hierbij zie je ook dat de pijl in de vorige post de crease is. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maarja ik blijf voor India, of West Indies, is toch moeilijk kiezen als hindoestaanse Surinamer;). Ik ga voor India :P. Het is wel triest dat veel mensen niet een weten dat Nederland op het Wk speelde en gaat, of wisten mensen dat hier wel voordat ik dit bericht neertypte? En Engeland heeft verassend The Ashes gewonnen gister. :( Cricket is een van de meest bekeken sporten in de wereld als het al niet de best bekeken sport is. Voorbeeld was de wedstrijd Nederland-India in 2003 als poulwedstrijd, 800.000.000 mensen keken er. Helaas werd het hier niet uitgezonden. Hopelijk komend wk wel, mischien toch een voordeel dat de NOS geen voetbalrechten meer heeft, moeten ze wat anders kiezen. Nederland zit dacht ik in de poul bij Australie, Zuid-afrika en Ierland (weet het niet zeker kan ook Schotland zijn). Ze gaan er dus kansloos uit aangezien alleen nummer 1 en 2 doorgaan. Maar een derde plaats zou mooi zijn in de poul en zeker haalbaar. |
Citaat:
|
Citaat:
speelde mijn eerste enige en laatste cricketwedstrijd toen ik met school naar engeland ging, we maakten ze grandioos in, al heb ik het "vreemde" gevoel dat ze ons lieten winnen, maar dat is best want de verliezers zouden het bier betalen (y) |
Citaat:
Lara is inderdaad goed, maar Tendulkar ook :P Ik heb dat kanaal niet anders had ik inderdaad wel gekeken. Jammer dat studio sport er geen aandacht aan besteed. Nu kan ik eigenlijk alleen ball by ball updates volgen , en op sommige sites staat er dacht ik ook commentaar over wat voor bal er gegooit werd: cutter, googly, etc. offtopic, waar uit India kom je? Ik heb mensen ontmoet bij het wk schaken, jeugd voor slechtzienden in griekeland die uit Mumbai komen. Bollywood films blijven mooi :) |
Citaat:
|
Mensen die geen cricket spelen of er niet geinteresseerd in zijn zijn echt wel levenloos!!!! CRICKET RULES!!! En iedereen die hier tegen is kunnen wat mij betreft k*nkerhard doodvallen. Behalve de cricket lovers natuurlijk.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik kijk naar cricket op Sony maar ik snap niks van het spel. :confused:
|
Citaat:
Kunnen we het topic niet veranderen speciaal voor India fans. Aangezien de enige die verstand van de sport hebben hier op het forum voor India zijn. Logisch eigenlijk :P En heeft dat sony ook een lifestream via het internet? |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:40. |