![]() |
Sleutels van een ander materiaal dan het normale materiaal
Weet iemand of het mogelijk is om sleutels van ander materiaal te laten maken dan het gewone materiaal? En zo ja, waar?
Ik heb nl het idee dat ik uitslag krijg van mijn sleutels (en ook van andere dingen, maar sleutels zijn toch dingen die je elke dag nodig hebt als je het huis uit gaat ed, terwijl je bij andere dingen vaak nog wel de mogelijkheid hebt om te ontlopen dat je ze aan moet raken) en die uitslag doet pijn. (n) |
bij de meeste schoen/sleutelmakers kun je ook gekleurde sleutels laten maken, deze zijn van een ander metaal dan het normale metaal, ze wegen ook veel minder.
Wat je ook kunt doen is kunststof kapjes kopen die je over het ronde deel van de sleutel schuift :) dan hoef je de sleutel zelf niet aan te raken. Ook bij schoen/sleutelmakers. Kunststof sleutelringen zijn er ook maar die zijn wel vaak breekbaar. |
Die kunststof kapjes heb ik al, maar dat werkt niet echt (en ze gaan ook kapot als ze er een tijdje om heen zitten - ons slot werkt zwaar).
Bij die gekleurde sleutels zat ik me af te vragen of ze idd van een ander materiaal zijn, als dat zo is ga ik dat zeker proberen, maar anders wordt het zo'n dure actie (ik nogal veel sleutels - waarvan er twee niet nagemaakt kunnen worden in dat materiaal, denk ik, maar goed, dat is dan maar zo) voor niets. |
daar kunnen ze vast in zo'n winkel zekerheid over geven :)
|
Ik denk dat het wel een ander materiaal is. Hoewel het natuurlijk een legering kan zijn. Maar ook dat kan schelen denk ik. Het kan in ieder geval niet exact hetzelfde zijn lijkt me, gezien het lichter is, maar wel dezelfde grootte heeft.
|
Ik ben als man natuurlijk veel te pragmatisch, maar kan je die sleutels niet met een zakdoek vasthouden?
|
Citaat:
|
Spuit je sleutels in met vernis?
|
Citaat:
Het werkt bij mij iig wel op mijn broeksriem... |
de meeste sleutels zijn niet leverbaar in kleur dacht ik
|
het gaat niet om de kleur he, het gaat om het materiaal. en vrijwel alle sleutels zijn in kleur leverbaar, gewoon ff bij de mr moto (of hoe de lokale winkeltoko bij jou heet) ff vragen. autosleutels van vooral modernere auto's wordt een ander verhaal, maar ik denk dat t om huissleutels gaat.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Bij alle sleutelmakers hier in de buurt verkopen ze van die kleursleutels...niet echt moeilijk te krijgen dus? |
Citaat:
maar misschien valt het bij andere leveranciers wel mee, de leverancier waar ik de sleutels voor m'n werk bij bestel heeft alleen vrij weinig kleursleutels ivm het totaal aantal sleutels |
Citaat:
En natuurlijk ligt het totaal aantal kleursleutels lager, ook bij degene waar ik ze zou gaan halen, omdat ze er dus alleen het huissleutelmodel in hebben, andere sleutels kan je ook hier dus niet in zo'n kleurgebeuren halen. |
Bij de schoenmaker/sleutelmaker kan je ook sleutels laten maken van titanium :)
|
Citaat:
Dat heb ik nl. bij één bepaalde riem :s En wat bedoel je precies met inspuiten met vernis? Kan je dat zo kopen ofzo? En weet je toevallig ook welk metaal die reactie geeft? Heb het nl. bij m'n andere riemen van hetzelfde type niet, alleen maar bij één. |
bij de meeste mensen ligt dat aan nikkel :)
|
Citaat:
|
Nikkelallergie idd. Heb het met alles dat niet echt zilver is en in aanraking komt met mijn huid. Zelfs zogenaamde allergie-vrije metalen ook. Laagje vernis of transparante nagellak wil dan wel helpen. Dan zit er zoals idd gezegd een beschermlaagje overheen. Heb het ook wel eens met een broeksknoop, helaas moet je dat dan vaker aanbrengen want dat gaat er na een paar keer wassen weer af.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:55. |