Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-09-2005, 15:10
Verwijderd
Weet iemand of het mogelijk is om sleutels van ander materiaal te laten maken dan het gewone materiaal? En zo ja, waar?

Ik heb nl het idee dat ik uitslag krijg van mijn sleutels (en ook van andere dingen, maar sleutels zijn toch dingen die je elke dag nodig hebt als je het huis uit gaat ed, terwijl je bij andere dingen vaak nog wel de mogelijkheid hebt om te ontlopen dat je ze aan moet raken) en die uitslag doet pijn.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2005, 15:16
Verwijderd
bij de meeste schoen/sleutelmakers kun je ook gekleurde sleutels laten maken, deze zijn van een ander metaal dan het normale metaal, ze wegen ook veel minder.

Wat je ook kunt doen is kunststof kapjes kopen die je over het ronde deel van de sleutel schuift dan hoef je de sleutel zelf niet aan te raken. Ook bij schoen/sleutelmakers. Kunststof sleutelringen zijn er ook maar die zijn wel vaak breekbaar.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2005, 15:19
Verwijderd
Die kunststof kapjes heb ik al, maar dat werkt niet echt (en ze gaan ook kapot als ze er een tijdje om heen zitten - ons slot werkt zwaar).

Bij die gekleurde sleutels zat ik me af te vragen of ze idd van een ander materiaal zijn, als dat zo is ga ik dat zeker proberen, maar anders wordt het zo'n dure actie (ik nogal veel sleutels - waarvan er twee niet nagemaakt kunnen worden in dat materiaal, denk ik, maar goed, dat is dan maar zo) voor niets.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2005, 15:20
Verwijderd
daar kunnen ze vast in zo'n winkel zekerheid over geven
Met citaat reageren
Oud 07-09-2005, 19:05
ekki
ekki is offline
Ik denk dat het wel een ander materiaal is. Hoewel het natuurlijk een legering kan zijn. Maar ook dat kan schelen denk ik. Het kan in ieder geval niet exact hetzelfde zijn lijkt me, gezien het lichter is, maar wel dezelfde grootte heeft.
Oud 07-09-2005, 19:09
Verwijderd
Ik ben als man natuurlijk veel te pragmatisch, maar kan je die sleutels niet met een zakdoek vasthouden?
Met citaat reageren
Oud 07-09-2005, 19:15
Verwijderd
Citaat:
Snees schreef op 07-09-2005 @ 20:09 :
Ik ben als man natuurlijk veel te pragmatisch, maar kan je die sleutels niet met een zakdoek vasthouden?
Dan moet ik altijd een zakdoek bij me hebben...en dat heb ik dus niet. En ik wil gewoon graag normaal mijn sleutels beet kunnen houden, dat lijkt me veel pragmatischer.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 10:51
ExVaal
ExVaal is offline
Spuit je sleutels in met vernis?
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 12:37
murwari
murwari is offline
Citaat:
Vaal schreef op 08-09-2005 @ 11:51 :
Spuit je sleutels in met vernis?
Dat wil inderdaad ook wel helpen denk ik! Alleen moet je er dan (volgens mij) wel goed voor zorgen dat je vooral het ronde gedeelte in de vernis zet en het steek-gedeelte van de sleutel even intaped ofzo. Op deze manier zal je geen problemen meer hebben met die delen van de sleutels die je in je handen neemt.

Het werkt bij mij iig wel op mijn broeksriem...
Oud 08-09-2005, 13:48
Verwijderd
de meeste sleutels zijn niet leverbaar in kleur dacht ik
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 13:53
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
het gaat niet om de kleur he, het gaat om het materiaal. en vrijwel alle sleutels zijn in kleur leverbaar, gewoon ff bij de mr moto (of hoe de lokale winkeltoko bij jou heet) ff vragen. autosleutels van vooral modernere auto's wordt een ander verhaal, maar ik denk dat t om huissleutels gaat.
Oud 08-09-2005, 14:49
MieX
MieX is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 08-09-2005 @ 14:53 :
autosleutels van vooral modernere auto's wordt een ander verhaal, maar ik denk dat t om huissleutels gaat.
Maar autosleutels hebben toch ook zo'n beetje altijd een kunststof omhulsel dus die lijken me het probleem niet
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 16:29
Verwijderd
Citaat:
MieX schreef op 08-09-2005 @ 15:49 :
Maar autosleutels hebben toch ook zo'n beetje altijd een kunststof omhulsel dus die lijken me het probleem niet
Mijn autosleutel heeft dat niet. En de sleutel van het huis van m'n schoonouders is, denk ik, ook niet makkelijk na te maken, maar voor de andere huissleutels is zo'n kleursleutel wel een optie (als het van ander materiaal is, dat ga ik vragen zodra ik verhuisd ben - omdat ik dan toch weer andere sleutels heb).
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 16:49
Verwijderd
Citaat:
MightyMarcel schreef op 08-09-2005 @ 14:53 :
het gaat niet om de kleur he, het gaat om het materiaal. en vrijwel alle sleutels zijn in kleur leverbaar, gewoon ff bij de mr moto (of hoe de lokale winkeltoko bij jou heet) ff vragen. autosleutels van vooral modernere auto's wordt een ander verhaal, maar ik denk dat t om huissleutels gaat.
Dan zal ik dat morgen eens nakijken in het grote boek van de leverancier, maar volgens mij zijn kleursleutels/lichtere sleutels/ander materiaal erg moeilijk te krijgen omdat ze niet veel gaan
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 16:51
Verwijderd
Citaat:
Narcotic schreef op 08-09-2005 @ 17:49 :
Dan zal ik dat morgen eens nakijken in het grote boek van de leverancier, maar volgens mij zijn kleursleutels/lichtere sleutels/ander materiaal erg moeilijk te krijgen omdat ze niet veel gaan
Omdat ze niet veel gaan...?

Bij alle sleutelmakers hier in de buurt verkopen ze van die kleursleutels...niet echt moeilijk te krijgen dus?
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 16:57
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 08-09-2005 @ 17:51 :
Omdat ze niet veel gaan...?

Bij alle sleutelmakers hier in de buurt verkopen ze van die kleursleutels...niet echt moeilijk te krijgen dus?
Er zijn alleen honderden types sleutels, dus dan moeten jou sleutels nog maar net dezelfden zijn als degene die ze in kleur hebben

maar misschien valt het bij andere leveranciers wel mee, de leverancier waar ik de sleutels voor m'n werk bij bestel heeft alleen vrij weinig kleursleutels ivm het totaal aantal sleutels
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 17:08
Verwijderd
Citaat:
Narcotic schreef op 08-09-2005 @ 17:57 :
Er zijn alleen honderden types sleutels, dus dan moeten jou sleutels nog maar net dezelfden zijn als degene die ze in kleur hebben
Die kleursleutels zijn voor 'de normale' huissleutels.

En natuurlijk ligt het totaal aantal kleursleutels lager, ook bij degene waar ik ze zou gaan halen, omdat ze er dus alleen het huissleutelmodel in hebben, andere sleutels kan je ook hier dus niet in zo'n kleurgebeuren halen.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 18:52
MTpower
MTpower is offline
Bij de schoenmaker/sleutelmaker kan je ook sleutels laten maken van titanium
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 21:14
Verwijderd
Citaat:
murwari schreef op 08-09-2005 @ 13:37 :
Dat wil inderdaad ook wel helpen denk ik! Alleen moet je er dan (volgens mij) wel goed voor zorgen dat je vooral het ronde gedeelte in de vernis zet en het steek-gedeelte van de sleutel even intaped ofzo. Op deze manier zal je geen problemen meer hebben met die delen van de sleutels die je in je handen neemt.

Het werkt bij mij iig wel op mijn broeksriem...
Krijg jij dan ook uitslag op je buik van het metaal van je riem?
Dat heb ik nl. bij één bepaalde riem
En wat bedoel je precies met inspuiten met vernis? Kan je dat zo kopen ofzo? En weet je toevallig ook welk metaal die reactie geeft? Heb het nl. bij m'n andere riemen van hetzelfde type niet, alleen maar bij één.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 08:20
Verwijderd
bij de meeste mensen ligt dat aan nikkel
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 12:05
Spacemonkey
Spacemonkey is offline
Citaat:
ABgirl schreef op 08-09-2005 @ 21:14 :
Krijg jij dan ook uitslag op je buik van het metaal van je riem?
Dat heb ik nl. bij één bepaalde riem
En wat bedoel je precies met inspuiten met vernis? Kan je dat zo kopen ofzo? En weet je toevallig ook welk metaal die reactie geeft? Heb het nl. bij m'n andere riemen van hetzelfde type niet, alleen maar bij één.
Als je er een lagje vernis op spuit heb je kans dat je er geen last mee van heb. Het is dan een soort bescherm laagje tussen je huid en het metaal oid. Volgens mij kan je dat gewoon kopen bij de verf of hobby winkel.
Oud 09-09-2005, 12:57
murwari
murwari is offline
Nikkelallergie idd. Heb het met alles dat niet echt zilver is en in aanraking komt met mijn huid. Zelfs zogenaamde allergie-vrije metalen ook. Laagje vernis of transparante nagellak wil dan wel helpen. Dan zit er zoals idd gezegd een beschermlaagje overheen. Heb het ook wel eens met een broeksknoop, helaas moet je dat dan vaker aanbrengen want dat gaat er na een paar keer wassen weer af.

Regels voor berichten