![]() |
Verfilmde boeken
Welke verfilmde boeken hebben jullie gezien en wat vonden jullie ervan?
Ik vond Being there erg mooi. |
Charly and the chocolat factory :cool: :o
|
Obviously, Harry Potter :cool:, en was WotW niet een boek voor dat die eerste versie uitkwam?
|
Erg veel iig.
lord of the rings. harry potter. i, robot. silence of the lambs. stephen king films zijn waar ik nu op kan komen |
Idd, Harry Potter :cool:
A Walk to Remember The Notebook Blinker en de bakfietsbioscoop :cool: + vervolg The Lord of the Rings En wrs nog veel meer waar ik nu niet kan op komen... |
Alle films zijn Stanley Kubrick (behalve zijn eerste twee) zijn verfilmingen van boeken, dus die in ieder geval.
Verder: The Thing The Godfather Ringu Honogurai mizu no soko kara Akira Psycho Dracula Frankenstein The Bride of Frankenstein One flew over the cuckoo's nest Memento Om maar eens een paar favorieten te noemen. |
Discovery of heaven
Bridget Jones' diary Harry Potter en verder kom ik er niet op, hel, er zijn zoveeeel boeken verfilmd. |
ik ben heel benieuwd naar de da vinci code.
memento is toch geen verfilmd boek. het script van de korte film memento mori is als basis gebruikt. verder: fight club the shawshank redemption ja en alles wat al is opgenoemd |
the stepford wives, harry potter, meisje met de parel en ben nu bezig in love actually
|
Driekwart van alle goede films zijn verfilmingen van romans of bestaande verhalen.
|
Citaat:
Welke boekverfilmingen ik de moeite waard vond én waarvan ik de boeken/verhalen heb gelezen: - Memento ("Memento Mori") - A Clockwork Orange - Fight Club - Charlie & The Chocolate Factory - Lord of the Rings - Trainspotting - One Flew Over The Cuckoo's Nest - Blade Runner ("Do Androids Dream Of Electric Sheep?") |
Alle goede Hitchcocks zijn gebaseerd op boeken.
|
Citaat:
Het is weliswaar een kort verhaal, maar is het ook uitgebracht in boekvorm? |
Citaat:
|
Citaat:
|
dracula was goed..
the crow ook.. interview with the vampire.... maare..queen of the damned zie ik niet als een verfilming van het boek.. :s |
Citaat:
|
Big Fish, erg goeie film!
|
THE LORD OF THE RINGS
of course, en al 20 keer of zo. ik weet het, ik ben obsessed. Maar dat is nog niet niks, ik heb Star Wars 4, 5 en 6 100+ keer gezien. |
Mists of Avalon
Dune Big Fish (ja schijnt ook een boek van te zijn) |
Citaat:
|
Band of Brothers. Verslaafd :o
|
the world according to garp
|
De G.V.R.
|
Sophie's Choice
|
De tweeling
|
De tweeling
Big fish Lord of the rings Harry Potter Charly and the chocolat factory Bridget Jones Diary Love actually Films van Stephen King GVR Matilda :o Kruimeltje Pietje Bell Schippers van de kameleon :o Vast nog wel meer :) |
Citaat:
Voor de rest: LotR (boek niet gelezen) & een hele rits films naar boeken van John Grisham, die vielen stuk voor stuk tegen, maar die boeken zijn ook niet extreem denderend. Voor de rest vast nog veel meer, maar ik heb geen zin om dat allemaal te gaan uitzoeken en/of opschrijven. |
A kiss before dying van Ira Levin. Ik weet even niet meer of de film ook zo heet maar hij was wel goed:)
|
Citaat:
en The Green Mile Ow ja Trainspotting! |
Girl, interrupted
The Color Purple &Ben ook erg benieuwd naar de Da Vinci Code. |
Citaat:
|
Matilda, the lord of the rings 1,2, en 3. De heksen. Phileine zegt sorry.
|
Veel van wat al genoemd is, en ook White Oleander, heel mooie film. Het boek heb ik nog niet gelezen.
|
Citaat:
|
''White Oleander'' is zo mooi, maar het boek is nog mooier :) .
|
Citaat:
|
Fear and loathing natuurlijk :nono:
|
En niemand die American Psycho noemt? :nono:
|
Citaat:
Verder zijn haast alle boeken van Ira Levin verfilmd; Sliver, Rosemary's baby... Ik vind zijn boeken erg de moeite waard (y) Films konden hier en daar beter. |
Citaat:
|
Het is inderdaad interessanter om te bekijken welk boek het slechtst verfilmd is. Iemand? :)
|
Citaat:
|
Slecht verfilmd? Zeker weten Harry Potter! Vooral De gevangene van Azkaban. Ik vraag me af hoe het met de volgende zal gaan ><!
|
Harry Potter, Lord of the Rings, De Kameleon 1 en 2, Mathilda, Pietje Bell 1 en 2, Kruimeltje, GVR, Tsatsiki, en vast nog wel meer.
Soms zijn de films mooier dan het boek, soms is het andersom. Maar bij bijvoorbeeld Lord of the Rings vind ik de film én het boek mooi. |
Citaat:
|
Naked Lunch (y)
|
The shipping news (Y)
|
the virgin suicides.
|
Harry Potter <3
The neverending story <3 Requeim for a dream Trainspotting The Godfather Fight Club Dune Ciske de rat Lord of the Rings American Psycho Love Actually Bridget Jones Chocolat Charly and the choclat factory Billy Elliot Ik ook van jou Phileine zegt sorry Schindler’s list Het gouden ei The name of the rose The Shawshank Redemption The Boys from Brazil The Bourne Identity/Supremacy Animal farm Basic instinct The Stepford wives The silence of the lambs A time to kill The firm The beach The bone collector Sleepers Cold Mountain The Green Mile Jurassic Park Ach en zo veel meer, ik kom er niet op.. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:39. |