Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Hoofdpijn aan 1 kant... (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=126293)

~sweetgirl~ 13-06-2002 12:41

Hoofdpijn aan 1 kant...

Ik heb sinds maandag hele erge hoofdpijn aan de linkerkant van m'n hoofd, bij m'n voorhoofd. Maandag en dinsdag ging het over met een asperientje, gisteren had ik het weer en toen ging het 's middags weg en kwam het 's avonds weer terug. Maar nu werd ik vanochtend wakker en toen had ik al hoofdpijn. Ik heb gelijk 2 asperientjes ingenomen maar het helpt niet :( En ik morgen begint m'n toesten week maar ik kan helemaal niet leren :mad:

Iemand nog oplossingen?

Vorige week was ik trouwens heel erg verkouden en dat is nu wel bijna over maar zou 't daar iets mee te maken kunnen hebben?

@pie 13-06-2002 13:34

maak een afspraak bij de dokter? hij weet dat vast beter dan wij met zn allen bij elkaar...

Leonoor 13-06-2002 13:37

't kan die verkoudheid zijn, 't kan ook stress zijn (voor de toetsen, misschien merk je zelf niet eens dat het dat is) of een of andere hoofdpijn. Ga ff langs de dokter, die weet er meer van en misschien ook wel iets dat helpt.

makita 14-06-2002 12:57

heb ik ook wel eens. doet echt hel erg zeer. maar meestal is het na en paar nachtjes goed slapen wel weer over. en veel asperientjes eten helpt ook !!

chatfreak2002 14-06-2002 12:58

Het klinkt een beetje als migraine, maar dan zonder de "Aura"-verschijnselen. Zie ook http://www.gezondstegids.nl/gg/gg.ph...tie=toon&id=25

*Fallen_Tear* 14-06-2002 15:29

Dat heb ik ook wel eens, het (lijkt) zonder reden op te komen.

Een beetje aan de zijkant en dat het dat doorschiet naar je voorhoofd, echt pijnlijk is dat :(

Maar meestal trekt het wel snel weer weg.

Nuttige post dit :rolleyes:

GeNeVa 14-06-2002 15:34

De linkerhelft van je hersenen 'bestuurd' de rechterhelft van je lichaam.
In de linkerhelft bevindt zich het gebied van Wernecke, dat als taalcentrum fungeert (spreken, lezen, schrijven).
In de linkerhelft wordt meer logisch (verstandelijk; digitaal) gedacht; we noemen dat ook wel de bewuste hersenhelft.

Pippeloentje 14-06-2002 16:34

Citaat:

GeNeVa schreef:
De linkerhelft van je hersenen 'bestuurd' de rechterhelft van je lichaam.
In de linkerhelft bevindt zich het gebied van Wernecke, dat als taalcentrum fungeert (spreken, lezen, schrijven).
In de linkerhelft wordt meer logisch (verstandelijk; digitaal) gedacht; we noemen dat ook wel de bewuste hersenhelft.

Dus??? :confused:

Sterrenkijkster 14-06-2002 20:40

mechanische hoofdpijn is ook zeer goed mogelijk,
en dat komt doordat een orgaan, of zo in je lichaam meer energie en vitaminen vraagt dan de rest, en daardoor blokkeert je lichaam, en dat houdt op in je hoofd, waar je dus ook de pijn voelt. Als de dokters niets vinden, en het op stress schuiven, dan zou ik je aanraden om eens een Manuele Therapeut op te zoeken

sterrenkijkster

Leonoor 14-06-2002 21:39

Citaat:

chatfreak2002 schreef:
Het klinkt een beetje als migraine, maar dan zonder de "Aura"-verschijnselen. Zie ook http://www.gezondstegids.nl/gg/gg.ph...tie=toon&id=25
En als aanzichtspijn en als stress-hoofdpijn en als...
Het klinkt als hoofdpijn. ;)

Jadis 15-06-2002 19:52

gecondoleerd. je hebt je eerste migraine gehad. bij mij helpt slapen, bij m'n moeder kotsen en bij m'n oom chocola. (vind je eigen oplossing tegen deze killer hoofdpijn) verder moet je je ogen en oren beschermen. Dus geen scherp licht (liefst donkere kamers of zonnebril of pet) en geen harde of scherpe geluiden geluiden.

Leonoor 15-06-2002 21:14

Citaat:

Jadie schreef:
gecondoleerd. je hebt je eerste migraine gehad.
Ben jij arts? :eek:

Kun jij die diagnose stellen? Nee. Doe dat dan ook niet.

(9 van de 10 keer verergerd chocolade migraine btw...)

Geraldine 15-06-2002 21:58

hoofdpijn die altijd op dezelfde plaats terugkomt zou (volgens mij (ik heb het dus wel eens gelezen, maar ik weet het dus niet zeker!!!)) wel een migraine kunnen zijn. ga een slangs een dokter, die kan het met zekerheid zeggen.
t kan nayuurlijk ook door stress oid komen, dat weet die dokter dan wel.

Tofke_H 16-06-2002 00:07

Ik HAD dat ook, alleen was het bij mij meer dan alleen maar hoofdpijn aan 1 kant, ook nekpijn, na een tijdje was gewoon mijn hele rechterkant die pijn deed. En ook een tand.

Dokter kon niets vinden, masseur geweest omwille die nek/schouder pijn... Toen stopte het gelukkig weer een tijdje, maar het kwam gewoon weer terug.. Uiteindelijk de ene k*t tand eruit gehaald, en nu os het opgelost (y).

Maar jij hebt waarschijnlijk alleen hoofdpijn, maar misschien is bovenstaande toch een beetje hulpzaam ofzo.

Lethalis 16-06-2002 07:20

Citaat:

Tofke_H schreef:
Uiteindelijk de ene k*t tand eruit gehaald, en nu os het opgelost (y).
Ghehe :D dat kan ook nog .. kiespijn straalt soms door naar het hoofd .. *heeft er momenteel ook last van .. gaat binnenkort naar tandarts* :/

snoopy 16-06-2002 08:10

kan het geen voorhoofdsholte-ontsteking zijn? Toen ik dat had, had ik dezelfde verschijnselen, als jij. Bovendien ben je verkouden geweest, dus... ga anders idd gewoon even langs bij de dokter.

~sweetgirl~ 16-06-2002 18:39

Het is nu zondag en het is volgens mij nu wel over :) Vrijdag naar de dokter gebeld en die heeft me pijnstillers (Naproxan ofzo) voorgeschreven. Zaterdagochtend had ik nog 'n beetje koppijn maar daarna niet meer. Denk dat 't gewoon kwam omdat ik nogal verkouden was enzo...

Bedankt voor de reacties in ieder geval (y)

GeNeVa 16-06-2002 18:50

Citaat:

Pippeloentje schreef:

Dus??? :confused:

*Analyse*

Tis handig om te weten, welk gebied je linker- en je rechter-hersenhelft besturen.

Zo kan je waarschijnlijk dichter bij de oorzaak komen.

Dus dat.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:19.