Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-06-2002, 12:41
~sweetgirl~
~sweetgirl~ is offline
Ik heb sinds maandag hele erge hoofdpijn aan de linkerkant van m'n hoofd, bij m'n voorhoofd. Maandag en dinsdag ging het over met een asperientje, gisteren had ik het weer en toen ging het 's middags weg en kwam het 's avonds weer terug. Maar nu werd ik vanochtend wakker en toen had ik al hoofdpijn. Ik heb gelijk 2 asperientjes ingenomen maar het helpt niet En ik morgen begint m'n toesten week maar ik kan helemaal niet leren

Iemand nog oplossingen?

Vorige week was ik trouwens heel erg verkouden en dat is nu wel bijna over maar zou 't daar iets mee te maken kunnen hebben?
Met citaat reageren
Oud 13-06-2002, 13:34
@pie
@pie is offline
maak een afspraak bij de dokter? hij weet dat vast beter dan wij met zn allen bij elkaar...
Oud 13-06-2002, 13:37
Verwijderd
't kan die verkoudheid zijn, 't kan ook stress zijn (voor de toetsen, misschien merk je zelf niet eens dat het dat is) of een of andere hoofdpijn. Ga ff langs de dokter, die weet er meer van en misschien ook wel iets dat helpt.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2002, 12:57
makita
makita is offline
heb ik ook wel eens. doet echt hel erg zeer. maar meestal is het na en paar nachtjes goed slapen wel weer over. en veel asperientjes eten helpt ook !!
Met citaat reageren
Oud 14-06-2002, 12:58
chatfreak2002
chatfreak2002 is offline
Het klinkt een beetje als migraine, maar dan zonder de "Aura"-verschijnselen. Zie ook http://www.gezondstegids.nl/gg/gg.ph...tie=toon&id=25
Met citaat reageren
Oud 14-06-2002, 15:29
*Fallen_Tear*
*Fallen_Tear* is offline
Dat heb ik ook wel eens, het (lijkt) zonder reden op te komen.

Een beetje aan de zijkant en dat het dat doorschiet naar je voorhoofd, echt pijnlijk is dat

Maar meestal trekt het wel snel weer weg.

Nuttige post dit
Oud 14-06-2002, 15:34
GeNeVa
GeNeVa is offline
De linkerhelft van je hersenen 'bestuurd' de rechterhelft van je lichaam.
In de linkerhelft bevindt zich het gebied van Wernecke, dat als taalcentrum fungeert (spreken, lezen, schrijven).
In de linkerhelft wordt meer logisch (verstandelijk; digitaal) gedacht; we noemen dat ook wel de bewuste hersenhelft.
Oud 14-06-2002, 16:34
Pippeloentje
Pippeloentje is offline
Citaat:
GeNeVa schreef:
De linkerhelft van je hersenen 'bestuurd' de rechterhelft van je lichaam.
In de linkerhelft bevindt zich het gebied van Wernecke, dat als taalcentrum fungeert (spreken, lezen, schrijven).
In de linkerhelft wordt meer logisch (verstandelijk; digitaal) gedacht; we noemen dat ook wel de bewuste hersenhelft.
Dus???
Oud 14-06-2002, 20:40
Sterrenkijkster
Sterrenkijkster is offline
mechanische hoofdpijn is ook zeer goed mogelijk,
en dat komt doordat een orgaan, of zo in je lichaam meer energie en vitaminen vraagt dan de rest, en daardoor blokkeert je lichaam, en dat houdt op in je hoofd, waar je dus ook de pijn voelt. Als de dokters niets vinden, en het op stress schuiven, dan zou ik je aanraden om eens een Manuele Therapeut op te zoeken

sterrenkijkster
Oud 14-06-2002, 21:39
Verwijderd
Citaat:
chatfreak2002 schreef:
Het klinkt een beetje als migraine, maar dan zonder de "Aura"-verschijnselen. Zie ook http://www.gezondstegids.nl/gg/gg.ph...tie=toon&id=25
En als aanzichtspijn en als stress-hoofdpijn en als...
Het klinkt als hoofdpijn.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2002, 19:52
Verwijderd
gecondoleerd. je hebt je eerste migraine gehad. bij mij helpt slapen, bij m'n moeder kotsen en bij m'n oom chocola. (vind je eigen oplossing tegen deze killer hoofdpijn) verder moet je je ogen en oren beschermen. Dus geen scherp licht (liefst donkere kamers of zonnebril of pet) en geen harde of scherpe geluiden geluiden.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2002, 21:14
Verwijderd
Citaat:
Jadie schreef:
gecondoleerd. je hebt je eerste migraine gehad.
Ben jij arts?

Kun jij die diagnose stellen? Nee. Doe dat dan ook niet.

(9 van de 10 keer verergerd chocolade migraine btw...)
Met citaat reageren
Oud 15-06-2002, 21:58
Geraldine
Geraldine is offline
hoofdpijn die altijd op dezelfde plaats terugkomt zou (volgens mij (ik heb het dus wel eens gelezen, maar ik weet het dus niet zeker!!!)) wel een migraine kunnen zijn. ga een slangs een dokter, die kan het met zekerheid zeggen.
t kan nayuurlijk ook door stress oid komen, dat weet die dokter dan wel.
Oud 16-06-2002, 00:07
Tofke_H
Tofke_H is offline
Ik HAD dat ook, alleen was het bij mij meer dan alleen maar hoofdpijn aan 1 kant, ook nekpijn, na een tijdje was gewoon mijn hele rechterkant die pijn deed. En ook een tand.

Dokter kon niets vinden, masseur geweest omwille die nek/schouder pijn... Toen stopte het gelukkig weer een tijdje, maar het kwam gewoon weer terug.. Uiteindelijk de ene k*t tand eruit gehaald, en nu os het opgelost .

Maar jij hebt waarschijnlijk alleen hoofdpijn, maar misschien is bovenstaande toch een beetje hulpzaam ofzo.
Oud 16-06-2002, 07:20
Verwijderd
Citaat:
Tofke_H schreef:
Uiteindelijk de ene k*t tand eruit gehaald, en nu os het opgelost .
Ghehe dat kan ook nog .. kiespijn straalt soms door naar het hoofd .. *heeft er momenteel ook last van .. gaat binnenkort naar tandarts* :/
Met citaat reageren
Oud 16-06-2002, 08:10
snoopy
snoopy is offline
kan het geen voorhoofdsholte-ontsteking zijn? Toen ik dat had, had ik dezelfde verschijnselen, als jij. Bovendien ben je verkouden geweest, dus... ga anders idd gewoon even langs bij de dokter.
Oud 16-06-2002, 18:39
~sweetgirl~
~sweetgirl~ is offline
Het is nu zondag en het is volgens mij nu wel over Vrijdag naar de dokter gebeld en die heeft me pijnstillers (Naproxan ofzo) voorgeschreven. Zaterdagochtend had ik nog 'n beetje koppijn maar daarna niet meer. Denk dat 't gewoon kwam omdat ik nogal verkouden was enzo...

Bedankt voor de reacties in ieder geval
Met citaat reageren
Oud 16-06-2002, 18:50
GeNeVa
GeNeVa is offline
Citaat:
Pippeloentje schreef:

Dus???

*Analyse*

Tis handig om te weten, welk gebied je linker- en je rechter-hersenhelft besturen.

Zo kan je waarschijnlijk dichter bij de oorzaak komen.

Dus dat.

Regels voor berichten