![]() |
Windows XP sleep?
Wat heb je d'r aan?
Je zet de PC gewoon uit. Waarom zou je sleepen en niet gewoon uitzetten? |
Omdat je, nadat je Pc standby heeft gestaan, veel sneller weer verder kunt met waar je mee bezig was.
Als je eerst afsluit, moet je eerst weer booten en je programma's starten, duurt een minuut tot 3 minuten. Als je 'm in standby zet ben je in 10 seconden weer terug waar je gebleven was. |
Citaat:
wat wil je bereiken met dit topic? sleep is handiger omdat je dan niet meer hoeft te booten als je weer achter je pctje wil zitten |
Maar bij de XP sleep moet je ook je PC uitzetten. Dus wat is het nut er dan van?
Wat kan je dan beter doen? Sleepen of uitzetten? |
Citaat:
|
Citaat:
|
het handige is dan dat je idd precies verder kan gaan waar je was gebleven. je kan ook schermpjes open laten staan enzo.
|
Sleep kost stroom, uit niet.
|
Citaat:
|
Citaat:
Er staat dan zoiets van. "Windows maakt zich klaar voor sleep." en daarna "U kunt nu uw PC uitzetten." En als je je PC dan na die sleep weer aan zet dan gaat dat sneller en alles is nog precies zoals toen je de PC leet sleepen. Maar kun je dit niet beter altijd doen? En 'm nooit uitzetten? |
Citaat:
|
Citaat:
Dit zorgt ervoor dat de inhoud van je geheugen naar de harde schijf wordt weggeschreven, zodat je, als je je pc weer aanzet, verder kan waar je gebleven was. Het is wel verstandig om af en toe wel echt af te sluiten, om te zorgen dat je pc soepel blijft lopen. Bij mij scheelt het hooguit 20 sec. (windows XP vanuit hibernate of helemaal opstarten) dus ik sluit meestal gewoon af. |
waar zit hibarnate? of ondersteunt hij dat bij mij (3 jaar oude pc) niet als ik het niet zie
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:15. |