Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Liefde & Relatie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Wat als je ex een nieuwe vriendin heeft? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1268441)

LOLA3000 18-09-2005 13:47

Wat als je ex een nieuwe vriendin heeft?

Mijn exvriendje heeft een nieuwe vriendin...en ik vind het verschrikkelijk! Ik dacht dat ik wel 'zo'n beetje over hem heen was, maar nu word ik weer helemaal verdrietig! Ik zit ook nog is bij beiden in de klas en ze zitten allebei in mijn vriendengroep, dus ze negeren is onmogelijk! Maar ik voel me de hele tijd zo kut als ik ze samen zie. Ik vraag me ook steeds dingen af zoals: vind hij haar mooier dan hij mij vond? houdt hij meer van haar? hebben ze het leuker samen? en ik ben ook bang dat hij dingen over mij gaat vertellen die ik hem in vertrouwen heb verteld. Ik probeer het uit me hoofd te zetten maar ik zit er echt heel erg mee! Kent iemand deze situatie?

Sovreze 18-09-2005 13:51

Niet doen, niet denken, accepteren en move on. Je kunt er niet altijd in blijven hangen, en als je 20 jaar verderop al je exen en de vriendinnetjes van moet gaan negeren en/of haten, heb je straks niemand meer over.

Optima 18-09-2005 13:52

Ik kan het me voorstellen. Dit betekend dat je het gewoon nog niet afgesloten hebt. De herinneringen die je met hem hebt moet je vastleggen. Je kunt ze niet gaan vergelijken met wat hij nu met haar mee gaat maken, ze staan los van elkaar. Je moet de momenten in het verleden koesteren, maar er niet dag in dag uit mee leven, dan leef je in het verleden, en je moet er vooral niet aan gaan twijfelen.

Hij heeft nu een nieuwe vriendin, en dat betekend dat jij voor hem een afgesloten hoofdstuk bent. Zie zijn nieuwe vriendin niet als concurrentie, want daar heb je alleen jezelf mee. Denk vooral aan de leuke tijden die jij nog gaat beleven met een andere jongen.

Pierreke 18-09-2005 14:05

Citaat:

LOLA3000 schreef op 18-09-2005 @ 14:47 :
Mijn exvriendje heeft een nieuwe vriendin...en ik vind het verschrikkelijk! Ik dacht dat ik wel 'zo'n beetje over hem heen was, maar nu word ik weer helemaal verdrietig! Ik zit ook nog is bij beiden in de klas en ze zitten allebei in mijn vriendengroep, dus ze negeren is onmogelijk! Maar ik voel me de hele tijd zo kut als ik ze samen zie. Ik vraag me ook steeds dingen af zoals: vind hij haar mooier dan hij mij vond? houdt hij meer van haar? hebben ze het leuker samen? en ik ben ook bang dat hij dingen over mij gaat vertellen die ik hem in vertrouwen heb verteld. Ik probeer het uit me hoofd te zetten maar ik zit er echt heel erg mee! Kent iemand deze situatie?
Herkenbaar, maar je went er steeds meer aan; al bleef/blijf ik altijd een raar gevoel hebben.. Maar geloof me, het went steeds meer, probeer er weinig aan te denken en ga door met je leuke dingen! Succes!

Qimm 18-09-2005 14:07

Ook dan gaat het leven gewoon verder...

mara18 18-09-2005 14:12

Citaat:

LOLA3000 schreef op 18-09-2005 @ 14:47 :
Kent iemand deze situatie?
haha grapjas :) Volgens mij kent meer dan de helft van de aardbol deze situatie :o
En het is even niet leuk. Iedereen stelt zich de zelfde vragen.
Maar het went.
En dan gaat het over.
:)

yapo 18-09-2005 14:26

Zo min mogelijk met je ex omgaan werkt 't best, ook al zie je elkaar nog wel. Hou 't gewoon bij het hoogst nodige (onvermijdelijke) contact en zoek voor de rest je vriendschap bij anderen.

't werkt voor mij iig :)

LOLA3000 18-09-2005 14:33

Citaat:

mara18 schreef op 18-09-2005 @ 15:12 :
haha grapjas :) Volgens mij kent meer dan de helft van de aardbol deze situatie :o
En het is even niet leuk. Iedereen stelt zich de zelfde vragen.
Maar het went.
En dan gaat het over.
:)

Tuurlijk kent iedereen dat :p . Maar omdat ik met ze allebei een beetje bevriend ben en omdat ik ze heel vaak zie, vind ik het extra moeilijk!

Reverend 18-09-2005 15:56

Maak gewoon hun relatie kapot?

x-ViXeN-x 18-09-2005 16:04

Citaat:

Reverend schreef op 18-09-2005 @ 16:56 :
:evil: :D

Nala 18-09-2005 20:44

Citaat:

Reverend schreef op 18-09-2005 @ 16:56 :
Ja! Vooral doen, zodat je straks 2 vrienden kwijt bent!

Tssk, lullig doen tegen de nieuwe vriendin van je ex is zo (n) Ze heeft jou toch niets misdaan?

Ontopic: Ja, is lullig, maar je kunt het hem niet kwalijk nemen dat hij gewoon doorleeft. Aangezien het meisje bij je in de vriendengroep zit, neem ik aan dat het ook een vriendin van jou is?

Hou lekker de eer aan jezelf, doe zo aardig als dat je kunt opbrengen, en probeer verder wat minder met hen om te gaan, en wat meer met de anderen in je groep.

Veel succes ermee, en wie weet zit jou ex over een tijdje met hetzelfde gevoel ;)

Reverend 18-09-2005 21:03

Citaat:

lady-kebiss schreef op 18-09-2005 @ 21:44 :
Ja! Vooral doen, zodat je straks 2 vrienden kwijt bent!

Tssk, lullig doen tegen de nieuwe vriendin van je ex is zo (n) Ze heeft jou toch niets misdaan?

/sigh

mara18 18-09-2005 21:11

Citaat:

LOLA3000 schreef op 18-09-2005 @ 15:33 :
Tuurlijk kent iedereen dat :p . Maar omdat ik met ze allebei een beetje bevriend ben en omdat ik ze heel vaak zie, vind ik het extra moeilijk!
Ja ik weet het, ik heb in ongeveer dezelfde situatie gezeten. Of tenminste, ze zaten allebei op mijn school, in hetzelfde jaar. En het meisje was een van mijn beste vriendinnen.
Heel lullig, maar zoals ik zei, het went wel :) Een tip: doe gewoon, alsof het je niets kan schelen en probeer de pijn te verbijten. Bekijk het als een uitdaging! :)

BrunetJuh 18-09-2005 21:56

Proberen te accepteren, hoe moeilijk het ook is! Ze zitten beide in je vriendengroep, dus dan zou ik er helemaal geen heisa van maken. Als je alles later goed op een rijtje hebt gezet, is het misschien hartstikke leuk met hen beiden qua vriendschap!

vampire_esje 18-09-2005 23:13

vergelijk jezelf nooit met de nieuwe vlam van je ex! Dat is appels met peren vergelijken, hij kan het nooit fijner hebben met haar als met jou toen, want dat is zo anders.

Ik weet niet wie het heeft uitgemaakt, maar denk eraan. het ging niet voor niets uit!

nare man 19-09-2005 00:56

Pff, daar kan ik echt niet mee zitten. Als ze nu een nieuwe vriend heeft dan is dat leuk voor haar. Natuurlijk vraag ik me af of hij leuker is dan ik, en die vraag beantwoord ik bevestigend - hij is nu leuker dan ik. Maar toen ze nog iets met mij had was ik de leukste, want toen had ze immers iets met mij.

Het is zo simpel.

hhendrikxx 19-09-2005 01:39

Citaat:

Ik vraag me ook steeds dingen af zoals: vind hij haar mooier dan hij mij vond?
Dat maakt toch niks uit. Al is zij fotomodel en jij niet... hij vond jou blijkbaar leuk genoeg voor relatie.
Bovendien geloof ik nog steeds dat het om het innerlijk gaat (zou moeten gaan).

Citaat:

houdt hij meer van haar?
Ik denk dat je mate van houden van niet kan 'meten'...

Citaat:

hebben ze het leuker samen?
Tja, als dat al zo zou zijn, misschien passen ze beter bij elkaar...

Citaat:

en ik ben ook bang dat hij dingen over mij gaat vertellen die ik hem in vertrouwen heb verteld.
Dat punt voel ik wel erg met je me. Dat moet ie natuurlijk NIET doen. Spreek hem er gerust op aan.

En voor de rest: het gaat niet om leuker, mooier, knapper, slimmer... het gaat om: wil hij relatie met je of niet.

En misschien past dat nieuwe meisje wel beter bij hem. Of niet. Dan kan natuurlijk ook.

En sorry als ik wat bot klink. Is niet de bedoeling. Ik heb het ook meegemaakt. En ik ben ook wel eens 'the new guy' geweest...

Mr.Oizo 19-09-2005 18:06

Ik heb maar 1 ex, al anderhalf jaar geleden iets mee gehad. Ik kan er wel tegen als ze iets met iemand anders heeft.
Echter, er is ook een meid waar ik een tijdje gek op ben geweest (en zij ook op mij :bloos: ) maar als ik die een tijdje geleden zag flirten en zoenen, deed me dat nog wel iets. Ik wil helemaal niets meer met haar, maar ben nog altijd een beetje teleurgesteld hoe het tussen ons gelopen is en dat het nix geworden is. Ach ja, dat is nu al weer gesleten. :)
Verschilt dus per persoon en hoe lang het geleden is dat je gek op iemand was lijkt mij.

Eme 19-09-2005 18:42

ooit had ik ook een vriendje binnen mijn vriendengroep. Het ging uit, omdat hij nog niet toe was aan een relatie. Een paar maanden later kreeg hij wat met een vriendin, ook uit de vriendengroep. En ook ik heb mezelf die vragen gesteld op dat moment; waarom wel met haar en niet met mij, is zij leuker etc etc. Maar op een bepaald moment kwam ik tot de conclusie dat ieder mens mooi lief leuk en aardig is op zijn of haar eigen manier. En dat relatie's vergelijken totaal geen zin heeft. Want elke relatie is anders. Ze zijn nog steeds samen, en ik gun het ze inmiddels van harte

WolterB 20-09-2005 14:41

Accepteer het, meer kan je niet doen

nare man 20-09-2005 14:46

Citaat:

Thoughtful schreef op 20-09-2005 @ 15:10 :
Dat is simpel op het moment dat het lang geleden is, dat je er helemaal overheen bent. Niet vlak na het eindigen van een relatie, denk ik.
Dat weet ik wel zeker ;)

Maar goed, dat is ook een feit van algemene bekendheid: als het net uit is doet het pijn als hij/zij een ander heeft, daar kun je ook niets aan veranderen.

zeep007 20-09-2005 15:21

Citaat:

Dat is simpel op het moment dat het lang geleden is, dat je er helemaal overheen bent. Niet vlak na het eindigen van een relatie, denk ik.
Ik had anders een beste vriendin die het niet kon accepteren, en dat terwijl het al 1,5 jaar uit was tussen die 2, en ze al meer dan een jaar een nieuwe vriend had. DIe vriendschap is dus nu echt helemaal over daardoor.

Ik kan dus alleen maar als tip geven dat je het gewoon accepteert, het niemand kwalijk neemt, en dat de tijd de wonden wel heelt.
Anders gaat hetten koste van je vriendschappen.

LOLA3000 20-09-2005 15:32

Citaat:

Het is al 9 maanden uit tussen ons, niet echt vlak er na dus...toch heb ik het er heel moeilijk mee, ondanks dat het zo'n tijd geleden is.

Nienna* 20-09-2005 16:27

Die vragen die jij jezelf stelt, komen me herkenbaar voor.
Ik heb ook al gauw het idee: kijk, hij vond mij dus toch niet zo mooi als hij altijd zei, hij vindt haar toch mooier, leuker, fijner, beter, enzovoorts...
Maar je moet dat inderdaad niet denken. Tijden veranderen nu eenmaal. Ooit was jij de mooiste, leukste, fijnste en beste voor hem, maar nu passen jullie blijkbaar om bepaalde redenen niet meer bij elkaar. Wees blij dat hij gelukkig is.
Probeer ze anders een beetje te mijden, neem even afstand, zodat je er daarna, als je jezelf wat moed hebt ingepraat, misschien wat beter tegen kunt.

zeep007 20-09-2005 17:59

Citaat:

LOLA3000 schreef op 20-09-2005 @ 16:32 :
Het is al 9 maanden uit tussen ons, niet echt vlak er na dus...toch heb ik het er heel moeilijk mee, ondanks dat het zo'n tijd geleden is.
Dat kan, maar ga het ze niet kwalijk nemen, dat ze gevoelens voor elkaar hebben. Ze kunnen het moeilijk stoppen omdat jij 9 maanden daarvoor zijn vriendinnetje was. Het is niets voor niets uit tussen jullie, en je zou dat moeten accepteren.

Het is niet hun probleem dat jij er niet mee om kan gaan, maar jouw probleem. Je moet die relatie die je met hem had een plekje geven in je verleden, want toekomst heeft het niet. ( met of zonder die vriendin)

Over het vergelijken van je vroegere relatie en die hij nu met haar heeft, is appels met peren vergelijken. ( verschillende persoonlijkheden, ieder heeft andere behoeftes in een relatie, verwachtingen etc. etc.)

Die tijd die met jouw heeft gehad, was vast leuk, maar werkte dus blijkbaar niet. Niets afdoende aan die relatie, maar dat heb je nou eenmaal met verschillende persoonlijkheden. Of het klikt 100%, of je kan nog zolang aan een relatie werken, je loopt toch een keer tegen de muur op.
In die zin mag je alleen maar hopen dat zij beter bij hem past, anders worden ze allebei ongelukkig, en dat is ook niet wat je wil, als je tenminste met respect uit elkaar bent gegaan.
En als je met wederzijds respect uitelkaar bent gegaan, zegt hij echt niets over jouw. ( en ik begrijp dat dat het geval is, want jullie zijn nog steeds vrienden)

Verder zou die vriendin van jouw ook HOOGSTWAARSCHIJNLIJK niets (!!) over die relatie willen weten die jij met hem had. Want je bent en blijft zijn ex, en daar heeft zij vast ook wat onzekerheden over. ( of niet, maar wie wil nou wel alles over exen weten ? :P)

Anywho, ga zelf op zoek naar een leuke gozer, dan daar je energie aan verspillen en misschien kunnen jullie wel in de toekomst op double dates gaan! :p hhahaha. You know what I mean...

Roos 20-09-2005 21:13

Mijn een-na-laatste ex gaat samenwonen met een goede vriendin van me. Dat hoorde ik heel terloops, waar zij bijwaren, vond ik wel vreemd. Mijn ex keek ook een beetje moeilijk naar mij, toen ik dat hoorde.

Mijn laatste ex heeft nu 1 of ander dom mokkel dus dat vind ik alleen maar grappig :D

~louise~ 20-09-2005 21:44

wie wie :eek: :cool:

Kadaver 21-09-2005 17:44

Citaat:

Roos schreef op 20-09-2005 @ 22:13 :
Mijn een-na-laatste ex gaat samenwonen met een goede vriendin van me. Dat hoorde ik heel terloops, waar zij bijwaren, vond ik wel vreemd. Mijn ex keek ook een beetje moeilijk naar mij, toen ik dat hoorde.

Heb je het over J?????????? :|

Of is de relatie-CV die ik van jou heb niet meer up to date? :bloos: :p

Roos 21-09-2005 18:07

Goed geraden Kadaver, shocking he :D

Kadaver 22-09-2005 18:10

Citaat:

Roos schreef op 21-09-2005 @ 19:07 :
Goed geraden Kadaver, shocking he :D
OMG :eek: dat had ik nou echt niet van hem verwacht :|. Maar goed ik hoef in ieder geval niet meer te schrikken als ik een bruiloft uitnodiging van hem op mijn deurmat vind :D

SellaYoung 22-09-2005 18:17

Wow! Dat lijkt me super confronterend.
Ik heb zoiets dergelijks gehad. Alleen zat mijn ex niet bij mij in de klas, maar dat meisje wel. Dus ik zag ze wel vaak op school.

Maar ik hield zoveel van die jongen (nog steeds) dat ik wilde dat hij gelukkig was, ook al was dat niet met mij. En ik wist hoeveel hij om dat meisje gaf dus ik was gelukkig voor hem, ook al deed mij dat pijn.

Probeer het zo te bekijken. :)

Knutselsmurfie 24-09-2005 18:52

Ik ken het.
Het is nu al een jaar uit met mijn ex en ik hoorde 2 maanden geleden dat hij een nieuwe vriendin had. Ik vond (en vind het eigenlijk nog steeds) kut. Echt ziekelijk gewoon dat ik het na zo'n lange tijd nog steeds niet echt af kan sluiten voor mezelf.
Maarja, er is weinig aan te doen. Het kost tijd zeggen ze. Al vraag ik me soms af hoeveel tijd..

Mariposa 25-09-2005 10:28

Negeren en uit de weg gaan. Als je er steeds aan herrinert wordt blijft het knagen.

Krypton 09-12-2005 13:07

Citaat:

vampire_esje schreef op 19-09-2005 @ 00:13 :
vergelijk jezelf nooit met de nieuwe vlam van je ex! Dat is appels met peren vergelijken, hij kan het nooit fijner hebben met haar als met jou toen, want dat is zo anders.

Ik weet niet wie het heeft uitgemaakt, maar denk eraan. het ging niet voor niets uit!

Keep fooling yourself :D

Nattigheid 09-12-2005 14:57

Ik heb van alles door het huis gesmeten toen hij met een grote grijns kwam vertellen dat ie een nieuwe vriendin had. Eerst 4 maanden zwijgen en dan op de stoep staan. En nu zwijg ik hem dood en wil ik niets over of van hem horen, en al helemaal niet over zn nieuwe liefje.:)

Mr.Oizo 09-12-2005 15:22

Citaat:

Krypton schreef op 09-12-2005 @ 14:07 :
Keep fooling yourself :D
Joh, wat doe je nou? :o

Silvie 09-12-2005 15:51

Hm, als mijn ex-vriend een vriendin zou krijgen dan zou ik daar absoluut geen moeite mee hebben. In het begin zou ik het denk ik wel heel erg hebben gevonden, omdat ik toen nog zat te twijfelen wat ik precies voor hem voelde. Maar het is nu al ruim 2,5 jaar/3 jaar uit en ik ben er nu echt helemaal overheen besef ik. Dus nee, het zou mij niets doen.

Until My End 09-12-2005 16:27

Ik zou t erg moeilijk trekken denk ik. Mijn ex woont in Breda, dus ik zie dr zo'n beetje nooit meer maar t idee lijkt me echt zwaar nix. Tis een half jaar terug uit gegaan en pas sinds 1,5 week ben ik er redelijk overheen en hebben we weer een beetje contact. Maar ik weet nu al dat als ik te horen krijg dat ze een ander heeft, dat ik moeilijk trek. (n)

Krypton 10-12-2005 09:29

Citaat:

Mr.Oizo schreef op 09-12-2005 @ 16:22 :
Joh, wat doe je nou? :o
Hoe ik erover denk?

Heel simpel , ik ben nu gelukkiger dan toen , en ik hoop dat zij dat ook is.

Waarom zou ik mijn energie gaan verspillen aan haat ed.

Ik heb mijn leven en zij het hare

Konijn 10-12-2005 13:01

Mijn ex (die in mijn vriendengroep zat) kreeg wat met een 'vriendin' van mij die half bij onze vriendengroep hing (maar die niemand echt mocht). Ik had er geen moeite mee, leuk als ze gelukkig zijn samen (ik was trouwens ook degene die het uitgemaakt had). Is nog 2,5 jaar aangebleven en nu ruim een half jaar uit ofzo.
Maar ik zag ze toen ook wel wat minder, doordat mijn vriendengroep haar dus niet zo zag zitten (al zat ik als enige bij hun twee in de klas).

Mijn andere ex zie ik nooit meer (al ben ik gaan samenwonen in een dorp verderop) maar die heeft volgens mij nog geen nieuwe vriendin (is nu 9 maanden uit).

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:11.