![]() |
Soa...
Ik heb nu 2 maanden een vriend en hij's echt superlief. Toen ik met em kreeg was ie nog maagd maar dat is nu veranderd. In het begin kon ik wel merken dat ie op sexgebied nog niet zo ervaren was, maar nu is dat al veel beter. We hebben ''het'' altijd nog veilig gedaan, behalve orale sex. Maar laatst is de condoom geknapt. En hij is heel erg bang dat ie nu een SOA heeft. IK weet van mezelf niet of ik wat heb en heb nix gemerkt dus ga er eigenlijk zo'n beetje van uit dat ik nix heb. Maar om ons beiden gerust te stellen ga ik morgen een soa-test doen. Maar ik wordt helemaal gek van me vriend, hij heeft me vandaag wel 5 keer gebeld over die soa-test en dat ie bang is dat ik wat heb en dat hij dan wat heeft. Zo maakt ie mij ook helemaal onzeker. Ik heb 1 keer eerder een soa test gedaan en daaruit bleek dat ik nix had.
Daarna had ik 2 andere vriendjes, de een zei dat ie nix had en van de ander weet ik het eiegnlijk niet. Is de kans om een soa op te lopen groot??? |
Citaat:
|
over het algemeen niet....
marja de kans is aanwezig |
Heb je de uitslag al?
|
Citaat:
Vertel ons de uitslag even! :) |
ze zeggen altijd dat ze niks hebben, chlamydia b.v. daar merk je helemaal niets van, en ook aids merk je niets van de eerste tien jaar. ik heb niks hoor jaja ;) ik heb ook niks, maar wel een rubber om mijn lul.
|
De kans om een soa op te lopen is groter dan je denkt. 1 op 5 mensen heeft ooit een soa gehad (of heeft het nog). Vaak merk je er niets van dat je een soa hebt, terwijl het toch ernstige gevolgen kan hebben. Dus iemand kan wel zeggen dat hij/zij geen soa heeft, maar, als diegene al de waarheid spreekt, kan hij/zij soms niet eens weten of hij/zij wel een soa heeft!
Dus laten testen is erg belangrijk en vrij gewoon veilig totdat jullie allebei zeker weten of een van jullie of beide geen soa hebben!! Is echt gevaarlijk en komt vaker voor dan je denkt... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:41. |