Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Drugs & Alcohol (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=38)
-   -   Hoe denken mensen met een verslaving over zichzelf? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1270984)

BananaSplit 22-09-2005 11:55

Hoe denken mensen met een verslaving over zichzelf?

Als aanvulling op het topic hoe andere mensen over verslaafden denken ook nog een topic over het zelfbeeld van mensen met een verslaving.
Dit is wederom voor het werkstuk.

Zijn er hier op het forum mensen met een verslaving, of mensen die een (ex)verslaafde kennen en weten hoe ze zichzelf voelen.

Bvd Skoolboy

hanniepannie 22-09-2005 12:19

slap / zwak
lage zelf discipline

MTpower 22-09-2005 12:31

Citaat:

slobowicz schreef op 22-09-2005 @ 13:19 :
slap / zwak
lage zelf discipline

+dom :)

Dat gevoel heb ik overegens niet altijd, alleen als ik erover nadenk :)

rohypnol 22-09-2005 22:22

Citaat:

Skoolboy schreef op 22-09-2005 @ 12:55 :
Als aanvulling op het topic hoe andere mensen over verslaafden denken ook nog een topic over het zelfbeeld van mensen met een verslaving.
Dit is wederom voor het werkstuk.

Zijn er hier op het forum mensen met een verslaving, of mensen die een (ex)verslaafde kennen en weten hoe ze zichzelf voelen.

Bvd Skoolboy

Ik kan er wel wat over vertellen denk ik.

Ik ben verslaafd geweest aan heroïne/methadon, en kalmerings- en slaappillen. Ik zat op het randje van een verslaving aan crack-cocaïne maar die heb ik tegen kunnen houden.

Als een computerverslaving bestaat dan val ik daar denk ik ook wel onder. Ik gebruik mijn computer veel en dwangmatig.

Maar ik begrijp niet goed wat voor soort informatie je wilt. Zelfbeeld noemde je, maar ik begrijp het niet helemaal (kan aan mij liggen hoor).

Ik zou het makkelijker vinden om een vragenlijst in te vullen, hier in dit topic, via email of via msn.

Verder lijkt het me een interessant werkstuk dat je maakt, misschien zou je me een kopie willen mailen ofzo als hij af is?

Groetjes

coopergirl 23-09-2005 12:31

Onzeker, slap, afhankelijk, dwangmatig in je hoofd bezig zijn met het spul optijd binnen te hebben.. Hoe kom je aan geld.. Vrienden laten barsten.. Niet willen denken, het nep-gevoel vast willen blijven houden. Tegen jezelf blijven volhouden dat je best zonder kunt..

Nona 23-09-2005 14:57

Bedoel je hiermee alleen verslaving aan verboden middelen en alcohol, of denk je ook aan roken? Want dat zijn wel twee heel verschillende verhalen.

BananaSplit 23-09-2005 15:38

Hier eigenlijk meer verboden middelen.

Moet dus denk ik naar Drugs en Alcohool verplaatst worden

wann 23-09-2005 15:38

Hij bedoelt alle mogelijke verslavingen min of meer, niet alleen drugs.

En dat zijn inderdaad verschillende dingen, nicotine-verslaving is natuurlijk onbegrijpelijk omdat nicotine eigenlijk niets voor je doet. Pas als je eraan verslaafd bent.

Edit: oh, ik dacht meer aan je opmerking uit ander topic. Maargoed. :)

Nona 23-09-2005 15:40

Citaat:

Skoolboy schreef op 23-09-2005 @ 16:38 :
Hier eigenlijk meer verboden middelen.

Moet dus denk ik naar Drugs en Alcohool verplaatst worden

Daar zul je er vast meer vinden. :)

*klik*

Kazet Nagorra 23-09-2005 16:21

Ik ken een cafeïneverslaafde, namelijk mezelf. Die vind ik uiterst intelligent en sympathiek.

zeehond23 23-09-2005 17:51

zwak, mislukkeling, pwnd etc. Tot ze weer gebruiken, dan ist allemaal e-ok (Y) :D

LiqqY 23-09-2005 18:08

Citaat:

Mephostophilis schreef op 23-09-2005 @ 17:21 :
Ik ken een cafeïneverslaafde, namelijk mezelf. Die vind ik uiterst intelligent en sympathiek.
Ik ben samen met de topic starter aan een Practische opdracht/werkstuk bezig. We zullen nog wel een vragenlijstje samenstellen als we de tijd vinden.

Offtopic: Nou, doe mij maar een bakkie thee (Gingseng, groene thee (y) koffie kan ik echt niet pruimen

Zero-Zero 23-09-2005 18:10

er zit ook caffeine in thee..
niet in allemaal trouwens..

ontopic:
ik rook elke dag wiet en het boeit me niet :o :p

De Veroorzaker 23-09-2005 18:11

Citaat:

Zero-Zero schreef op 23-09-2005 @ 19:10 :
ontopic:

Twanos 23-09-2005 18:58

Citaat:

Mephostophilis schreef op 23-09-2005 @ 17:21 :
het lullige is dat je niet eens sarcastisch bent.

All Out Of Love 24-09-2005 13:38

ik voel me na gebruik altijd schuldig en vind mezelf zwak.

overigens was dat vroeger, nu gebruik ik amper nog iets.

Type 24-09-2005 15:04

mensen, willen jullie wel even serieus doen?

gelul over caffeïneverslavingen e. d. zullen de heren weinig aan hebben voor hun werkstuk ;)

LiqqY 24-09-2005 16:35

Citaat:

Zero-Zero schreef op 23-09-2005 @ 19:10 :
er zit ook caffeine in thee..
niet in allemaal trouwens..

ontopic:

Wiet heb ik een keer gedaan, vind daar ook niet zoveel aan.

Offtopic: Dat weet ik, ;) maar ik bedoelde de smaak van koffie

Zero-Zero 24-09-2005 19:00

:p

Mir-idiotA 25-09-2005 22:29

kan dit topic niet gedeleted worden?
echt, t maakt me niet vrolijker hier ofzo?
:rolleyes:

zeehond23 26-09-2005 09:47

dat is niet de bedoeling?

Kazet Nagorra 26-09-2005 09:54

Citaat:

Twanos schreef op 23-09-2005 @ 19:58 :
het lullige is dat je niet eens sarcastisch bent.
Over dat 'sympathiek'-gedeelte wel.

hmmmm 26-09-2005 10:57

Mensen die roken en willen stoppen of mensen die roken en zich depressief willen voelen, lees dit.

Ik ben verslaafd aan internet. Verder zou ik niet echt wat kunnen bedenken ofzo.
Ik voel me er aardig klote over af en toe, omdat artikels op internet mij altijd een onbetrouwbaar gevoel geven. Boeken zijn voor mijn gevoel altijd met veel meer moeite in elkaar gezet en zijn eigenlijk veel leuker. Toch haal ik bijna al m'n informatie van internet, omdat het makkelijker is en er meerdere bronnen beschikbaar zijn.

Ben gestopt met roken en zwaar gematigd met alcohol en wiet, dus dat is dan wel weer relaxt

zeehond23 26-09-2005 11:02

ja man, dat ga ik echt proberen om te stoppen met roken :rolleyes:

Paranoide 26-09-2005 15:29

Citaat:

hmmmm schreef op 26-09-2005 @ 11:57 :
Mensen die roken en willen stoppen of mensen die roken en zich depressief willen voelen, lees dit.
Gristus, wat een debiel stuk tekst.

Dannemann 26-09-2005 15:49

Zwak, slecht, weinig gevoel voor eigen waarde

marahuté 27-09-2005 09:09

What about minderwaardigheidscomplexen (mooi woord van mn psychiater=)), depressiviteit, eenzaamheid, opde momenten dat je nuchter bent dan, als het niet lukt met stoppen ofzo, krijg je zelfmoordneigingen, en nog merr van dat soort ongein. Niet bepaald lekker dus =S

Twanos 27-09-2005 18:32

Citaat:

Mephostophilis schreef op 26-09-2005 @ 10:54 :
Over dat 'sympathiek'-gedeelte wel.
:) je hebt in ieder geval wel humor

Blood Fire Rage 28-09-2005 11:46

Citaat:

Naar aanleiding van de tekst heb ik besloten te stoppen met roken :)

Phenobarbidoll 28-09-2005 13:41

Citaat:

naar aanleiding van de tekst heb ik besloten te beginnen met roken en er met dat middel weer van af te komen:)
dat moet ik echt een keer gedaan hebben zeg

BananaSplit 06-10-2005 19:57

@Liqqy, had me ff gezegd dat we een vragenlijst zouden maken.

offtopic:Liqqy, die gingsengthee en dat ginkgogiloba gedoe werkt ook niet echt he :p :rolleyes:

Napoleonfan 07-10-2005 19:14

Anderen schijnen er meer last van te hebben dan ikzelf, omdat zij denken dat ik er last van heb. Och gut, wat een probleem. :rolleyes:

Wammus 07-10-2005 20:15

Citaat:

Napoleonfan schreef op 07-10-2005 @ 20:14 :
Anderen schijnen er meer last van te hebben dan ikzelf, omdat zij denken dat ik er last van heb. Och gut, wat een probleem. :rolleyes:
Als op je 15e mensen al gaan roepen dat je verslaafd bent dan doe je toch echt iets niet goed. Nu merk je er mischien nog niet zo veel van maar dat komt nog wel als je een paar jaar doorgaat met veel blowen (ik ga er even vanuit dat je vrij veel blowt correct me if i'm wrong).

Ik zelf dacht in eerste instantie ook dat er niet zo veel mis mee was om elke dag stoned te zijn. Het voelt toch chill en ik doe toch niemand kwaad? Maar 3 jaar later kwam ik erachter dat het toch niet zo chill was. Ik kon niet meer normaal m'n nest uitkomen en het enige wat ik s'avonds/s'nachts nog deed was blowen.

M'n relatie is er een keer (grotendeels) door naar de knoppen gegaan en ik heb destijds m'n reputatie op m'n werk verneukt door elke dag nog half vertiefd binnen te komen en tegen iedereen slappe verhaaltjes op te hangen waar niets van waar kwam.

Ik werd een keer een dinsdag wakker en draaide gewoon compleet door. Ik werd zegmaar een soort van depresief en zag het ff niet meer zitten (niet dat ik ooit met de gedachte heb rondgelopen om zelfmoord te plegen ofzo dat ook weer niet maar erg positief was het toch ook niet). Dat is voor mij het omslagpunt geweest. Ik heb toen een week niet geblowd en voelde me een heel stuk beter.

Het verbeterd nu nog steeds elke keer een beetje en ik merk ook dat ik steeds minder nodig heb om stoned te worden (een beetje wat beschreven word in Type's topic over gewenning). Ook merk ik dat het nog steeds wel erg verleidelijk is om een joint op te steken en af en toe gaat het wel weer fout en ben ik dus wel weer een week lang elke avond stoned maar dat is nu meer uitzondering dan regel en ook daar ben ik heel blij mee :).

Napoleonfan 07-10-2005 20:20

Nee, aan drugs ben ik niet verslaafd, ook nooit geweest, ik vind het gewoon lekker op z'n tijd.

Ik ben verslaafd aan medicijnen. En dat vinden anderen heel erg, en ernstig en weet ik het wat, maar zolang ik slik, voel ik me goed. En dat ik soms teveel slik, da's dan wat minder en soms ook gevaarlijk, maar in mijn geval meestal niet dodelijk dus nog ervaar ik het niet als een probleem.

hmmmm 08-10-2005 12:24

Citaat:

Napoleonfan schreef op 07-10-2005 @ 21:20 :
Nee, aan drugs ben ik niet verslaafd, ook nooit geweest, ik vind het gewoon lekker op z'n tijd.

Ik ben verslaafd aan medicijnen. En dat vinden anderen heel erg, en ernstig en weet ik het wat, maar zolang ik slik, voel ik me goed. En dat ik soms teveel slik, da's dan wat minder en soms ook gevaarlijk, maar in mijn geval meestal niet dodelijk dus nog ervaar ik het niet als een probleem.

Medicijnen zijn ook drugs. De Nederlandse taal is alleen zo dom geweest om een woord dat de Engelsen hebben overgenomen van de Germaanse taal weer terug over te nemen (net als bijvoorbeeld Nachtmerrie dat de Engelsen hebben overgenomen van het woord 'Nachtmare', waar wij toen van 'nightmare' maar weer 'nachtmerrie' hebben gemaakt :confused: ).
In dit geval ontstaat er een andere betekenis van een woord. In het Nederlands zou je het omschrijven als alle bedwelmende middelen...

A drug is any substance that can be used to modify a chemical process or processes in the body, for example to treat an illness, relieve a symptom, enhance a performance or ability, or to alter states of mind. The word "drug" is etymologically derived from the Dutch/Low German word "droog", which means "dry", since in the past, most drugs were dried plant parts

Mir-idiotA 12-10-2005 11:23

ik kan het nu wel goed beschrijven hoe iemand erover dacht die ik niet goed kende

mensen moesten nie te dicht bij komen, en hij was zelf wel heel behulpzaam naar anderen toe.
luisterde niet naar adviezen, misschien dacht ie wel het heeft toch geen zin
schaamde zich voor zichzelf en nooit voor anderen
loog zelfs om maar van het gezeur af te zijn dat hij pilletjes van de doktor had
dat soort dingen
en ondertussen zo slim en intelligent en lief en begrijpbaar enzo

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:27.