![]() |
laptop voor school nodig, kan je dat nou wel of niet terug vragen v/d belasting?
en wat kan je allemaal terug vragen eigenlijk?
ik heb voor dit jaar een jaar mbo kok niveau 2 gedaan, had daarvoor kleren, messen ect nodig voor deze opleiding weer lading boeken, laptop is dat dan terug te vragen of niet?:o |
Haha, ik zou ook wel willen dat de Belastingdienst mijn schoolboeken zou betalen á €700 per jaar
|
Hoezo heb jij dan perse een laptop nodig? Als dit moet, kun je waarschijnlijk al een korting krijgen via school.
Overigens kunnen bepaalde uitgaven voor school inderdaad wel van de belasting afgetrokken worden, mits het een totaal bedraagt van boven de 500 euro. Je boeken tellen hier uiteraard niet mee... |
Citaat:
|
Ik heb kleding en messenset aan moeten schaffen à +- €650,- is dat aftrekbaar dan? (zoja, hoe?)
|
ja. alle kosten die je maakt voor je studie kun je aftrekken van de belasting.
dat is wel wat anders dan dat je het terugkrijgt van de belasting. je kan het opgeven als studie-uitgaven, de belastingdienst houdt daar dan weer rekening mee en dan hoef je minder belasting te betalen. voorwaarde daarbij is, je voelt m al aankomen, dat je belasting moet betalen. als je toch al geen belasting hoeft te betalen, kun je het ook niet aftrekken voor de belasting. de fiscus gaat natuurlijk niet die 700 euro naar jou overschrijven of zo ;) |
Kan ik dan zeggen dat mijn laptop die ik heb gekocht voor school bedoeld is? :| En dat mijn vader m er dus bij hem aftrekt?
|
Citaat:
en nee je kon geen korting krijgen :) ik dacht idd al dat je spullen voor school je terug kon vragen, maa rik wist niet wat wel en wat niet de een zegt dat schoolboeken er dus wel bij horen, en de ander zegt van niet.. moeilijk :p |
Vandaag las ik een artikel over belastingaftrekbaarheid van apparatuur die noodzakelijk is voor een studie. Er zijn nu bedrijven die cursussen aanbieden over 'online werken' (omgaan met zoekmachines enzo :p) waarbij je een laptop koopt, waardoor je voor vijfhonderd euro (dat is het drempelbedrag) een laptop van ruim 3000 euro kunt kopen. Het stond vandaag in de krant.
|
Citaat:
bedoel je dat je vader het bedrag bij zijn belastingaangifte kan verrekenen, of bedoel je dat je vader jouw belastingaangifte voor je doet ? (in het laatste geval, ja, dan kan je de kosten voor je studie inbrengen als kostenpost en hoef je logischerwijs minder belasting te betalen. in het eerste geval denk ik ook, hoewel ik het niet zeker durf te zeggen, aangezien je meerderjarig bent. ) |
Citaat:
bij mij kwam het over dat je een studie van 3000€ deed, in 6 jaar, en elke 2 jaar een nieuwe laptop kreeg, die je kon over kopen voor 125€? |
Citaat:
En goh, dat jij presentaties moet geven mbv powerpoint ed is wel een slappe smoes dat je een laptop nodig hebt. Of je moet informatica "studeren" oid. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
ik heb ze elk jaar tot nu toe kunnen aftrekken met mijn aangifte. (nou betaal ik toevallig wel zelf belasting, dus dat is dan al geen probleem.) |
Citaat:
|
dat je er nog nooit iemand over gehoord hebt maakt het niet minder waar, natuurlijk ;)
|
Citaat:
|
Citaat:
Er zijn trouwens wel meer belastingsvoordeeltjes ed waar veel mensen niet vanaf weten. Mijn neef had laatst ook iets uitgevonden waardoor ze meer dan 1000 euro van de belasting kregen (had te maken met het feit dat er bij hun een bepaalde periode 3 kinderen aan het studeren waren ofzo). |
Citaat:
ik vraag alleen of je er geld terug voor kan krijg en jij begint me allemaal verwijten te maken? ik heb nooit gezegd dat ik powerpoint presentaties moet maken, alles op school word daarmee gegeven en dan kan ik al die presentaties op me laptop krijgen :) |
Dat is nog een slap excuus. Die kun je ook op je computer krijgen :o Of je moet die ook niet hebben.
Er zijn gewoon vrij veel mensen die zeuren dat ze echt een laptop nodig hebben terwijl dat vaak gewoon onzin is... |
Citaat:
en ookal heb ik het niet nodig?, wat maakt jou dat uit? |
Citaat:
|
Citaat:
|
kinders, het gaat hier niet om het nut van een laptop, het ging om de belastingregeltjes.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:05. |