Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Werk, Geld & Recht (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=60)
-   -   deurwaarder (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1276605)

elledc 01-10-2005 16:23

deurwaarder

De nieuwe huurders van het appartement dat ik voordien gehuurd heb (zoals in een vorig topic vermeld), willen de verwarmingstoestellen die ik overgekocht heb van de toenmalige huurders niet betalen. Dit gaat om 800 euro. Ze zeggen nu dat ze dit teveel geld vinden terwijl we in het begin perfect overeengekomen zijn over de prijs.
Ze zeggen dat ze geen bewijs hebben dat deze toestellen zo veel waard zijn.
Maargoed, ze betalen niet dus moet ik de toestellen gaan halen, maar ik wil beroep doen op een deurwaarder.
Kan dit gemakkelijk gebeuren en hoe kan ik op zo iemand beroep doen? En zo ja, wat zijn de prijzen?

nare man 01-10-2005 16:31

Heb je op papier staan dat je die overeenkomst hebt gesloten voor die prijs? Dat die verwarmingstoestellen 'niet zoveel waard zijn' speelt namelijk geen rol. Je kunt spul best verkopen tegen een (veel) hogere prijs dan het waard is, maar als je niet kunt bewijzen dat je dat hebt gedaan wordt het lastig. Bovendien kun je niet zomaar naar een deurwaarder toestappen. Een deurwaarder is iemand die namens jou vonnissen executeert, maar dan moet je dus wel een vonnis hebben (dwz. in dit geval een veroordelend vonnis waarin staat dat de kopers die achthonderd euro moeten betalen).

elledc 01-10-2005 16:42

We zijn het mondeling overeengekomen, maar ik heb hen wel een mail gestuurd met de afgesproken prijs, maar natuurlijk geen bewijs van hun goedkeuring op papier :s
Ik denk dat ik zelf zal "binnenbreken" en de spullen gaan ophalen. Maar wat als ze mij niet binnenlaten...

phink 01-10-2005 17:57

Citaat:

utopia5 schreef op 01-10-2005 @ 17:42 :
We zijn het mondeling overeengekomen, maar ik heb hen wel een mail gestuurd met de afgesproken prijs, maar natuurlijk geen bewijs van hun goedkeuring op papier :s
Ik denk dat ik zelf zal "binnenbreken" en de spullen gaan ophalen. Maar wat als ze mij niet binnenlaten...

Gewoon halen als ze er 'n xtje niet zijn. Het zijn toch jouw spullen?

Arenda 01-10-2005 18:26

Citaat:

phink schreef op 01-10-2005 @ 18:57 :
Als het gebouw niet van haar is geld dat toch echt als inbreken.. ook al zijn die spullen van haar. Zelf als huisbaas zijnde is het nog moeilijk om zomaar naar binnen te lopen, al is het gebouw van jou.

Bloem 01-10-2005 18:54

Citaat:

Agree met Arenda, en bovendien wil ze die spullen niet terug, maar het geld van wat ze waard zijn.

Go 01-10-2005 18:57

Citaat:

Dan zou ik in een kort geding eisen dat ik mijn spullen terug krijg/mij de toegang tot het huis niet ontzegd wordt zodat ik mijn spullen op zou kunnen halen. Natuurlijk eerst zo proberen en anders dreigen een kort geding aan te spannen.

Miracle 01-10-2005 20:11

Citaat:

Bloem schreef op 01-10-2005 @ 19:54 :
Agree met Arenda, en bovendien wil ze die spullen niet terug, maar het geld van wat ze waard zijn.
Tja, ze kan ze laten taxeren, maar ik vraag me af of het dat waard is.

Het klinkt allemaal eerder als 'te lui om hen te confronteren' en daarom het maar via een deurwaarder te doen.
Het is 800 euro, ik zou het gewoon pech noemen dat ze dat er niet meer voor willen betalen en met hen overlegen over hoe nu verder.

Go 01-10-2005 20:38

Citaat:

Bloem schreef op 01-10-2005 @ 19:54 :
nou, het bedrag dat afgsproken is.

ekki 02-10-2005 09:34

Ik zou er geen deurwaarder op zetten, heb daar erg vervelende ervaringen mee. Die lui van de gasdingen zeggen gewoon dat het niet klopt en weg is de deurwaarder weer (en je geld). Of ze zeggen dat ze geen geld hebben, dan werkt het ook allemaal niet. Dus ik zou het maar niet doen mbv een deurwaarder.

elledc 02-10-2005 11:21

Citaat:

Miracle schreef op 01-10-2005 @ 21:11 :
Tja, ze kan ze laten taxeren, maar ik vraag me af of het dat waard is.

Het klinkt allemaal eerder als 'te lui om hen te confronteren' en daarom het maar via een deurwaarder te doen.
Het is 800 euro, ik zou het gewoon pech noemen dat ze dat er niet meer voor willen betalen en met hen overlegen over hoe nu verder.

Het zijn zeer vervelende lui, die twee. Ze laten niets van zich horen.
Ik heb een brief opgesteld, dat ze 2 mogelijkheden hebben:
ofwel betalen ze dat geld, of tweede mogelijkheid ze laten een loodgieter komen die een beetje weet heeft van de waarde van de toestellen en die er een waarde op plakt, officieel op papier. Want dat willen ze, ze willen de correcte waarde van de toestellen. Dat is zo vervelend eraan, er kan geen correcte waarde op geschat worden, twee toestellen zijn niet recent en hebben een slijtage gehad van enkele jaren, het andere is wel helemaal nieuw maar hebben de vorige huurders gekregen. Dus hoe kan je de juiste waarde weten?
Derde mogelijkheid, als ze niet willen betalen binnen de week, ga ik de toestellen ophalen.
Dan hebben zij wel een probleem, want nieuwe toestellen aansluiten en laten controleren op veiligheid zal hen veel geld kosten.
Ze zijn vervelend want steken de schuld op mij dat ik geen bewijs heb van hoeveel deze toestellen waard zijn. En daarom weigeren ze zomaar een bedrag te betalen.
Ze beginnen me te vertellen dat ze een advocaat in de familie hebben, die hen ook vertelde dat je er niets mee bent zonder bewijs op papier. Wat rotzakken.

ekki 02-10-2005 11:23

Ik zou zeggen dat als ze er niets voor willen betalen, jij ze graag terug wilt hebben. Dan haal je ze terug en zet je ze op marktplaats. 800 euro zul je er waarschijnlijk niet voor krijgen, maar dan is het in ieder geval 'opgelost'.

Bloem 02-10-2005 12:22

Ik vind het eerlijk gezegd ook niet zo heel erg gek dat ze niet zomaar van jou willen aannemen hoeveel ze waard zijn, als jij dat ook niet 'hard' kunt maken, jij hebt kennelijk ook geen bewijsje van dat ze dat waard zijn?

Niet netjes dat ze eerst wel een afspraak hebben gemaakt en die nu niet nakomen. Kan je er niet gewoon met een volwassen man ofzo een keer er naartoe gaan om te praten? Maakt misschien iets meer indruk dan een meisje alleen, en face to face gaat iig sneller dan per brief.

elledc 02-10-2005 19:40

Ik ben er samen naartoe gegaan met m'n vriend.
De brief is nu in hun bus en we wachten op respons. Als ze niets laten weten, gaan we er opnieuw heen, samen met de pa van m'n vriend, is een zwaargebouwde stoere kerel die vader.
Dan gaan we de toestellen simpelweg losmaken en meenemen.

Wat dat afspraak betreft, we hebben misschien geen bewijs op papier van de waarde vd toestellen maar dat was ook niet mogelijk. Hoe kan je de waarde weten van toestellen die 5 jaar slijtage hebben gehad?
Afspraak was afspraak, eerst goedkeuren en nadien negeren doen ze.
Ze zijn flauw aan het doen en spelen een spelletje met ons, en denken sterker te zijn met een advocaat in de familie.
Ik vind het belachelijk maar ik zal blij zijn als we de toestellen kunnen ophalen, dan zullen zij alleszins vele kosten hebben om nieuwe convectoren te laten plaatsen.

JCG 02-10-2005 22:15

Citaat:

utopia5 schreef op 02-10-2005 @ 20:40 :
Wat dat afspraak betreft, we hebben misschien geen bewijs op papier van de waarde vd toestellen maar dat was ook niet mogelijk. Hoe kan je de waarde weten van toestellen die 5 jaar slijtage hebben gehad?

Wat voor merk en type is het? Niet dat ik je iets kan geven waarmee je sterker staat maar ben gewoon nieuwgierig :o en misschien kan ik je een kleine indicati geven wat ze ongeveer waard zijn.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:41.