![]() |
Kater verjaagt katje
Hey,
We zijn nu ongeveer 2 maanden ofzo geleden verhuisd. Ons katje Karol (een katin) was toen 3-4 maand oud, nu is ze dus 5-6 maanden oud. Ze gaat sinds een paar weken ook naar buiten, hoewel ze nooit echt lang buiten blijft. Het is meer 10 minuten binnen, 10 buiten, 10 binnen, enz :d Maar, iemand die 2 huizen verder woont, heeft een kater. Echt een grote kater, een beest om bang van te hebben als je zo'n katje als Karol zou zijn. Nouja, eigenlijk een beest waar alle katten bang voor moeten zijn :p Nu zit hij heel veel in onze tuin. Dat zou ik echt niet erg vinden als hij onze kat gerust zou laten. Maar dat doet hij dus niet. Bij mijn weten heeft hij haar nog nooit echt aangevallen ofzo, maar als ze buiten zit en hij komt eraan, gaat hij op de grond liggen en ligt hij te miauwen (nouja, niet echt miauwen, meer grommen :s) zodat zij er niet voorbij durft en dus niet meer naar binnen durft. Ik denk dat de beste oplossing is dat ik hem gewoon eens een paar flinke stampen ga verkopen zodat hij niet meer in onze tuin komt. Ik ben helemaal geen dierenbeul ofzo, maar hij moet gvd onze kat gerustlaten :mad: Maareh, als er iemand een betere oplossing weet? :) ( dit is Karol, ondertussen is ze al een beetje groter maar niet veel. Welke smerige kater zou haar nou bang willen aanjagen hé :mad: :p ) |
Katten hebben een onwijze hekel aan water.. Gooi een emmer water over die gemene kater (y)
|
Citaat:
|
Ik denk dat je ze het beter zelf uit kunt laten zoeken, ze moeten gewoon de rangorde bepalen, jouw katje is nieuw in de buurt, dus die zal het wel even 'moeilijk' hebben, maar dat komt ws. vanzelf wel goed.
|
Citaat:
|
Citaat:
Echt, ik zou zo min mogelijk ingrijpen, dat is gewoon een natuurlijk proces dat zichzelf oplost. |
Tja je kan wel zeggen onze tuin met die kater begrijpt dat toch niet, het is in principe zijn territorium en hij staat in de rangorde hoger (en dat accepteert je katje omdat zij bang voor hem is) anders liet ze hem wel weten dat ze het er niet mee eens was. Ik denk dat je er ook niet veel aan kan doen en dat beest in elkaar schoppen is zeker niet de oplossing :nono: een emmer water wil wel eens werken maar het is toch vooral iets tussen die kater en jou katje.
Trouwens, wat is een katin? Ik denk dat je poes bedoelt? :) |
Citaat:
ja, wij (in België:p) zeggen "katin" als synoniem voor "poes" :) |
Citaat:
|
Supersoaker of tuinslang. Lekker de hiërarchie verstoren door voor de zwakkeren op te komen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Gewoon laten gaan. Je kan wel een emmer water over dat beest heen gooien, maar dat werkt een week, daarna loopt je poesie buiten, kijk jij niet en gaat ie er alsnog achteraan. Dit is iets territoriaals, daar moeten ze samen uit zien te komen. En de gevechten klinken vaak harder dan ze zijn.
|
Citaat:
|
mij n kitten valt die grote bakbeesten gewoon aan
best lache zo''n hoopje wol die het equalitvent van een olifant (uit menselijk oogpunt gezien) aanvalt en de tuin uit jaagd |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:52. |