![]() |
school en drugs??
Je hoort vaak dat je als je drugs gebruikt je je school verkloot enzo
zijn jullie ook gekelderd of nie?? in de 5 jaar dat ik vwo doe merk ik er niks van ik ben nog net zo ongemotiveerd, maar egt moeilijk is het niet goede cijfers te halen met geluk en concentratie tijdens de toetsen kom ik ook n heel end. ik vind dat je niet ondr hoeft te doen voor je nuchtere , brave klasgenoten :evil: :D |
Toen ik op kamers ging, dus meer verantwoordelijkheid kreeg en ging studeren merkte ik dat het tijd werd om zwaar te minderen (ook met alcohol trouwens). Anders is het voor mij echt niet te doen..
|
k ben soort van plan om op kamer te gaan wonen in Utrecht, te gaan werken en daarnaast de vrij universiteit te gaan doen
maar egt slim zal dit wel niet zijn :eek: maarja ik zie wel :cool: |
nou, ik heb wel een jaar verkloot mede door alcohol en drugs..
blowde en dronk veel (ook onder school) en dat jaar sowieso blijven zitten, andere met moeite gehaald. Maaarja, of het nou gewoon aan mijn (niet) leren ligt, het gebruik van middelen of teveel op stap gaan en te weinig slapen? geen idee |
Citaat:
|
Ging vanaf het einde van het eerste jaar 'vast' blowen, dus on regular base :P
Heb eigenlijk geen moeite gehad met het blowen icm school :/ Ben wel vanaf 2Havo naar 3Vmbo gegaan, maar was niet erg of zo :) Heb ook me examens zonder te leren gehaald, en ben elk examen stoned binnengekomen :P |
Tot nu toe lukt alles nog prima bij mij :)
|
Als ik zo terugkijk heeft het mijn schoolwerk wel degelijk nadelig beïnvloed.
Vooral doordat ik veel lammer werd (ja Type, dat was dus blijkbaar mogelijk :P) en alles alleen nog maar meer ging uitstellen, eigenlijk nooit meer iets aan school deed, vaak ook geen zin had om iets te ondernemen enzo. Ach, ben er nu vanaf en die school is ook alweer voorbij dus ja. |
ja eerst merkte ik dat m'n motivatie en concentratie flink omlaag ging door de alcohol enzo..en nu ben ik altijd lang brak na het weekend, waardoor ik vaak thuis blijf. en zkr nu ik op kamers woon is de verleiding te groot om in bed te blijven liggen.
heb ook het gevoel dat ik door drugs meer zo'n niks boeit me houding heb gekregen t.o.v. verplichtingen/belangrijke dingen ;) tis wel te combineren als je 'verstandig' gebruikt, dus weinig drugs/drank, niet te laat maken, ff slapen/eten etc. maarja als ik op feest ben hou ik me er toch niet aan. |
ja toen ik nog veel meer blowde had ik duidelijk minder motivatie voor school, en (nog) minder orde. heb ook 2 eerste jaren van 2 opleidingen verneukt. En nu heb ik maandag vrij duss (y)
|
ben stoont het vwo doorgekomen.. dus op zich hoeft het niet zo veel invloed te hebben.. als je bij examens etc maar weet wat je weten moet.. beetje jammer dat blowen je geheugen verneukt.. wat dat betreft heeft het zeker wel invloed
maar denk dat het verder is dat je laks en lui wordt van blowen en nog minder huiswerk gaat maken of gaat leren dan dervoor.. |
Ja.
Ik heb, natuurlijk niet volledig, maar waarschijnlijk wel mede door blowen, 4 VWO niet gehaald, en later 5 HAVO ook niet. Door laksheid, verlies van korte-termijn geheugen, etc. Langer verhaal komt nog wel als ik daar zin in heb. |
ik blowde en dronk niet op school en nu ook niet op mijn werk. kom wel es aan met een kater, maar vaak gebeurd dat niet.
|
ik heb het vorig jaar verneukd door psychische problemen en een kleine speedverslaving
|
Ik Blow al jaren, ik slik af en toe pillen, trip geregeld en zit nu gewoon in me examen jaar VWO.
Evengoed wel via een omweg, eerst VWO, toen VMBO, daarna door mazzel weer in een keer op het VWO terecht gekomen. Maar, mijn wangedrag in het begin was niet aan drugs te weiten, eerder aan de kut school. Het inspireerde niet, en de leraren waren eikels, dus deed ik niets, en ging ik uit verveling blowen om de lessen door te komen. Maargoed, nu zit alles weer snor. (y) |
Ik heb er niets van ondervonden. Ik blowde nog wel eens geregeld onder schooltijd, in pauzes of tussenuren.
Je leert die les daarna geen kont, maar goed, dat geldt voor een nuchtere ik ook :o (y) |
het maakt zeker uit, ik heb vorig school jaar wel verneukt mede door het blowen, en ik zie blowen ook 1 van de oorzaken waardoor ik niks doe aan school :o
|
Citaat:
een jongen van 16 die dat zegt.. eeeeehm ja... er is geen motivatie en dus dat komt door blowen. dream on! |
oftewel: je bent gewoon een luie hond :p
|
en van veel blowen word je nóg luier..
|
het is gewoon zo
waarom zou je huiswerk maken als buiten vrienden aan het blowen zijn, dan ga jij toch niet binnen zitten... ik bedoel als je echt niks beters te doen hebt, dan ga je huiswerk maken. vaak was het juist ook de keuze, ga ik vanaaf huiswerk maken, of blowen. nou 3 keer raden wat ik dan koos :nono: |
Citaat:
|
:eek:
|
hehe, sinds vorig jaar gestopt met school in het 5de middelbaar ( niet dak ik er trots op ben , integendeel)
maar doe nu middenjury (soort examencommissie waarbij je het leerplan krijgt en alles zelf moet leren en dan examen gaan afleggen , ben je erdoor voor dat vak moet je dat dan niet meer doen) wat wel iets voor mij is, want grote hoeveelheden leren gaat heel makkelijk bij mij waarom dat ik gestopt ben , vraag ik mij ook nog altijd af. de drugs zal er wel een rol in hebben gespeeld zeker, niet dat ik zoveel drugs pakte toen, nu nog minder ma soit:) nee, kweet niet Volgens mij heeft het te maken met hoe je er tegenaan kijkt, En je prioriteiten kennen, want uiteindelijk is school nu in deze maatschappij voor de jeugd de eerste prioriteit. want als je na een weekend , ik zeg maar iets xtc , vroeg moet opstaan voor naar school te gaan , natuurlijk is dat niet plezant, maar als je gewoon zegt, van achja, even naar school , even doorbijten en daarna terug uitzakken thuis. das een hele andere aanpak dan gewoon maar te zeggen van ah fuck it , i hate school , ik ga nie :) |
Citaat:
De kans dat er buiten vrienden van je staan te blowen is, afhankelijk van het aantal vrienden dat je hebt en de omvang het dorp dat je bewoont groot te noemen. En juist daar onderscheidt zich de bewuste en verantwoorde joezer die grenzen kan trekken en prioriteiten kan kiezen. En daarin kan je best bemiddelen, maar ook dat is een kunst. Als je op het punt komt dat je (zoals jij heel duidelijk over jezelf stelt hier) een probleem krijgt met school omdat je liever fulltime blowt dan parttime leert moet je in de eerste plaats bij jezelf te raden gaan, en niet de plantjes een negatieve eigenschap toedichten ;) |
Nou ken ik Iveauh persoonlijk. En dit is niet rot bedoeld, maar als het bij jou geen blowen zou zijn of zuipen, zou het wel iets anders zijn denk ik.
"Iets anders" was het bij mij. Ik hing gewoon veel achter de PC en de TV en met vrienden rondhangen(zonder drugs in die tijd). |
ik heb al denk ik 3 jaar verspild door oa blowen/drinken
1 keer blijven zitten 1 keer een opleiding halverwege 1e jaar opgegeven 1 jaar niet de moeite genomen me in te schrijven edit: hehe ben nu iig wel zwaar geminderd, voel me daar ook goed bij en op school gaat het ook allemaal naar wens :cool: geen idee of het toeval is of dat het ook daadwerkelijk die overeenkomst is. |
ik denk dat ik mn vwo afgemaakt had als ik geen d&a deed. maar vroeg of laat zou ik dan wel om een andere reden geen zin meer hebben.. en hoe het combineert met mn huidige studie valt nog te bezien. ben wel aardig geminderd (y)
|
Toch een hoop mensen die toegeven dat ze een jaar met dope verspild hebben.
|
Ik ken iemand die haar hele havo examen op speed heeft geteerd en is geslaagd
|
Citaat:
|
*ahem*
ontopic: Opzich heb ik best wel wat opleidingen verneukt. Het blowen was daarbij denk ik eerder 'n gevolg, dan 'n oorzaak... in eerste instantie althans. (verveling, -> blowen, -> demotivatie, -> blowen, -> etc..) |
Nah, ik denk niet dat blowen heel erg vreselijk is voor je opleiding. Scheikunde ging ik er juist altijd van snappen =). Wel moet je oppassen met snuiven tijdens school, het valt meestal nogal op, als je ineens actief bent oid.
|
Welnu, de middelbare school is zo ziekelijk eenvoudig dat je wel érg veel drugs moet gebruiken om het te verkloten. Tenminste, als je al tamelijk wat intelligentie bezit. Nu ik zo de post van de TS bezie, kan ik louter concluderen dat het niveau van het VWO wel erg is gedaald de afgelopen jaren.
Zelf blowde ik nog in mijn VWO-jaren. Bij mijn huidige studie gaat dat echter echt niet meer en houd ik het bij alcohol en caffeïne. |
In mijn MAVO tijd (ik zat nog op de Mavo in plaats van op het VMBO) heb ik weinig geblowd. Ik ben een keer stoned naar gym geweest en heb een keer stoned in de klas gezeten en dat was het wel zo'n beetje. Tegen de helft van m'n examenjaar ben ik wat meer gaan blowen maar ik deed toch al geen fuck aan school dus dat heeft daar weinig effect op gehad.
Toen ik full-time ben gaan werken en daarnaast een dag in de week een MBO opleiding ben gaan doen ben ik ook een heel stuk meer gaan blowen. Ik deed nog steeds geen fuck aan school en doordat ik meer ben gaan blowen intereseerde het me ook geen zak. Nu ben ik eind vorig schooljaar ervanaf gekickt alleen aangezien er op de administratie van het NOVA college aan de Zijlweg Haarlem een stel nitwits zit werd ik zo weer aangenomen. Nu ben ik bijna klaar met die opleiding en nok ik daarna met school en ga ik alleen nog maar werken. Met school komt het dus allemaal wel goed alleen m'n werk is een heel ander verhaal. Ik blow, drink of weet ik het wat zowiezo niet voordat ik moet werken maar als ik klaar ben is het een heel ander verhaal. Gevolg is dus dat ik zo'n beetje elke avond zat te smoken en de volgende dag vertiefd wakker werd en naar m'n werk ging wat achteraf gezien toch een wat minder goed idee was... |
Citaat:
Ik gebruik nauwelijks (en dan zo nauwelijks dat het gewoon niet te noemen) drugs, en ik krijg het ook voor mekaar om 3gymnasium niet te halen. En ook ik ben niet dom, anders krijg je geen gymnasium-advies. Maar goed, andere school.. en nu doe ik ook gewoon 5vwo, jaartje langer doe ik er over, maar wie boeit dat nou. Ik denk dat drugs zeker invloed hebben op je instelling jegens school, maar niet ontzettend schokkend. Lui was je daarvoor ook wel, alleen heb je nu een alternatief. Dus in plaats van uren achter je pc te rotten, draai je je een joint. En om nog even ontopic te blijven: ik ben nog nooit stoned in de klas gaan zitten, al mn SE's heb ik nuchter gemaakt en tijdens al mn gymlessen zat er geen thc in mn bloed. Maar ik denk niet dat het veel verschil maakt. |
Jij nuttigt toch aardig wat alcohol? Drug²
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar wat je hierboven beschrijft, haal ik niet uit bovenstaande post, vandaar dat ik ertegen in ging. Mijn welgemeende en oprechte excuses. |
:o oprecht is toch altijd welgemeend, en andersom?
|
Citaat:
|
Dat heet een pleonasme (of een tautologie) haal die 2 altijd door elkaar.
stijlfout :nono: m.a.w; had ik nu maar beter opgelet op school :o Nee onzin want ik had in dat jaar ernstige familieproblemen en toen smokete ik nog niet eens. |
Ik smook regelmatig maar zit nog met gemak in vwo5..moet wel zorgen dat ik dit jaar goed doorkom.. :)
|
pleonasme d8 ik :o
|
school en drugs gaat prima samen... Vooral tijdens saaie geschiedenis en duits lessen :D ik werd er altijd zo slaperig van dus tijdens die uurtjes haalde ik meestal me slaap in... Uit eindelijk geschiedenis prima afgesloten en duits laten vallen... was geen examen vak voor mij (y) en nu ik 3 jaar van de middelbare school af ben, geen drugs meer voor timmy. hij word volwasse :D :rolleyes:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:59. |