Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-10-2005, 13:39
Brendariss
Brendariss is offline
Je hoort vaak dat je als je drugs gebruikt je je school verkloot enzo
zijn jullie ook gekelderd of nie??
in de 5 jaar dat ik vwo doe merk ik er niks van
ik ben nog net zo ongemotiveerd, maar egt moeilijk is het niet goede cijfers te halen
met geluk en concentratie tijdens de toetsen kom ik ook n heel end.
ik vind dat je niet ondr hoeft te doen voor je nuchtere , brave klasgenoten
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-10-2005, 13:46
hmmmm
hmmmm is offline
Toen ik op kamers ging, dus meer verantwoordelijkheid kreeg en ging studeren merkte ik dat het tijd werd om zwaar te minderen (ook met alcohol trouwens). Anders is het voor mij echt niet te doen..
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 13:52
Brendariss
Brendariss is offline
k ben soort van plan om op kamer te gaan wonen in Utrecht, te gaan werken en daarnaast de vrij universiteit te gaan doen
maar egt slim zal dit wel niet zijn
maarja ik zie wel
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 14:31
Mir-idiotA
nou, ik heb wel een jaar verkloot mede door alcohol en drugs..
blowde en dronk veel (ook onder school) en dat jaar sowieso blijven zitten, andere met moeite gehaald. Maaarja, of het nou gewoon aan mijn (niet) leren ligt, het gebruik van middelen of teveel op stap gaan en te weinig slapen? geen idee
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 14:32
Mir-idiotA
Citaat:
Brendariss schreef op 03-10-2005 @ 14:52 :
k ben soort van plan om op kamer te gaan wonen in Utrecht, te gaan werken en daarnaast de vrij universiteit te gaan doen
maar egt slim zal dit wel niet zijn
maarja ik zie wel
je klink thoe ik was op me 14e en 15e en met mij is het helemaaal goedgekomen so why not? gewoon lekker doen!
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 15:09
DaFrostyOne
DaFrostyOne is offline
Ging vanaf het einde van het eerste jaar 'vast' blowen, dus on regular base

Heb eigenlijk geen moeite gehad met het blowen icm school :/ Ben wel vanaf 2Havo naar 3Vmbo gegaan, maar was niet erg of zo

Heb ook me examens zonder te leren gehaald, en ben elk examen stoned binnengekomen
Oud 03-10-2005, 15:23
HTID
HTID is offline
Tot nu toe lukt alles nog prima bij mij
Oud 03-10-2005, 15:45
Verwijderd
Als ik zo terugkijk heeft het mijn schoolwerk wel degelijk nadelig beïnvloed.
Vooral doordat ik veel lammer werd (ja Type, dat was dus blijkbaar mogelijk ) en alles alleen nog maar meer ging uitstellen, eigenlijk nooit meer iets aan school deed, vaak ook geen zin had om iets te ondernemen enzo.
Ach, ben er nu vanaf en die school is ook alweer voorbij dus ja.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 16:02
Verwijderd
ja eerst merkte ik dat m'n motivatie en concentratie flink omlaag ging door de alcohol enzo..en nu ben ik altijd lang brak na het weekend, waardoor ik vaak thuis blijf. en zkr nu ik op kamers woon is de verleiding te groot om in bed te blijven liggen.
heb ook het gevoel dat ik door drugs meer zo'n niks boeit me houding heb gekregen t.o.v. verplichtingen/belangrijke dingen

tis wel te combineren als je 'verstandig' gebruikt, dus weinig drugs/drank, niet te laat maken, ff slapen/eten etc. maarja als ik op feest ben hou ik me er toch niet aan.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 16:05
nps
nps is offline
ja toen ik nog veel meer blowde had ik duidelijk minder motivatie voor school, en (nog) minder orde. heb ook 2 eerste jaren van 2 opleidingen verneukt. En nu heb ik maandag vrij duss
Oud 03-10-2005, 17:53
Verwijderd
ben stoont het vwo doorgekomen.. dus op zich hoeft het niet zo veel invloed te hebben.. als je bij examens etc maar weet wat je weten moet.. beetje jammer dat blowen je geheugen verneukt.. wat dat betreft heeft het zeker wel invloed

maar denk dat het verder is dat je laks en lui wordt van blowen en nog minder huiswerk gaat maken of gaat leren dan dervoor..
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 18:26
Type
Type is offline
Ja.

Ik heb, natuurlijk niet volledig, maar waarschijnlijk wel mede door blowen, 4 VWO niet gehaald, en later 5 HAVO ook niet.
Door laksheid, verlies van korte-termijn geheugen, etc.

Langer verhaal komt nog wel als ik daar zin in heb.
Oud 03-10-2005, 18:52
Verwijderd
ik blowde en dronk niet op school en nu ook niet op mijn werk. kom wel es aan met een kater, maar vaak gebeurd dat niet.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 18:53
Verwijderd
ik heb het vorig jaar verneukd door psychische problemen en een kleine speedverslaving
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 19:30
dreadmanneke
dreadmanneke is offline
Ik Blow al jaren, ik slik af en toe pillen, trip geregeld en zit nu gewoon in me examen jaar VWO.
Evengoed wel via een omweg, eerst VWO, toen VMBO, daarna door mazzel weer in een keer op het VWO terecht gekomen. Maar, mijn wangedrag in het begin was niet aan drugs te weiten, eerder aan de kut school. Het inspireerde niet, en de leraren waren eikels, dus deed ik niets, en ging ik uit verveling blowen om de lessen door te komen. Maargoed, nu zit alles weer snor.
Oud 03-10-2005, 19:39
Flip!
Flip! is offline
Ik heb er niets van ondervonden. Ik blowde nog wel eens geregeld onder schooltijd, in pauzes of tussenuren.

Je leert die les daarna geen kont, maar goed, dat geldt voor een nuchtere ik ook
Oud 03-10-2005, 19:46
Iveauh
Iveauh is offline
het maakt zeker uit, ik heb vorig school jaar wel verneukt mede door het blowen, en ik zie blowen ook 1 van de oorzaken waardoor ik niks doe aan school
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 19:57
Mir-idiotA
Citaat:
Iveauh schreef op 03-10-2005 @ 20:46 :
het maakt zeker uit, ik heb vorig school jaar wel verneukt mede door het blowen, en ik zie blowen ook 1 van de oorzaken waardoor ik niks doe aan school
hahahaha
een jongen van 16 die dat zegt.. eeeeehm ja... er is geen motivatie en dus dat komt door blowen. dream on!
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 19:58
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
oftewel: je bent gewoon een luie hond
Oud 03-10-2005, 19:59
Verwijderd
en van veel blowen word je nóg luier..
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 20:11
Iveauh
Iveauh is offline
het is gewoon zo
waarom zou je huiswerk maken als buiten vrienden aan het blowen zijn, dan ga jij toch niet binnen zitten...
ik bedoel als je echt niks beters te doen hebt, dan ga je huiswerk maken.
vaak was het juist ook de keuze, ga ik vanaaf huiswerk maken, of blowen.
nou 3 keer raden wat ik dan koos
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 20:16
Mir-idiotA
Citaat:
Iveauh schreef op 03-10-2005 @ 21:11 :
het is gewoon zo
waarom zou je huiswerk maken als buiten vrienden aan het blowen zijn, dan ga jij toch niet binnen zitten...
ik bedoel als je echt niks beters te doen hebt, dan ga je huiswerk maken.
vaak was het juist ook de keuze, ga ik vanaaf huiswerk maken, of blowen.
nou 3 keer raden wat ik dan koos
dream on
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 20:42
Iveauh
Iveauh is offline
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 20:57
Chakra
Chakra is offline
hehe, sinds vorig jaar gestopt met school in het 5de middelbaar ( niet dak ik er trots op ben , integendeel)
maar doe nu middenjury
(soort examencommissie waarbij je het leerplan krijgt en alles zelf moet leren en dan examen gaan afleggen , ben je erdoor voor dat vak moet je dat dan niet meer doen)
wat wel iets voor mij is, want grote hoeveelheden leren gaat heel makkelijk bij mij

waarom dat ik gestopt ben , vraag ik mij ook nog altijd af.
de drugs zal er wel een rol in hebben gespeeld zeker, niet dat ik zoveel drugs pakte toen, nu nog minder ma soit
nee, kweet niet
Volgens mij heeft het te maken met hoe je er tegenaan kijkt,
En je prioriteiten kennen, want uiteindelijk is school nu in deze maatschappij voor de jeugd de eerste prioriteit.

want als je na een weekend , ik zeg maar iets xtc , vroeg moet opstaan voor naar school te gaan , natuurlijk is dat niet plezant, maar als je gewoon zegt, van achja, even naar school , even doorbijten en daarna terug uitzakken thuis. das een hele andere aanpak dan gewoon maar te zeggen van ah fuck it , i hate school , ik ga nie
Oud 03-10-2005, 21:00
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Citaat:
waarom zou je huiswerk maken als buiten vrienden aan het blowen zijn
Zoals in een ander topic al naar boven borrelde, soort zoekt soort, de kans is groot dat veel van je vrienden blowers zijn als je zelf blowt.
De kans dat er buiten vrienden van je staan te blowen is, afhankelijk van het aantal vrienden dat je hebt en de omvang het dorp dat je bewoont groot te noemen.
En juist daar onderscheidt zich de bewuste en verantwoorde joezer die grenzen kan trekken en prioriteiten kan kiezen.
En daarin kan je best bemiddelen, maar ook dat is een kunst. Als je op het punt komt dat je (zoals jij heel duidelijk over jezelf stelt hier) een probleem krijgt met school omdat je liever fulltime blowt dan parttime leert moet je in de eerste plaats bij jezelf te raden gaan, en niet de plantjes een negatieve eigenschap toedichten
Oud 03-10-2005, 21:16
Verwijderd
Nou ken ik Iveauh persoonlijk. En dit is niet rot bedoeld, maar als het bij jou geen blowen zou zijn of zuipen, zou het wel iets anders zijn denk ik.

"Iets anders" was het bij mij. Ik hing gewoon veel achter de PC en de TV en met vrienden rondhangen(zonder drugs in die tijd).
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 21:32
Footprint
Footprint is offline
ik heb al denk ik 3 jaar verspild door oa blowen/drinken
1 keer blijven zitten
1 keer een opleiding halverwege 1e jaar opgegeven
1 jaar niet de moeite genomen me in te schrijven

edit: hehe ben nu iig wel zwaar geminderd, voel me daar ook goed bij en op school gaat het ook allemaal naar wens
geen idee of het toeval is of dat het ook daadwerkelijk die overeenkomst is.
Oud 03-10-2005, 21:34
]{ing
]{ing is offline
ik denk dat ik mn vwo afgemaakt had als ik geen d&a deed. maar vroeg of laat zou ik dan wel om een andere reden geen zin meer hebben.. en hoe het combineert met mn huidige studie valt nog te bezien. ben wel aardig geminderd
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 21:48
Verwijderd
Toch een hoop mensen die toegeven dat ze een jaar met dope verspild hebben.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 21:48
coopergirl
coopergirl is offline
Ik ken iemand die haar hele havo examen op speed heeft geteerd en is geslaagd
Oud 03-10-2005, 21:49
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Citaat:
Snees schreef op 03-10-2005 @ 22:48 :
Toch een hoop mensen die toegeven dat ze een jaar met dope verspild hebben.
Ja. maar bijna evenzovelen die toegeven dat het anders wat anders was geweest
Oud 03-10-2005, 21:58
cha0s
cha0s is offline
*ahem*

ontopic:
Opzich heb ik best wel wat opleidingen verneukt.
Het blowen was daarbij denk ik eerder 'n gevolg, dan 'n oorzaak... in eerste instantie althans. (verveling, -> blowen, -> demotivatie, -> blowen, -> etc..)
Oud 04-10-2005, 08:35
marahuté
marahuté is offline
Nah, ik denk niet dat blowen heel erg vreselijk is voor je opleiding. Scheikunde ging ik er juist altijd van snappen =). Wel moet je oppassen met snuiven tijdens school, het valt meestal nogal op, als je ineens actief bent oid.
Oud 04-10-2005, 12:20
Verwijderd
Welnu, de middelbare school is zo ziekelijk eenvoudig dat je wel érg veel drugs moet gebruiken om het te verkloten. Tenminste, als je al tamelijk wat intelligentie bezit. Nu ik zo de post van de TS bezie, kan ik louter concluderen dat het niveau van het VWO wel erg is gedaald de afgelopen jaren.

Zelf blowde ik nog in mijn VWO-jaren. Bij mijn huidige studie gaat dat echter echt niet meer en houd ik het bij alcohol en caffeïne.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2005, 13:41
Wammus
Wammus is offline
In mijn MAVO tijd (ik zat nog op de Mavo in plaats van op het VMBO) heb ik weinig geblowd. Ik ben een keer stoned naar gym geweest en heb een keer stoned in de klas gezeten en dat was het wel zo'n beetje. Tegen de helft van m'n examenjaar ben ik wat meer gaan blowen maar ik deed toch al geen fuck aan school dus dat heeft daar weinig effect op gehad.

Toen ik full-time ben gaan werken en daarnaast een dag in de week een MBO opleiding ben gaan doen ben ik ook een heel stuk meer gaan blowen. Ik deed nog steeds geen fuck aan school en doordat ik meer ben gaan blowen intereseerde het me ook geen zak. Nu ben ik eind vorig schooljaar ervanaf gekickt alleen aangezien er op de administratie van het NOVA college aan de Zijlweg Haarlem een stel nitwits zit werd ik zo weer aangenomen. Nu ben ik bijna klaar met die opleiding en nok ik daarna met school en ga ik alleen nog maar werken.

Met school komt het dus allemaal wel goed alleen m'n werk is een heel ander verhaal. Ik blow, drink of weet ik het wat zowiezo niet voordat ik moet werken maar als ik klaar ben is het een heel ander verhaal. Gevolg is dus dat ik zo'n beetje elke avond zat te smoken en de volgende dag vertiefd wakker werd en naar m'n werk ging wat achteraf gezien toch een wat minder goed idee was...
Oud 04-10-2005, 13:59
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 04-10-2005 @ 13:20 :
Welnu, de middelbare school is zo ziekelijk eenvoudig dat je wel érg veel drugs moet gebruiken om het te verkloten. Tenminste, als je al tamelijk wat intelligentie bezit. Nu ik zo de post van de TS bezie, kan ik louter concluderen dat het niveau van het VWO wel erg is gedaald de afgelopen jaren.

Zelf blowde ik nog in mijn VWO-jaren. Bij mijn huidige studie gaat dat echter echt niet meer en houd ik het bij alcohol en caffeïne.
Onzin.
Ik gebruik nauwelijks (en dan zo nauwelijks dat het gewoon niet te noemen) drugs, en ik krijg het ook voor mekaar om 3gymnasium niet te halen. En ook ik ben niet dom, anders krijg je geen gymnasium-advies.

Maar goed, andere school.. en nu doe ik ook gewoon 5vwo, jaartje langer doe ik er over, maar wie boeit dat nou. Ik denk dat drugs zeker invloed hebben op je instelling jegens school, maar niet ontzettend schokkend. Lui was je daarvoor ook wel, alleen heb je nu een alternatief. Dus in plaats van uren achter je pc te rotten, draai je je een joint.

En om nog even ontopic te blijven: ik ben nog nooit stoned in de klas gaan zitten, al mn SE's heb ik nuchter gemaakt en tijdens al mn gymlessen zat er geen thc in mn bloed. Maar ik denk niet dat het veel verschil maakt.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2005, 14:03
wann
wann is offline
Jij nuttigt toch aardig wat alcohol? Drug²
Met citaat reageren
Oud 04-10-2005, 14:37
Verwijderd
Citaat:
Lilith schreef op 04-10-2005 @ 14:59 :
Onzin.
Ik gebruik nauwelijks (en dan zo nauwelijks dat het gewoon niet te noemen) drugs, en ik krijg het ook voor mekaar om 3gymnasium niet te halen. En ook ik ben niet dom, anders krijg je geen gymnasium-advies.
Je hoeft ook niet per se dom te zijn om het VWO niet te halen of één jaar te blijven zitten. Zaken als persoonlijke problemen of een gigantische luiheid (onafhankelijk van drugs) kunnen, ondanks de aanwezigheid van intelligentie toch leiden tot doubleren. Mocht je echter niet in de categorieën 'persoonlijke problemen' of 'gigantische luiheid' vallen, dan vrees ik dat je bij toch echt onder de categorie 'dom' valt, ondanks je - in mijn ogen - te bagatelliseren gymnasium-advies.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2005, 15:16
Verwijderd
Citaat:
wann schreef op 04-10-2005 @ 15:03 :
Jij nuttigt toch aardig wat alcohol? Drug²
Ik had zaterdag mn eerste alcohol-vrije zaterdag avond.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2005, 15:23
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 04-10-2005 @ 15:37 :
Je hoeft ook niet per se dom te zijn om het VWO niet te halen of één jaar te blijven zitten. Zaken als persoonlijke problemen of een gigantische luiheid (onafhankelijk van drugs) kunnen, ondanks de aanwezigheid van intelligentie toch leiden tot doubleren. Mocht je echter niet in de categorieën 'persoonlijke problemen' of 'gigantische luiheid' vallen, dan vrees ik dat je bij toch echt onder de categorie 'dom' valt, ondanks je - in mijn ogen - te bagatelliseren gymnasium-advies.
Ik ben maar wat blij dat ik dan in één van die categorieën val.
Maar wat je hierboven beschrijft, haal ik niet uit bovenstaande post, vandaar dat ik ertegen in ging.

Mijn welgemeende en oprechte excuses.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2005, 18:40
De Veroorzaker
oprecht is toch altijd welgemeend, en andersom?
Oud 04-10-2005, 18:53
Verwijderd
Citaat:
De Veroorzaker schreef op 04-10-2005 @ 19:40 :
oprecht is toch altijd welgemeend, en andersom?
Door herhaling wordt het effect van het woord gesterkt?
Met citaat reageren
Oud 04-10-2005, 19:14
Verwijderd
Dat heet een pleonasme (of een tautologie) haal die 2 altijd door elkaar.
stijlfout

m.a.w; had ik nu maar beter opgelet op school
Nee onzin want ik had in dat jaar ernstige familieproblemen en toen smokete ik nog niet eens.

Laatst gewijzigd op 04-10-2005 om 19:23.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2005, 19:16
MikeyMo
MikeyMo is offline
Ik smook regelmatig maar zit nog met gemak in vwo5..moet wel zorgen dat ik dit jaar goed doorkom..
Oud 04-10-2005, 19:22
HTID
HTID is offline
pleonasme d8 ik
Oud 04-10-2005, 19:25
Timmy
Timmy is offline
school en drugs gaat prima samen... Vooral tijdens saaie geschiedenis en duits lessen ik werd er altijd zo slaperig van dus tijdens die uurtjes haalde ik meestal me slaap in... Uit eindelijk geschiedenis prima afgesloten en duits laten vallen... was geen examen vak voor mij en nu ik 3 jaar van de middelbare school af ben, geen drugs meer voor timmy. hij word volwasse
Oud 04-10-2005, 19:31
De Veroorzaker
Citaat:
Lilith schreef op 04-10-2005 @ 19:53 :
Door herhaling wordt het effect van het woord gesterkt?
veel veel = heel veel?
Oud 04-10-2005, 19:35
Verwijderd
Citaat:
sjek schreef op 04-10-2005 @ 20:14 :
Dat heet een pleonasme (of een tautologie) haal die 2 altijd door elkaar.
stijlfout

m.a.w; had ik nu maar beter opgelet op school
Nee onzin want ik had in dat jaar ernstige familieproblemen en toen smokete ik nog niet eens.
zowel een pleonasmes als tautologieen zijn geen stijlFOUTEN, maar stijlVERSCHIJNSELEN.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2005, 19:38
Verwijderd
Citaat:
Lilith schreef op 04-10-2005 @ 20:35 :
zowel een pleonasmes als tautologieen zijn geen stijlFOUTEN, maar stijlVERSCHIJNSELEN.
mevrouw de betweter
Met citaat reageren
Oud 04-10-2005, 19:40
Verwijderd
Citaat:
sjek schreef op 04-10-2005 @ 20:38 :
mevrouw de betweter
Kan je niet tegen he?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten