Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Maar het valt mij eigenlijk op dat als er al voorlichting is over drugs dat het echt puur en alleen om de slechte kanten eraan gaat en er niet op een objectieve manier naar: de drug in kwestie, het gebruik ervan, de gebruikers ervan en de eventuele nadelige gevolgen ervan word gekeken maar eigenlijk constant met cliches benadrukt word dat het gebruik ervan slecht is en daarmee is het klaar.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Jij snapt precies wat ik bedoel. Nu Den Haag nog en dan komen we mischien nog ergens ook. Drugs is en blijft gewoon een taboe waar niet over gepraat (mag) worden en als je bijvoorbeeld verteld dat je een geweldige ervaring hebt gehad met Cocaďne of wat voor Hard drug dan ook word je meteen voor junk aangezien omdat je het leuk vind en daardoor wel eens vaker zou kunnen gaan gebruiken ![]()
||
Citaat:
Daarnaast is het wel logisch dat voorlichting op scholen vaak niet verder gaat dan slecht en verslavend, want uiteindelijk zijn drugs over het algemeen niet goed voor je opleiding, en het onderwijs is daarom gewoon bang om erover te beginnen, en mogelijk interesse te wekken. Ik vind wel dat wat algemene informatie over drugs tot je opvoeding moeten behoren, daarom lijkt me paketten voor de ouders een goed idee ja ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het ligt denk ik ook verder niet aan het feit van voorlichting geven, maar aan het feit dat de jeugd zoiets heeft van 'zal wel'. Vooral omdat de voorlichtingen op school worden gegeven, en laten we eerlijk zijn: hoeveel procent van de leerlingen zit nou echt te wachten op een leraar die alweer komt zeggen wat ze wel en niet mogen doen, wat wel en niet goed is. Het ligt vooral aan de toon waarop voorlichting wordt gegeven. Daar moet ook aan gewerkt worden. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar ik zeg ook niet dat er een waarde-oordeel moet komen aan de uitspraken. Wel gewoon 2 rijtjes: Wiet: - loom, rustig gevoel. - mogelijke lach/vreet kick - je kan er geestelijk afhankelijk van worden Gewoon duidelijk, wat doet het, en welke gevolgen heeft dat. Geen waarde-oordeel van 'goed/slecht'. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Geestelijke afhankelijkheid is ook een verkeerde woordkeuze denk ik zelfs al. Geestelijke verslaving komt harder aan. De effecten van meervoudig gebruik op langere termijn (Je geheugen wordt een gatenkaas, het is zwaarder kankerverwekkend dan alleen roken, etc) moeten benadrukt worden. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
Ze overdrijven alles nogal erg, maar op de meeste punten vind ik wel dat ze gelijk hebben...
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Drugs & Alcohol |
Jongeren moeten beter worden voorgelicht over de gevaren van alcohol? thedannyy | 11 | 12-06-2013 15:46 | |
Drugs & Alcohol |
Hoe denken jullie over drugs ??? Tieneke | 399 | 12-01-2006 16:01 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Europese stemwijzer Verwijderd | 213 | 10-06-2004 19:44 | |
Drugs & Alcohol |
Soft drugs legaliseren voor mensen vanaf 16 jaar Donald Duck | 60 | 02-09-2003 21:11 | |
Drugs & Alcohol |
Willen jullie zien hoe de Amerikanen gebrainwashed worden? Isa | 31 | 27-03-2003 17:35 | |
Drugs & Alcohol |
De serie Drugs en Drank in De gelderlander Isa | 3 | 20-03-2003 21:20 |