![]() |
But I love him...
But I love him... dat zeggen meisjes op de vraag: Waarom blijf je bij een vriend die je slaat... Waarom doen meisjes dit? Waarom zijn ze zo blind? Hoe kan het dat iemand met verstand bij haar vriend blijft?
Meteen hieruit een ander punt (tevens de reden dat ik vond dat hij op psy moest staan). Mijn stelling: Liefde is niet een gevoel, maar een gedrag. Mijn uitleg: Iemand kan dus wel heel vaak zeggen 'ik hou van je' maar als hij dat niet laat zien dan houdt hij niet echt van je. Dat geldt niet alleen in liefdesrelaties, maar ook in andere relaties. Familie is anders denk ik. Familie is meestal onvoorwaardelijke liefde zoals een oma en opa bijv. Maar gewoon bij vriendschap bijv, als je zegt om iemand te geven, maar tevens constant ruzie maakt, dan geef je kenlijk niet echt of niet genoeg om die 'vriend'. Eens oneens? Zeg het maar... met argumenten... |
Mm nee, liefde is niet alleen gedrag. Liefde kan heel diep gaan en daarom kun je dan denk ik ook zoveel van een bepaald persoon verdragen.
|
Jein (ja en nee).
Liefde kan zich op vele wijzen uiten. Ik geef je gelijk op het punt dat het verbale "ik hou van je" alleen niet genoeg is, maar tevens zijn er genoeg mensen die hun gevoelens niet goed kunnen uiten. Het is een beetje kortaf om te oordelen dat het dan gelijk geen liefde meer is, lijkt me. |
Ik denk dat liefde toch het gevoel enzo is wat je bij een ander hebt...
|
Vraag ik me ook af ja...
|
Gevoelens zitten van binnen, en zijn pure innerlijke processen
Gevoelens uiten is een totaal andere zaak. De manier waarop je dit uit kan je als gedrag beschouwen idd. De echte gevoelens niet. (Heel cru stellen, mensen die een leven (fysiek) hebben dat vaak vergelijken wordt met het leven van een plant, kunnen ook liefde ervaren. Vanbinnen. Dat is echter niet merkbaar in hun gedrag omdat zij ernstig beperkt zijn in dit gedrag. Gedrag wordt door innerlijke processen bepaald ( en door god zoveel andere dingen) maar wanneer we spreken over gedrag gaat het meestal over het uiterlijk waarneembare.) Het is zo dat gevoelens bewust en onbewust geuit worden, zowel non_verbaal als verbaal. Dat lijkt me logisch. Je begon je topic trouwens met: But I love him... dat zeggen meisjes op de vraag: Waarom blijf je bij een vriend die je slaat... Waarom doen meisjes dit? Waarom zijn ze zo blind? Hoe kan het dat iemand met verstand bij haar vriend blijft? Je haalt meisjes wat algemeen aan vind ik persoonlijk. Dr zijn genoeg meisjes die weggaan bij dit soort vriend. Alleen komen deze minder aan bod. Waarom doen sommige dit? Angst? zeer lage drempel van assertief gedrag? Kunnen zoveel redenen zijn. Samenloop van omstandigheden nog vaker |
Citaat:
als het een gedrag was dan had mijn oom nu dus niet verder kunnen leven hijs 40 en nog steeds vrijgezel. (sja, gouda) |
God hoor, er heeft er ook 1 Oprah gekeken vanmiddag! :rolleyes:
|
Citaat:
|
ik denk om de momenten waarop hij niet slaat, dat hij misschien spijt heeft en (doet alsof) hij van ze houd..
pas als het echt uit de hand loopt gaan de meeste vrouwen bij zo'n man weg |
Citaat:
Wat is er trouwens mis met ergens je inspiratie vandaan halen? Iedereen haalt het erger vandaan... @ PiNoW: Maar als hij spijt heeft dat laat hij dat toch zien d.m.v. gedrag? Tuurlijk kan iemand wat voelen, maar je gedrag toont liefde... Wantr met alleen gevoel weet men niet dat een ander van je houdt... |
Citaat:
|
Ik zou nhet zelf ook niet toelaten dat mijn vriend me zou slagen maar mijn beste vriendin laat dit toe al een hele tijd eigenlijk en eigenlijk kan ik best snappen waarom ze dit toelaat ze houdt er zoveel van en ze zegt zelf dat hij niet altijd zo is ... ze hoopt ergens dat hij gaat stoppen met haar te slagen maar ik weet niet of die vriend van haar dat gaat kunnen afleren ...
|
ik denk dat liefde wel degelijk een gevoel is. Maar het veroorzaakt een bepaald gedrag.
vb: sommige mannen zijn ontiegelijk onzeker en jaloers. daarom slaan ze hun vriendin. Zodat ze te bang is om weg te gaan. vrouwen die zeggen dat ze "van hem houden" terwijl de blauwe plekken nog goed te zien zijn, zijn niet verliefd maar bang. Ze zijn bang voor wat hij zal doen als ze weggaan. |
Citaat:
Citaat:
Verder ben ik het gewoon met jouw uitleg eens: je kunt wel zeggen 'ik hou van je' maar zonder daarop afgestemd handelen is dat natuurlijk een inhoudsloos zinnetje. |
Citaat:
De meeste vrouwelijke daders vergiftigen hun man.. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Dan zou ik hem vaarwel zeggen. Maar ik zou geen vriend willen hebben die dat doet!
|
Go dat komt me ergens bekend van voor
Oprah Winfrey? Jaja verzin voortaan je eigen dingen wil je? =xxx= Lieke |
dat was ook mijn punt dat ik indirect wou maken... ;)
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar als liefde een gevoel is, waarom slaan sommige jongens hun vriendin? Die mensen claimen dat ze zoveel van hun vriendin houden. Maar de enige manier om liefde te laten zien is dmv gedrag... |
Citaat:
|
liefde is gevoel waardoor t gedrag kan veranderen
|
Citaat:
|
Liefde is wel gevoel. Ookal hou ik van iemand, dan kan ik die persoon nog wel kwetsen. Ik heb geen betere argumenten, maar gedrag voel je niet van binnen, gevoelens wel. Liefde ook.
|
Verdikke wat zijn mensen toch raar :rolleyes:
Ok ze haalt het misschien van ergens, Oprah ofzo in dit geval. Ik begrijp echt niet wat er mis mee is. Een persoon neemt de moed om dit te vermelden, en waarschijnlijk is het zo dat andere personen dit gewoon na praten. Ok nog geen ramp. Maar praat je na, praat dan na wat gegrond is. Ik zie geen enkele rede waarom ze dit niet zou kunnen plaatsen enkel omdat het bij Oprah was? :confused: Ik ken dat niet eens :D Mensen lezen iets, zien iets, horen iets, en gaan daar dieper op in. Bv dmv het plaatsen van een topic?:) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:22. |