Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   [Linux] Networking, Security en File Management. (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1281639)

Dr. Zoidberg 09-10-2005 16:00

[Linux] Networking, Security en File Management.

Ik zoek wat informatie over de drie bovenstaande onderwerpen met betrekking op Linux. Dus niet tutorials, maar gewoon informatie. Ikzelf ben flink aan het zoeken en dergelijke hoor, maar ik vroeg me af of misschien iemand hier wel een mooie tip heeft.

Ik moet vervolgens ook nog hetzelfde in Windows hebben eigenlijk. Maar daar ben ik nog niet aan begonnen. Das het makkelijke.

In ieder geval, bedankt voor inkomende tips.

freyk 09-10-2005 16:16

We zijn hier niet om je huiswerk te doen, maar we kunnen je wel je in de goede richting drukken. :)

Ik raad je aan om Wikipedia.org te bezoeken.

Dr. Zoidberg 09-10-2005 16:27

Ik vroeg om tips:

tip2 (de ~ (m.), ~s)
2 inlichting => aanwijzing

Dus geen stomme opmerkingen graag. ;)
Ik vraag niemand om mijn huiswerk te doen. Alleen tips. En een tip gaf je zojuist though. Dus thanks. :p

Enlightenment 09-10-2005 17:26

"File management" is me wat vaag. Bedoel je SMB/CIFS bestandsdeling? Dat kan met Samba en je kunt gewoon met smbpasswd een wachtwoord instellen voor een bepaalde gebruiker (smbpasswd -a <user>) voor de eerste keer om toe te voegen aan de samba database.

Maar wees eerst maar eens wat specifieker. :p

Dr HenDre 09-10-2005 17:54

informatie, de dingen die jij noemt zijn zo uitgebreid dat je met een 10delige encyclopedie nog niet alles hebt. Zeg es wat je wil, bv hoe je een netwerk opzet onder linux(wat voor netwerk?). Security? wat wil je beveiligen, alleen de bestanden van andere gebruikers die fysiek toegang hebben tot jou cmoputer of alleen beveiligen tegen ongewenst toegang, of je web/ftp/fileserver beveiligen....?

Dr. Zoidberg 09-10-2005 18:17

Kijk het stomme is dat ik die onderwerpen letterlijk zo op een blad kreeg. Dus ja, het kan nogal breed zijn. :p

Maar ik pak gewoon een random onderdeel van een onderwerp en maak daar wat kantjes over per hoofdstuk.

Dus ja, File Management. Ik denk dat ze daar bedoelen de rechten van users en wat je allemaal kan doen daar.

Maar inderdaad. Kan ik net zo goed een linux/windows boek overschrijven en dat inleveren. :p

Dr HenDre 09-10-2005 18:37

Citaat:

Dr. Zoidberg schreef op 09-10-2005 @ 19:17 :
Kijk het stomme is dat ik die onderwerpen letterlijk zo op een blad kreeg. Dus ja, het kan nogal breed zijn. :p

Maar ik pak gewoon een random onderdeel van een onderwerp en maak daar wat kantjes over per hoofdstuk.

Dus ja, File Management. Ik denk dat ze daar bedoelen de rechten van users en wat je allemaal kan doen daar.

Maar inderdaad. Kan ik net zo goed een linux/windows boek overschrijven en dat inleveren. :p

overschrijven? lever t gewoon zo in (y) en zeg dat je t gelezen hebt :p

freyk 09-10-2005 18:43

Een paar handige links uit wikipedia:Gevonden met google:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:48.