![]() |
Sint Janskruid in combinatie met de pil
Ik heb van verschillende mensen gehoord dat de pil niet meer betrouwbaar is als je Sint Janskruid gebruikt.
Weet iemand hier toevallig meer van af? Want ik ben van plan om Sint Janskruid te gaan gebruiken zodat ik me beter voel, maar als het een negatieve invloed heeft op de pil is dat niet zo handig... |
Volgens mij hebben die twee idd een wisselwerking op elkaar. Maar dit is makkelijk na te vragen bij de drogist of apotheek en staat volgens mij zelfs ook op de potjes sint janskruid zelf. En op internet is het misschien ook wel te vinden, maar vraag het gewoon even na, dan weet je het zeker :)
|
Zou ik niet doen:
http://plantaardigheden.nl/aardig/aa...uid_en_pil.htm Citaat:
|
pil is dan niet meer betrouwbaar... helaas. Kun je beter iets anders zoeken. Om die redenen ben ik het ook niet gaan slikken. Het staat ook op het doosje/bakje pillen zelf als waarschuwing.
|
Probeer Melissethee.
|
Ik wou ook Sint Janskruid gaan slikken maar heb besloten het niet te doen omdat de pil dan niet meer werkzaam is. Ik heb er toen voor gekozen om Valeriaan te gaan slikken en dat zorgt er ook wel voor dat ik me beter voel. Misschien is dat ook wel wat voor jou.
|
Tja, dat ligt eraan wat je zoekt; valeriaanwortelextract is vooral ontspannend, het werkt dus goed tegen stress, slaapproblemen en het kan je concentratie verbeteren. Melisse werkt vooral tegen neerslachtigheid.
|
In de bijsluiter van de St. Janskruiddragees die ik gebruik staat alleen iets over een bepaald type pil, namelijk sub-50, een combinatie van ethinyloestradiol en desogestrel.
|
"Bij gelijktijdig gebruik van Sint-Janskruid en bepaalde types van de anticonceptie-pil (combinatie ethinyloestradiol en desogestrel, ook wel sub-50 genoemd) zijn in een incidenteel geval doorbraakbloedingen geconstateerd. Als er een doorbraakbloeding optreedt, kan er sprake zijn van een verminderde bescherming tegen zwangerschap"
|
In ieder geval gevaarlijk met Microgynon, de pil waar bijna heel vrouwelijk Nederland aan zit..
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
mja ik bedoelde ook eigenlijk heel pilslikkend Nederland :o :o
foutje.. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:05. |