Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-10-2005, 20:14
justhanna
justhanna is offline
Ik heb van verschillende mensen gehoord dat de pil niet meer betrouwbaar is als je Sint Janskruid gebruikt.

Weet iemand hier toevallig meer van af? Want ik ben van plan om Sint Janskruid te gaan gebruiken zodat ik me beter voel, maar als het een negatieve invloed heeft op de pil is dat niet zo handig...
Oud 17-10-2005, 20:19
Thee Muts
Thee Muts is offline
Volgens mij hebben die twee idd een wisselwerking op elkaar. Maar dit is makkelijk na te vragen bij de drogist of apotheek en staat volgens mij zelfs ook op de potjes sint janskruid zelf. En op internet is het misschien ook wel te vinden, maar vraag het gewoon even na, dan weet je het zeker

Laatst gewijzigd op 17-10-2005 om 20:23.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2005, 20:20
Party_P
Party_P is offline
Zou ik niet doen:

http://plantaardigheden.nl/aardig/aa...uid_en_pil.htm

Citaat:
Tenslotte heeft het kruid een invloed op het levermetabolisme: met name worden heel wat leverenzymen 'geïnduceerd', dwz hun hoeveelheid of werking neemt toe, waardoor bepaalde stoffen (de anticonceptie-pil is een bekend voorbeeld) sneller worden afgebroken. Dit betekent dus concreet dat sommige stoffen eventueel minder betrouwbaar werken, wat een probleem kan zijn bij bv de pil, maar ook bij antistollings-middelen ('bloedverdunners'), medicijnen die afstotingsverschijnselen na orgaantransplantaties tegengaan en andere.
http://www.annetanne.be/kruiden/stjanskr.html
Oud 17-10-2005, 20:50
Gothic
Gothic is offline
pil is dan niet meer betrouwbaar... helaas. Kun je beter iets anders zoeken. Om die redenen ben ik het ook niet gaan slikken. Het staat ook op het doosje/bakje pillen zelf als waarschuwing.
Oud 17-10-2005, 21:25
Verwijderd
Probeer Melissethee.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2005, 21:26
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik wou ook Sint Janskruid gaan slikken maar heb besloten het niet te doen omdat de pil dan niet meer werkzaam is. Ik heb er toen voor gekozen om Valeriaan te gaan slikken en dat zorgt er ook wel voor dat ik me beter voel. Misschien is dat ook wel wat voor jou.
Oud 17-10-2005, 21:28
Verwijderd
Tja, dat ligt eraan wat je zoekt; valeriaanwortelextract is vooral ontspannend, het werkt dus goed tegen stress, slaapproblemen en het kan je concentratie verbeteren. Melisse werkt vooral tegen neerslachtigheid.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2005, 06:06
Verwijderd
In de bijsluiter van de St. Janskruiddragees die ik gebruik staat alleen iets over een bepaald type pil, namelijk sub-50, een combinatie van ethinyloestradiol en desogestrel.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2005, 10:35
coopergirl
coopergirl is offline
"Bij gelijktijdig gebruik van Sint-Janskruid en bepaalde types van de anticonceptie-pil (combinatie ethinyloestradiol en desogestrel, ook wel sub-50 genoemd) zijn in een incidenteel geval doorbraakbloedingen geconstateerd. Als er een doorbraakbloeding optreedt, kan er sprake zijn van een verminderde bescherming tegen zwangerschap"
Oud 18-10-2005, 11:11
toemba
toemba is offline
In ieder geval gevaarlijk met Microgynon, de pil waar bijna heel vrouwelijk Nederland aan zit..
Oud 18-10-2005, 11:26
Verwijderd
Citaat:
Katje schreef op 18-10-2005 @ 07:06 :
In de bijsluiter van de St. Janskruiddragees die ik gebruik staat alleen iets over een bepaald type pil, namelijk sub-50, een combinatie van ethinyloestradiol en desogestrel.
de meeste anticonceptiepillen zijn een combinatie van die twee... en dat 'sub-50' wil zeggen dat een tablet minder dan 50 milligram (of was het microgram?) ethinyloestradiol bevat. Wat eigenlijk voor alle tweede-generatie anticonceptiepillen geldt.

Laatst gewijzigd op 18-10-2005 om 12:21.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2005, 12:17
Verwijderd
Citaat:
coopergirl schreef op 18-10-2005 @ 11:35 :
"Bij gelijktijdig gebruik van Sint-Janskruid en bepaalde types van de anticonceptie-pil (combinatie ethinyloestradiol en desogestrel, ook wel sub-50 genoemd) zijn in een incidenteel geval doorbraakbloedingen geconstateerd. Als er een doorbraakbloeding optreedt, kan er sprake zijn van een verminderde bescherming tegen zwangerschap"
juisr ja, en ik kan in de bijsluiter van mycrogynon (bij de ingredientenlijst) dat tweede stofje niet terugvinden?
Met citaat reageren
Oud 18-10-2005, 12:20
toemba
toemba is offline
Citaat:
Sarah schreef op 18-10-2005 @ 12:26 :
de meeste anticonceptiepillen zijn een combinastie van die twee... en dat 'sub-50' wil zeggen dat een tablet minder dan 50 milligram (of was het microgram?) ethinyloestradiol bevat. Wat eigenlijk voor bijna alle tweede-generatie anticonceptiepillen geldt.
microgram
Oud 18-10-2005, 16:30
netram
netram is offline
Citaat:
toemba schreef op 18-10-2005 @ 12:11 :
bijna heel vrouwelijk Nederland aan zit..
dat lijkt me nou ook wer een beetje overdreven
Oud 19-10-2005, 08:02
toemba
toemba is offline
mja ik bedoelde ook eigenlijk heel pilslikkend Nederland

foutje..

Regels voor berichten