![]() |
Profeten
Bestaat er zoiets als nieuwe tijdse profeten ?
profeten die nog leven.... en dan bedoel ik geen gekke sekte leiders........ |
Ja, komt in vele christelijke kerken voor. God spreekt door wie hij wil, en in principe kan dat iedere christen zijn.
De Heilige Geest geeft verschillende gaven en profetie is er 1 van. www.kimclement.com is er 1. www.amightywind.com is een andere |
kun je ook een uitspraakt een citaat geven wat een nieuwe tijdse profeet heeft voorspeld geven?
|
kim clement heeft katrina voorspeld.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Klazien uut Zalk.
Maar die is dood. |
Pwned. :D
|
voor de rest is bijbelse profetie niet alleen toekomst voorspellen, maar ook soort kritiek geven. Zeg maar, als je de gave van profetie hebt, zoals ze dat noemen, dat je het ziet als er in een gemeente niet goede dingen gebeuren, en dat je dan zegt van, he dit gaat niet goed, jullie moeten het anders doen. Zeg maar een beetje de stem van God. Wat de profeten van het oude testament ook deden. Verder heb je ook soort profetie in het klein zegmaar, en dat is dat je bijv persoonlijk een profetie krijgt. Voor jouw leven zegmaar. Bijv je zult een groot geestelijk leider worden ofzo.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Allemachtig.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
bij mij in de buurt is er ergens iemand, guido.
hij had eens voorspeld dat er binnen negen dagen een aanslag zou worden gepleegd in weert, we wachten al 4 weken :rolleyes: |
Citaat:
|
Ja hoor, in Europa zitten ze in het gesticht en in de VS lichten ze goedgelovige fundamentalisten op.
|
Citaat:
|
Citaat:
Cool. |
jah ik bedoel meer in voorspelling op menselijke gebied .......niet een natuurverschijnsel dan zou een kat ook een profeet zijn ;)
|
Citaat:
Zo lang je dat niet hard kunt maken, neem ik het niet serieus |
Citaat:
Wat is binnenkort trouwens? Een dag? Een week? Een maand? Een jaar? Als die man op de dag, nog beter: op de minuut, en op de goede locatie de aardbeving in Pakistan had voorspeld, 2 jaar geleden, was ik onder de indruk geweest. De enigen die zulke nauwkeurige voorspellingen kunnen doen zijn wetenschappers, zij het helaas (nog) niet zo lang van tevoren. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dat kan je niet. Oftewel: je laat je leiden door gewone mensen, wat zeg ik, leiden? Manipuleren zou het woord zijn dat nodig is. |
Citaat:
|
Citaat:
dat is njou hele probleem jij hebt toch nooit genoeg bewijs en neemt niks serieus. en jij denkt dat je in je recht staat om God te loochenen? kom nou zeg. elke centimeter van wat je ziet is bewijs dat God bestaat! Ga eens naar een genezingsdienst van Jan zijlstra en kom me vertellen dat God niet bestaat! voor alles verzin je toch wel een excuus dat het nep is of niet genoeg bewijs. |
Citaat:
minder dan een jaar haha :) niet dat ik dat zeker weet maar die tekens volgden elkaar snel op. Citaat:
Citaat:
zo kan ie wel weer. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
...Obadiah, his servants. There shall, in that time, be rumours of things going astray, erm, and there shall be a great confusion as to where things really are, and nobody will really know where lieth those little things wi-- with the sort of raffia work base that has an attachment. At this time, a friend shall lose his friend's hammer and the young shall not know where lieth the things possessed by their fathers that their fathers put there only just the night before, about eight o'clock. Yea, it is written in the book of Cyril that, in that time, shall the third one...
:worship: |
Citaat:
Kom maar terug als je een serieuze profetie (d.w.z. een nauwkeurige en testbare) hebt gevonden. |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Daarnaast kunnen wetenschappers nu al voorspellen waneer en waar de volgende volledige zonsverduisteing zal zijn. Welke profeet kan dat ook? |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Helaas kon ik behalve de kreet 'dat weten we via de here' geen zinnig woord uit hem persen over het hoe&waarom hij zou kunnen genezen. Aangezien de arme man zelf niet schijnt te weten waar hij mee bezig is stel ik voor dat we Jan Zijlstra en andere gebedsgenezers vriendelijk het bordje 'oplichters' opspelden totdat ze anders kunnen bewijzen. :) |
Volgens mijn geloof zijn er nu geen profeten meer. De profetische cyclus begon bij Adam, vervolgde met Mozes, Christus en vele anderen, om zo'n 1400 jaar geleden te eindigen bij Muhammed.
Wel kunnen er verlichte mensen zijn (zoals voor mij Fethullah Gülen), maar zij hebben geen speciale godstaak meegekregen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Adam een profeet? :confused: Ontopic: Een profeet is iemand die berichten van God door geeft aan de mensen. Iemand die de bijbel interpreteerd en vervolgens God's woord vertelt aan de mensen is wat mij betreft profetisch bezig. Christenen hebben de opdracht gekregen om te profeteren. (niet te verwarren met profiteren) |
Citaat:
@cartman: Ja, Adam wordt in de Islam als profeet gezien. Na de zondeval had Adam zoveel berouw, dat God hem de 'urwa zond, dat is: de hulp om 'paradijselijk te leven'. Deze 'urwa nu was de Islam. Zo werd Adam de eerste mens aan wie de Islam werd geopenbaard. |
Citaat:
*edit, 1 ding klopt niet. De Islam kwam pas met Muhammed. Adam kreeg de godsdienst van God zoals die toen was. De latere godsdiensten Jodendom, Christendom en Islam hadden enkele toevoegingen met betrekking tot de vorige openbaring. |
Citaat:
De bewijzen kun je ter plekke ervaren maar dat doe je niet. Je kunt iets beweren door er alles van te weten maar ook dingen beweren door je hoofd in het zand te steken en er niets van af te weten. Kwestie van zelfonderzoek. |
Citaat:
Tevens heb ik al in eerdere discussies gebedsgenezing zeer onaannemelijk gemaakt. Verder wist Zijlstra behalve 'dat weten we door de macht van de here' geen zinnige reden te bedenken waarom hij mensen kon genezen. Nu heb ik in een plaatselijk kerk al eens geprobeerd of dat effect had, dat had het niet, en kan ik je tevens een goede uitleg geven van wat er precies tijdens zo'n ceremonie gebeurd waardoor mensen het idee krijgen dat ze iets voelen. Dus tot die tijd dien je met fatsoenlijk bewijs te komen in plaats van te proberen voor mij te denken en me valselijk van dingen te beschuldigen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:01. |