Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-10-2005, 15:52
Paulo Nuñez
Paulo Nuñez is offline
Bestaat er zoiets als nieuwe tijdse profeten ?
profeten die nog leven.... en dan bedoel ik geen gekke sekte leiders........
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-10-2005, 15:54
KingOfGod
KingOfGod is offline
Ja, komt in vele christelijke kerken voor. God spreekt door wie hij wil, en in principe kan dat iedere christen zijn.
De Heilige Geest geeft verschillende gaven en profetie is er 1 van.

www.kimclement.com is er 1.
www.amightywind.com is een andere
Met citaat reageren
Oud 19-10-2005, 16:01
Paulo Nuñez
Paulo Nuñez is offline
kun je ook een uitspraakt een citaat geven wat een nieuwe tijdse profeet heeft voorspeld geven?
Met citaat reageren
Oud 19-10-2005, 16:02
KingOfGod
KingOfGod is offline
kim clement heeft katrina voorspeld.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2005, 16:49
haplo
haplo is offline
Citaat:
KingOfGod schreef op 19-10-2005 @ 17:02 :
Orkanen komen maar in keer in de 10.000 jaar voor, een wonderlijke prestatie dus deze voorspelling.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2005, 18:00
Bart Klink
Bart Klink is offline
Citaat:
Duizenden meteorologen ook, en een stuk nauwkeuriger
Oud 19-10-2005, 18:05
KingOfGod
KingOfGod is offline
Citaat:
Bart Klink schreef op 19-10-2005 @ 19:00 :
Duizenden meteorologen ook, en een stuk nauwkeuriger
ook 2 jaar van te voren zeker
Met citaat reageren
Oud 19-10-2005, 18:06
Verwijderd
Citaat:
KingOfGod schreef op 19-10-2005 @ 19:05 :
Heb je misschien een link naar die voorspelling?
Met citaat reageren
Oud 19-10-2005, 18:07
Heretics
Heretics is offline
Citaat:
KingOfGod schreef op 19-10-2005 @ 16:54 :
Ja, komt in vele christelijke kerken voor. God spreekt door wie hij wil, en in principe kan dat iedere christen zijn.
De Heilige Geest geeft verschillende gaven en profetie is er 1 van.

www.kimclement.com is er 1.
www.amightywind.com is een andere
You must be shittin'me.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2005, 18:48
Bart Klink
Bart Klink is offline
Citaat:
KingOfGod schreef op 19-10-2005 @ 19:05 :
Nee, 4 jaar van te voren.
Oud 19-10-2005, 19:07
Verwijderd
Klazien uut Zalk.

Maar die is dood.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2005, 19:07
one.
one. is offline
Pwned.
Oud 19-10-2005, 19:38
Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
voor de rest is bijbelse profetie niet alleen toekomst voorspellen, maar ook soort kritiek geven. Zeg maar, als je de gave van profetie hebt, zoals ze dat noemen, dat je het ziet als er in een gemeente niet goede dingen gebeuren, en dat je dan zegt van, he dit gaat niet goed, jullie moeten het anders doen. Zeg maar een beetje de stem van God. Wat de profeten van het oude testament ook deden. Verder heb je ook soort profetie in het klein zegmaar, en dat is dat je bijv persoonlijk een profetie krijgt. Voor jouw leven zegmaar. Bijv je zult een groot geestelijk leider worden ofzo.
Oud 19-10-2005, 19:48
KingOfGod
KingOfGod is offline
Citaat:
Hernuel Fan schreef op 19-10-2005 @ 20:38 :
*Zeg maar, als je de gave van profetie hebt, zoals ze dat noemen, dat je het ziet als er in een gemeente niet goede dingen gebeuren, en dat je dan zegt van, he dit gaat niet goed, jullie moeten het anders doen. *.
met dien verstande dat profetie betekent dat je het niet uit jezelf zegt maar Goddoorjou.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2005, 19:48
KingOfGod
KingOfGod is offline
Citaat:
Bart Klink schreef op 19-10-2005 @ 19:48 :
Nee, 4 jaar van te voren.
kim heeft teniminste geen computers nodig en heeft ook 1 voorspelling en niet 100 mogelijke stormen.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2005, 19:58
KingOfGod
KingOfGod is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 19-10-2005 @ 19:06 :
Heb je misschien een link naar die voorspelling?
nee die is al weg maar de nieuwe voorspelling is dat nu de er de tekens van wind en aarde zijn geweest en vuur zal komen. wacht maar en binnenkort zal je vuur zien dan weet je dat God bestaat en heb je geen excuus meer om Hem niet te dienen. Heb je toch al niet natuurlijk hij maakt zich duidelijk genoeg.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2005, 20:03
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Allemachtig.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2005, 20:05
Verwijderd
Citaat:
KingOfGod schreef op 19-10-2005 @ 20:58 :
nee die is al weg maar de nieuwe voorspelling is dat nu de er de tekens van wind en aarde zijn geweest en vuur zal komen. wacht maar en binnenkort zal je vuur zien dan weet je dat God bestaat en heb je geen excuus meer om Hem niet te dienen. Heb je toch al niet natuurlijk hij maakt zich duidelijk genoeg.
ok, maar je kan je geclaimde bewering dus niet onderbouwen. In dat geval beschouw ik hem als niet waar. Anders kan ik ook wel beweren dat een wetenschapper 10 jaar geleden een reeks van orkanen voorspelde waaronder Katrina. Alleen de site is inmiddels down.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2005, 20:48
KingOfGod
KingOfGod is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 19-10-2005 @ 21:05 :
ok, maar je kan je geclaimde bewering dus niet onderbouwen. In dat geval beschouw ik hem als niet waar. Anders kan ik ook wel beweren dat een wetenschapper 10 jaar geleden een reeks van orkanen voorspelde waaronder Katrina. Alleen de site is inmiddels down.
dat iets niet zichtbaar is maakt het geen onwaarheid.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2005, 20:51
mepsteen
mepsteen is offline
bij mij in de buurt is er ergens iemand, guido.
hij had eens voorspeld dat er binnen negen dagen een aanslag zou worden gepleegd in weert, we wachten al 4 weken
Oud 19-10-2005, 20:52
Verwijderd
Citaat:
KingOfGod schreef op 19-10-2005 @ 21:48 :
maar er is geen bewijs voor de "waarheid", dus is het onwaar tot het tegendeel bewezen is.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2005, 20:59
Verwijderd
Ja hoor, in Europa zitten ze in het gesticht en in de VS lichten ze goedgelovige fundamentalisten op.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2005, 21:00
Verwijderd
Citaat:
KingOfGod schreef op 19-10-2005 @ 21:48 :
Er zijn inderdaad paarse knikkerende vogelbekdieren op Pluto.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2005, 21:21
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Jij gaat Erwin Krol dus aanbidden?

Cool.
Oud 19-10-2005, 21:53
Paulo Nuñez
Paulo Nuñez is offline
jah ik bedoel meer in voorspelling op menselijke gebied .......niet een natuurverschijnsel dan zou een kat ook een profeet zijn
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-10-2005, 07:43
Bart Klink
Bart Klink is offline
Citaat:
KingOfGod schreef op 19-10-2005 @ 20:48 :
kim heeft teniminste geen computers nodig en heeft ook 1 voorspelling en niet 100 mogelijke stormen.
Dan ben ik erg benieuwd wat die man precies voorspeld heeft, en dat hij dit gedaan heeft toen er nog niets over op het nieuws was.

Zo lang je dat niet hard kunt maken, neem ik het niet serieus

Laatst gewijzigd op 20-10-2005 om 07:54.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2005, 07:51
Bart Klink
Bart Klink is offline
Citaat:
KingOfGod schreef op 19-10-2005 @ 20:58 :
"tekens van wind en aarde" en "vuur zal komen"? Wat zijn dit voor vage, nietszeggende uitspraken? Hier kun je van alles in zien en onder rekenen om de profetie te laten 'uitkomen'. Is een brandend huis/flat "vuur"? Een vulkaanuitbarsting? Een bosbrand? Een blikseminslag? Je kunt er donder op zeggen dat iets dergelijks binnenkort gebeurt, daar hoef je echt geen profeet voor te zijn.

Wat is binnenkort trouwens? Een dag? Een week? Een maand? Een jaar?

Als die man op de dag, nog beter: op de minuut, en op de goede locatie de aardbeving in Pakistan had voorspeld, 2 jaar geleden, was ik onder de indruk geweest.

De enigen die zulke nauwkeurige voorspellingen kunnen doen zijn wetenschappers, zij het helaas (nog) niet zo lang van tevoren.
Oud 20-10-2005, 10:35
KingOfGod
KingOfGod is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 19-10-2005 @ 21:52 :
maar er is geen bewijs voor de "waarheid", dus is het onwaar tot het tegendeel bewezen is.
wat is dat voor een onzin? omdat jij het niet bewezen hebt gezien betekent niet dat het onwaar is.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2005, 10:36
KingOfGod
KingOfGod is offline
Citaat:
T_ID schreef op 19-10-2005 @ 22:21 :
Jij gaat Erwin Krol dus aanbidden?

Cool.
God heeft het tegen Kim gezegd, dus ik aanbid God.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2005, 10:37
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
KingOfGod schreef op 20-10-2005 @ 11:36 :
God heeft het tegen Kim gezegd, dus ik aanbid God.
En hoe weet je dat zeker?

Dat kan je niet.

Oftewel: je laat je leiden door gewone mensen, wat zeg ik, leiden? Manipuleren zou het woord zijn dat nodig is.
Oud 20-10-2005, 10:43
KingOfGod
KingOfGod is offline
Citaat:
Paulo Nuñez schreef op 19-10-2005 @ 22:53 :
jah ik bedoel meer in voorspelling op menselijke gebied .......niet een natuurverschijnsel dan zou een kat ook een profeet zijn
die heb ik vaak zat meegemaakt over mezelf ja, kan zo voorbeeld opnoemen maar dan krijg ik toch weer te horen dat ik het neit hard kan maken.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2005, 10:45
KingOfGod
KingOfGod is offline
Citaat:
Bart Klink schreef op 20-10-2005 @ 08:43 :
Dan ben ik erg benieuwd wat die man precies voorspeld heeft, en dat hij dit gedaan heeft toen er nog niets over op het nieuws was.

Zo lang je dat niet hard kunt maken, neem ik het niet serieus
je weet best dat het nieuws zo atheistisch is als jij en dit soort dingen niet uitzend behalve dan mannen die tegen leeuwen evangeliseren in thailand.
dat is njou hele probleem jij hebt toch nooit genoeg bewijs en neemt niks serieus. en jij denkt dat je in je recht staat om God te loochenen? kom nou zeg. elke centimeter van wat je ziet is bewijs dat God bestaat! Ga eens naar een genezingsdienst van Jan zijlstra en kom me vertellen dat God niet bestaat! voor alles verzin je toch wel een excuus dat het nep is of niet genoeg bewijs.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2005, 10:46
KingOfGod
KingOfGod is offline
Citaat:
Bart Klink schreef op 20-10-2005 @ 08:51 :
"tekens van wind en aarde" en "vuur zal komen"? Wat zijn dit voor vage, nietszeggende uitspraken? Hier kun je van alles in zien en onder rekenen om de profetie te laten 'uitkomen'. Is een brandend huis/flat "vuur"? Een vulkaanuitbarsting? Een bosbrand? Een blikseminslag? Je kunt er donder op zeggen dat iets dergelijks binnenkort gebeurt, daar hoef je echt geen profeet voor te zijn.

Wat is binnenkort trouwens? Een dag? Een week? Een maand? Een jaar?

minder dan een jaar haha niet dat ik dat zeker weet maar die tekens volgden elkaar snel op.

Citaat:

Als die man op de dag, nog beter: op de minuut, en op de goede locatie de aardbeving in Pakistan had voorspeld, 2 jaar geleden, was ik onder de indruk geweest.
email hem en dan krijg je je antwoord.
Citaat:
De enigen die zulke nauwkeurige voorspellingen kunnen doen zijn wetenschappers, zij het helaas (nog) niet zo lang van tevoren. [/B]
net zei je nog 4 jaar ownee dat waren ook 100 possible stormen . dus kim moet uiterst precies zijn, en de wetenschappers mogen 1000 mogelijke uitkomsten profeteren?
zo kan ie wel weer.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2005, 10:47
KingOfGod
KingOfGod is offline
Citaat:
T_ID schreef op 20-10-2005 @ 11:37 :
En hoe weet je dat zeker?
geloof is de zekerheid en het bewijs der dingen die men niet ziet.
Citaat:

Dat kan je niet.

Oftewel: je laat je leiden door gewone mensen, wat zeg ik, leiden? Manipuleren zou het woord zijn dat nodig is.
ik laat me leiden door God. Ze vroegen naar profeten in dit topic en die geef ik.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2005, 15:39
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
KingOfGod schreef op 20-10-2005 @ 11:47 :
geloof is de zekerheid en het bewijs der dingen die men niet ziet.

ik laat me leiden door God. Ze vroegen naar profeten in dit topic en die geef ik.
Helaas is jouw overtuiging op zich geen argument, dus heb je misschien een antwoord voor de vragen die ik stelde?
Oud 20-10-2005, 16:04
Joostje
Joostje is offline
...Obadiah, his servants. There shall, in that time, be rumours of things going astray, erm, and there shall be a great confusion as to where things really are, and nobody will really know where lieth those little things wi-- with the sort of raffia work base that has an attachment. At this time, a friend shall lose his friend's hammer and the young shall not know where lieth the things possessed by their fathers that their fathers put there only just the night before, about eight o'clock. Yea, it is written in the book of Cyril that, in that time, shall the third one...

:worship:
Oud 20-10-2005, 16:37
Bart Klink
Bart Klink is offline
Citaat:
KingOfGod schreef op 20-10-2005 @ 11:45 :
je weet best dat het nieuws zo atheistisch is als jij en dit soort dingen niet uitzend behalve dan mannen die tegen leeuwen evangeliseren in thailand.
dat is njou hele probleem jij hebt toch nooit genoeg bewijs en neemt niks serieus. en jij denkt dat je in je recht staat om God te loochenen? kom nou zeg. elke centimeter van wat je ziet is bewijs dat God bestaat! Ga eens naar een genezingsdienst van Jan zijlstra en kom me vertellen dat God niet bestaat! voor alles verzin je toch wel een excuus dat het nep is of niet genoeg bewijs.
Ik neem het niet serieus omdat er niets serieus te nemen is. Het is allemaal gebakken lucht.

Kom maar terug als je een serieuze profetie (d.w.z. een nauwkeurige en testbare) hebt gevonden.
Oud 20-10-2005, 16:42
Bart Klink
Bart Klink is offline
Citaat:
KingOfGod schreef op 20-10-2005 @ 11:46 :
[/b]
minder dan een jaar haha niet dat ik dat zeker weet maar die tekens volgden elkaar snel op.
Ja ja, kom eens met wat concreets!

Citaat:
email hem en dan krijg je je antwoord.
Waarom doe jij dat niet? Jij bent hier degene die beweert dat profeten bestaan.

Citaat:
net zei je nog 4 jaar ownee dat waren ook 100 possible stormen . dus kim moet uiterst precies zijn, en de wetenschappers mogen 1000 mogelijke uitkomsten profeteren?
zo kan ie wel weer.
Uit dat artikel blijkt dat wetenschappers al vier jaar van tevoren hadden voorspeld dat wanneer New Orleans door een orkaan getroffen zou worden (wat een grote kans is), dit een geweldige ramp zou zijn. Al een week van tevoren wisten wetenschappers precies welk pad de orkaan zou volgen en waneer hij waar zou komen. Ik heb nog geen profeet gehoord die zo nauwkeurig voorspeld heeft.

Daarnaast kunnen wetenschappers nu al voorspellen waneer en waar de volgende volledige zonsverduisteing zal zijn. Welke profeet kan dat ook?
Oud 20-10-2005, 16:45
Snukkie
Snukkie is offline
Citaat:
KingOfGod schreef op 19-10-2005 @ 20:48 :
Nee hij heeft gewoon dat artikel gelezen
Met citaat reageren
Oud 20-10-2005, 20:30
haplo
haplo is offline
Citaat:

dat is njou hele probleem jij hebt toch nooit genoeg bewijs en neemt niks serieus.
Kom dan eens met concreet bewijs, je kunt moeilijk verwachten dat iedereen je op je woord gaat geloven.

Citaat:
en jij denkt dat je in je recht staat om God te loochenen? kom nou zeg.
Als hij er problemen mee heeft, komt hij dat maar melden.

Citaat:
elke centimeter van wat je ziet is bewijs dat God bestaat! Ga eens naar een genezingsdienst van Jan zijlstra en kom me vertellen dat God niet bestaat!
Kom eens met bewijzen dat Jan Zijlstra werkelijk mensen geneest en dat dit werkelijk door de kracht van god komt. Een wetenschappelijke onderbouwing graag, niet dat vage geneuzel.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2005, 21:35
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Ga eens naar een genezingsdienst van Jan zijlstra en kom me vertellen dat God niet bestaat! voor alles verzin je toch wel een excuus dat het nep is of niet genoeg bewijs.
Ik heb telefonisch contact gehad met de beste brave borst een aantal weken terug, n.a.v. een claim dat hij o.a. iemand met het syndroom van Marfan had genezen.

Helaas kon ik behalve de kreet 'dat weten we via de here' geen zinnig woord uit hem persen over het hoe&waarom hij zou kunnen genezen.

Aangezien de arme man zelf niet schijnt te weten waar hij mee bezig is stel ik voor dat we Jan Zijlstra en andere gebedsgenezers vriendelijk het bordje 'oplichters' opspelden totdat ze anders kunnen bewijzen.
Oud 22-10-2005, 16:37
Love & Peace
Love & Peace is offline
Volgens mijn geloof zijn er nu geen profeten meer. De profetische cyclus begon bij Adam, vervolgde met Mozes, Christus en vele anderen, om zo'n 1400 jaar geleden te eindigen bij Muhammed.

Wel kunnen er verlichte mensen zijn (zoals voor mij Fethullah Gülen), maar zij hebben geen speciale godstaak meegekregen.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2005, 18:00
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 22-10-2005 @ 17:37 :
Volgens mijn geloof zijn er nu geen profeten meer. De profetische cyclus begon bij Adam, vervolgde met Mozes, Christus en vele anderen, om zo'n 1400 jaar geleden te eindigen bij Muhammed.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2005, 18:19
Boebsie
Boebsie is offline
Citaat:

Wel kunnen er verlichte mensen zijn (zoals voor mij Fethullah Gülen), maar zij hebben geen speciale godstaak meegekregen.
Wat is de rede dat er geen profeten meer zijn?
Met citaat reageren
Oud 22-10-2005, 18:42
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
De Islam ken toch ook de "Antichrist" (niet in letterlijke woorden nartuurlijk )?
Met citaat reageren
Oud 22-10-2005, 20:19
cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 22-10-2005 @ 19:42 :
De Islam ken toch ook de "Antichrist" (niet in letterlijke woorden nartuurlijk )?
Nee, je bent in de war. Muhammed ís de antichrist.

Adam een profeet?

Ontopic: Een profeet is iemand die berichten van God door geeft aan de mensen. Iemand die de bijbel interpreteerd en vervolgens God's woord vertelt aan de mensen is wat mij betreft profetisch bezig. Christenen hebben de opdracht gekregen om te profeteren. (niet te verwarren met profiteren)
Met citaat reageren
Oud 26-10-2005, 09:53
Il organista
Il organista is offline
Citaat:
Boebsie schreef op 22-10-2005 @ 19:19 :
Wat is de rede dat er geen profeten meer zijn?
God heeft zijn boodschap als het ware stukje bij beetje geopenbaard door allerlei profeten, als Adam, Mozes, Jezus, Abraham en Mohammed. Mohammed echter ontving de absolute boodschap van God, die later in de Koran werd opgeschreven. Er zijn na Mohammed geen profeten meer geweest, omdat met 'de ultieme boodschap van God' de profetische traditie tot een einde kwam.

@cartman: Ja, Adam wordt in de Islam als profeet gezien. Na de zondeval had Adam zoveel berouw, dat God hem de 'urwa zond, dat is: de hulp om 'paradijselijk te leven'. Deze 'urwa nu was de Islam. Zo werd Adam de eerste mens aan wie de Islam werd geopenbaard.
Oud 27-10-2005, 22:01
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Il organista schreef op 26-10-2005 @ 10:53 :
God heeft zijn boodschap als het ware stukje bij beetje geopenbaard door allerlei profeten, als Adam, Mozes, Jezus, Abraham en Mohammed. Mohammed echter ontving de absolute boodschap van God, die later in de Koran werd opgeschreven. Er zijn na Mohammed geen profeten meer geweest, omdat met 'de ultieme boodschap van God' de profetische traditie tot een einde kwam.

@cartman: Ja, Adam wordt in de Islam als profeet gezien. Na de zondeval had Adam zoveel berouw, dat God hem de 'urwa zond, dat is: de hulp om 'paradijselijk te leven'. Deze 'urwa nu was de Islam. Zo werd Adam de eerste mens aan wie de Islam werd geopenbaard.
Je hebt een kruis als avatar en je weet van alles over de Islam...erzahle mir bitte.

*edit, 1 ding klopt niet. De Islam kwam pas met Muhammed. Adam kreeg de godsdienst van God zoals die toen was. De latere godsdiensten Jodendom, Christendom en Islam hadden enkele toevoegingen met betrekking tot de vorige openbaring.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 22:50
devote
devote is offline
Citaat:
T_ID schreef op 20-10-2005 @ 22:35 :
Ik heb telefonisch contact gehad met de beste brave borst een aantal weken terug, n.a.v. een claim dat hij o.a. iemand met het syndroom van Marfan had genezen.

Helaas kon ik behalve de kreet 'dat weten we via de here' geen zinnig woord uit hem persen over het hoe&waarom hij zou kunnen genezen.

Aangezien de arme man zelf niet schijnt te weten waar hij mee bezig is stel ik voor dat we Jan Zijlstra en andere gebedsgenezers vriendelijk het bordje 'oplichters' opspelden totdat ze anders kunnen bewijzen.
Je weet zelf dat je in deze een onwaarheid spreekt. Ik heb je discussie in deze gevolgt en die claim klopt niet.
De bewijzen kun je ter plekke ervaren maar dat doe je niet.
Je kunt iets beweren door er alles van te weten maar ook dingen beweren door je hoofd in het zand te steken en er niets van af te weten. Kwestie van zelfonderzoek.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 23:06
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
devote schreef op 27-10-2005 @ 23:50 :
Je weet zelf dat je in deze een onwaarheid spreekt. Ik heb je discussie in deze gevolgt en die claim klopt niet.
De bewijzen kun je ter plekke ervaren maar dat doe je niet.
Je kunt iets beweren door er alles van te weten maar ook dingen beweren door je hoofd in het zand te steken en er niets van af te weten. Kwestie van zelfonderzoek.
Dat geld misschien voor jou ja, anders dan zou je begrijpen dat beweren dat ik de onwaarheid moet bewijzen het omdraaien van de bewijslast is, een bekende drogreden.

Tevens heb ik al in eerdere discussies gebedsgenezing zeer onaannemelijk gemaakt.

Verder wist Zijlstra behalve 'dat weten we door de macht van de here' geen zinnige reden te bedenken waarom hij mensen kon genezen. Nu heb ik in een plaatselijk kerk al eens geprobeerd of dat effect had, dat had het niet, en kan ik je tevens een goede uitleg geven van wat er precies tijdens zo'n ceremonie gebeurd waardoor mensen het idee krijgen dat ze iets voelen.

Dus tot die tijd dien je met fatsoenlijk bewijs te komen in plaats van te proberen voor mij te denken en me valselijk van dingen te beschuldigen.
Reageren

Regels voor berichten