![]() |
vraagje over pH
volgens een oudklasgenoot van mij en ikzelf is een basischestof een lage pH waarde. misschien dat wij het fout onthouden hebben (ook al weer ruim een jaar geleden dat we dat geleerd hebben, misschien 2) maar dat de leraar het fout heeft verteld lijkt me eigenlijk sterk, hij is echt heel slim, weet alles zo'n beetje.
maar nou vond ik op een site (http://www.nymphaea.org/~goddess/depH.html) Zuur is een pH van 1 tot 7. pH 7 is neutraal, en een pH van 7 tot 14 is basisch. dus is het precies andersom?? en is pH in je lichaam neutraal? want ik dacht dat water neutraal was maar er staa top die zelfde site dat producten die pHneutraal zijn niet goed zijn voor je huid, dus lijkt 't me sterk dat water neutraal is. |
Citaat:
Citaat:
|
Wat op die site staat klopt.. een lage pH is zuur, een hoge pH is basisch. En volgens mij is water wel aardig pH neutraal hoor. Kijk maar eens op een flesje spa.. :) Verschillende soorten water hebben verschillende pH's, maar altijd rond de 7. Vergelijk maar eens naar de verschillende watermerken.. is wel grappig.
En of pH neutraal slecht zou zijn voor je huid? Geen idee.. ik weet dat op plaatsen waar de pH juist laag hoort te zijn het niet goed is om die pH te veranderen.. Er is ook niet 1 pH in je lichaam. Voor je huid zal het anders zijn dan voor je bloed. Je bloed pH is bijv. altijd 7,4 en mag er maar 0,5 vanaf wijken. |
Wat op de site staat klopt niet. pHs kunnen ook kleiner dan 1 zijn. Zuur is dus alles tot 7 en niet van 1 tot 7.
Als het op cosmetica enzo aankomt ga je een heel ander realm van de scheikunde en biologie in, net als dat wiskunde wetten komen te vervallen in restaurants. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Oooo dacht dat je op mij doelde met geen verstand van scheikunde hebben. Ik had niet eens gekeken naar de site maar alleen naar wat de TS over de site zei.
Nu ik hem wel heb gezien kan ik minstens 10 redenen bedenken waarom dit geen betrouwbare bron is. Maar het blijtt wel nog steeds zo dat je huid heel wat kan hebben, 't is toch niet waar dat mensen die veel appels eten allemaal kapotte lippen hebben omdat appels zo zuur zijn. |
Citaat:
|
Het was een verwijzing naar het meest merkwaardige boek allertijden, The Hitchhiker's Guide to the Galaxy. Ik kan het niet laten, het boek neemt je leven over!
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:08. |