![]() |
[vraag] website: welk programma?
Ik heb sinds n tijdje een website, maar die is niet echt helemaal wat ik ervan had gehoopt. Nu heb ik in Illustrator alvast wat concept-tekeningen gemaakt van hoe ik mn nieuwe website wil maken, maar nou vroeg ik me wat dingen af:
- welk programma kan ik het best gebruiken? en hoe moeilijk is het om daar mee te leren werken? - kan ik tekeningen van Illustrator/PhotoShop makkelijk omzetten naar een website? of moet ik alles opnieuw modelleren in een ander programma? - ik ben niet echt een meester in html, kan het ook zonder? - heeft iemand een goede tutorial voor een beginner qua dreamweaver en flash? alvast dank, hieronder een aantal plaatjes van hoe ik mn site eruit wil laten zien: http://img.photobucket.com/albums/v1.../concept01.jpg http://img.photobucket.com/albums/v1.../concept02.jpg http://img.photobucket.com/albums/v1.../concept03.jpg voor een idee wat er op mn website moet komen: http://www.evilkaninchen.tk |
Dreamweaver is toch wel een van de betere progammas en als ik dat zo zie kan je denk ik het best met php werken, maar daar heb ik verder ook geen verstand van.
Jpg's etc kan je gemakkelijk in dreamweaver plaatsen zonder dat je het bestand moet veranderen. Html ontkom je niet echt aan bij een website tenzij je een flashsite maakt, en dan nog heb je een index.html nodig :P Maar dreamweaver schrijft deze codes automatisch voor je, dus het enige wat jij hoeft te doen is alles er netjes in plaatsen en links maken tussen je pages. Als je geen verstand hebt van php zou ik tables gebruiken, doe ik zelf ook, maar dat kan al snel een hoop gepuzzel worden. |
Ziet er stoer uit Thoom (y)
|
Citaat:
Ohja, als je HTML niet genoeg vind en je hebt CSS nodig om je idee tot zn recht te laten komen, kan je dat ook op die site leren :) |
Citaat:
Maar wat je bedoelt met php ontgaat me een beetje? |
yes ik had wel verwacht dat Dreamweaver t beste zou zijn. moet ik maar ns wat gaan experimenteren en tutorials bekijken.
maar wat bedoel je (captain) met php precies? is dat n programma? krijg je als je met Dreamweaver werkt ook gewoon een index.html en allemaal andere 'losse' html-bestanden waar je naar door linkt? ik moet namelijk zoiezo een index.html hebben, want daarnaar zoekt mn host op de uni. |
Zo moeilijk ziet het er niet uit. Slice eerst wat in PS, export het linker gedeelte met je buttons naar Flash. Editors kun je gebruiken, maar zonder kennis van html kan je beter eerst dat gaan leren voordat je uberhaupt zoiets als dit wilt gaan doen.
PHP heb jij niet echt nodig. Javascript zou wel handig zijn om de afbeeldingen een nieuw venster te geven. edit// <?php echo "php is wel en niet een programma"; ?> |
Offtopic: Evilkanichen :D:D:D
|
Citaat:
Ik zweer zelf bij notepad en zelf de html-code typen, want in veel editors ziet je pagina er ineens heel anders uit als je hem voor het eerst in internet explorer/netscape/firefox/whatever opent. Maar goed, dan moet je de html-taal beheersen. Het is overigens een ontzettend eenvoudige taal. Lastiger wordt het als je CSS of JavaScript erbij wilt gaan gebruiken. |
Je moet ook tijdens het maken van site ook niet rechtstreeks vanuit dreamweaver bekijken, maar gewoon in een browser openen en bij elke verandering de pagina vernieuwen.
Citaat:
|
Citaat:
|
ik denk dat je voor deze site het beste flash kan toepassen. aangezien het gebruik van vreemdsoortige lettertypes etc.
hoef je ook weer geen html te leren |
thanks voor de tips
ik denk dat ik t met flash ga proberen (scheelt me html leren) en dan kan ik ook allerlei animaties en stuff maken in de toekomst html en dreamweaver komt dan nog wel een keer |
Waarom zit iedereen nou te miepen dat je bij DW html moet kennen, ik weet de html tag om een plaatje te showen niet eens maar kan wel een site in DW in elkaar gooien.
Het probleem met flash vind ik dat het zo'n gedoe is om te updaten, ik zou voor html kiezen als je er verder toch niets flashies mee gaat doen. Edit:/ oh crap verkeerde account....Captain N ben ik dus. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:05. |