Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-10-2005, 11:41
Verwijderd
Ik heb sinds n tijdje een website, maar die is niet echt helemaal wat ik ervan had gehoopt. Nu heb ik in Illustrator alvast wat concept-tekeningen gemaakt van hoe ik mn nieuwe website wil maken, maar nou vroeg ik me wat dingen af:

- welk programma kan ik het best gebruiken? en hoe moeilijk is het om daar mee te leren werken?
- kan ik tekeningen van Illustrator/PhotoShop makkelijk omzetten naar een website? of moet ik alles opnieuw modelleren in een ander programma?
- ik ben niet echt een meester in html, kan het ook zonder?
- heeft iemand een goede tutorial voor een beginner qua dreamweaver en flash?

alvast dank, hieronder een aantal plaatjes van hoe ik mn site eruit wil laten zien:

voor een idee wat er op mn website moet komen: http://www.evilkaninchen.tk
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-10-2005, 11:59
Captain N
Captain N is offline
Dreamweaver is toch wel een van de betere progammas en als ik dat zo zie kan je denk ik het best met php werken, maar daar heb ik verder ook geen verstand van.

Jpg's etc kan je gemakkelijk in dreamweaver plaatsen zonder dat je het bestand moet veranderen.

Html ontkom je niet echt aan bij een website tenzij je een flashsite maakt, en dan nog heb je een index.html nodig
Maar dreamweaver schrijft deze codes automatisch voor je, dus het enige wat jij hoeft te doen is alles er netjes in plaatsen en links maken tussen je pages.

Als je geen verstand hebt van php zou ik tables gebruiken, doe ik zelf ook, maar dat kan al snel een hoop gepuzzel worden.
Oud 27-10-2005, 13:26
Jarahh
Jarahh is offline
Ziet er stoer uit Thoom
Oud 27-10-2005, 14:58
Kingofthemall
Kingofthemall is offline
Citaat:
mrdebos schreef op 27-10-2005 @ 12:41 :
- ik ben niet echt een meester in html, kan het ook zonder?
Dat gaat je niet lukken, tis niet zo moeilijk, een goede tutorial is hier te vinden. Tutorials voor Dreamweaver weet ik zo niet, maar het wordt gelijk een stuk makkelijker werken als je HTML beheerst, want er zit ook een code-view in Dreamweaver die je alleen de HTML kan laten zien. Dus als je HTML kent, en je gebruikt Dreamweaver's Code-view komt het volgens mij goed. Veel succes!

Ohja, als je HTML niet genoeg vind en je hebt CSS nodig om je idee tot zn recht te laten komen, kan je dat ook op die site leren
Oud 27-10-2005, 17:28
ExVaal
ExVaal is offline
Citaat:
Captain N schreef op 27-10-2005 @ 12:59 :
Dreamweaver is toch wel een van de betere progammas en als ik dat zo zie kan je denk ik het best met php werken, maar daar heb ik verder ook geen verstand van.

Jpg's etc kan je gemakkelijk in dreamweaver plaatsen zonder dat je het bestand moet veranderen.

Html ontkom je niet echt aan bij een website tenzij je een flashsite maakt, en dan nog heb je een index.html nodig
Maar dreamweaver schrijft deze codes automatisch voor je, dus het enige wat jij hoeft te doen is alles er netjes in plaatsen en links maken tussen je pages.

Als je geen verstand hebt van php zou ik tables gebruiken, doe ik zelf ook, maar dat kan al snel een hoop gepuzzel worden.
Ja kan in photoshop ook slices maken en die exporten als HTML

Maar wat je bedoelt met php ontgaat me een beetje?
Met citaat reageren
Oud 28-10-2005, 20:30
Verwijderd
yes ik had wel verwacht dat Dreamweaver t beste zou zijn. moet ik maar ns wat gaan experimenteren en tutorials bekijken.

maar wat bedoel je (captain) met php precies? is dat n programma?

krijg je als je met Dreamweaver werkt ook gewoon een index.html en allemaal andere 'losse' html-bestanden waar je naar door linkt? ik moet namelijk zoiezo een index.html hebben, want daarnaar zoekt mn host op de uni.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2005, 21:25
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Zo moeilijk ziet het er niet uit. Slice eerst wat in PS, export het linker gedeelte met je buttons naar Flash. Editors kun je gebruiken, maar zonder kennis van html kan je beter eerst dat gaan leren voordat je uberhaupt zoiets als dit wilt gaan doen.

PHP heb jij niet echt nodig. Javascript zou wel handig zijn om de afbeeldingen een nieuw venster te geven.

edit//

<?php echo "php is wel en niet een programma"; ?>

Laatst gewijzigd op 29-10-2005 om 21:27.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2005, 12:37
Wammus
Wammus is offline
Offtopic: Evilkanichen
Oud 30-10-2005, 12:43
botulismf
botulismf is offline
Citaat:
mrdebos schreef op 28-10-2005 @ 21:30 :
yes ik had wel verwacht dat Dreamweaver t beste zou zijn. moet ik maar ns wat gaan experimenteren en tutorials bekijken.

maar wat bedoel je (captain) met php precies? is dat n programma?

krijg je als je met Dreamweaver werkt ook gewoon een index.html en allemaal andere 'losse' html-bestanden waar je naar door linkt? ik moet namelijk zoiezo een index.html hebben, want daarnaar zoekt mn host op de uni.
je slaat hem op met de naam die je wilt. Dus dan sla je hem op als index.html. 99% van de hosts zoekt naar een 'index.html' dus dat is geen probleem.

Ik zweer zelf bij notepad en zelf de html-code typen, want in veel editors ziet je pagina er ineens heel anders uit als je hem voor het eerst in internet explorer/netscape/firefox/whatever opent. Maar goed, dan moet je de html-taal beheersen. Het is overigens een ontzettend eenvoudige taal. Lastiger wordt het als je CSS of JavaScript erbij wilt gaan gebruiken.
Oud 30-10-2005, 19:30
Vice
Vice is offline
Je moet ook tijdens het maken van site ook niet rechtstreeks vanuit dreamweaver bekijken, maar gewoon in een browser openen en bij elke verandering de pagina vernieuwen.

Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 29-10-2005 @ 22:25 :
Zo moeilijk ziet het er niet uit. Slice eerst wat in PS, export het linker gedeelte met je buttons naar Flash. Editors kun je gebruiken, maar zonder kennis van html kan je beter eerst dat gaan leren voordat je uberhaupt zoiets als dit wilt gaan doen.

PHP heb jij niet echt nodig. Javascript zou wel handig zijn om de afbeeldingen een nieuw venster te geven.

edit//

<?php echo "php is wel en niet een programma"; ?>
Dat is inderdaad de makkelijkste manier en dan kun je hem in Dreamweaver nog altijd een beetje bijwerken.
Oud 30-10-2005, 20:40
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Citaat:
Vice schreef op 30-10-2005 @ 20:30 :
Je moet ook tijdens het maken van site ook niet rechtstreeks vanuit dreamweaver bekijken, maar gewoon in een browser openen en bij elke verandering de pagina vernieuwen.
In Dreamweaver 8 hoeft dat niet meer perce. Vooral de weergave van CSS is echt verbeterd!
Met citaat reageren
Oud 30-10-2005, 21:54
Whaxx
Whaxx is offline
ik denk dat je voor deze site het beste flash kan toepassen. aangezien het gebruik van vreemdsoortige lettertypes etc.
hoef je ook weer geen html te leren
Oud 31-10-2005, 09:31
Verwijderd
thanks voor de tips
ik denk dat ik t met flash ga proberen (scheelt me html leren)
en dan kan ik ook allerlei animaties en stuff maken in de toekomst
html en dreamweaver komt dan nog wel een keer
Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 09:52
Aithne
Aithne is offline
Waarom zit iedereen nou te miepen dat je bij DW html moet kennen, ik weet de html tag om een plaatje te showen niet eens maar kan wel een site in DW in elkaar gooien.

Het probleem met flash vind ik dat het zo'n gedoe is om te updaten, ik zou voor html kiezen als je er verder toch niets flashies mee gaat doen.

Edit:/ oh crap verkeerde account....Captain N ben ik dus.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten