![]() |
Gevoelens van een mens
Ik vroeg me wel eens af, waarom wordt een mens verliefd, en waarom kan een mens gevoelens krijgen voor een ander. Ja het zijn hormonen, maar dan nog.. wordt je nou verliefd omdat je weet dat het normaal is en dat het hoort. En als je niet zou weten dat het hoort dat meisje en jongen bij elkaar horen, zou je het dan nog zo doen?
Hopelijk is dit het goeie subforum ervoor.. zoniet verplaats hem dan even :D |
nee tuurlijk niet, verliefd zijn is daarom ook nodig voor de voortplanting, als t andere geslacht niet intressant is, doen we er niets mee
|
Ja en waarom vinden we het andere geslacht dan zo interessant.. is het omdat op jonge leeftijd jongens en meisjes vaak onderscheid hebben, zoals kleedkamers en alles.. en dat meisjes altijd samen zijn en jongens altijd samen. Wat als je op jonge leeftijd een jongen bij een groep meisjes dumpt.. ten alle tijden, gaat ie zich dan wijfs gedragen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
als het, zoals een aantal beweren, te wijten is aan het voortplantingsinstinct hoe wou je homofilie dan verklaren?
|
Stoornis in de hersenen die men de voortplantingsdrift geeft VAN het tegenovergestelde geslacht ipv dat dat "natuurlijk" bij het eigen geslacht past.
|
Voorplantingsinstinct heeft weinig te maken met verliefdheid. Je verwart het met geilheid. Natuurlijk is het moeilijk vast te stellen, maar er zijn theoriën die stellen dat dankzij de extreem lange periode van menselijke ontwikkeling na de geboorte (het volgroeien van een mens duurt immers achttien jaar) er extra zorg voor is. De liefde tussen de ouders zorgt ervoor dat ze bij elkaar blijven en samen het kind opvoeden, wat de levenskans vergroot.
|
Citaat:
stoor·nis (de ~ (v.), ~sen) 1 afwezigheid of afwijking van een functie die tot de normale menselijke ontwikkeling behoort Het wijkt idd af van de 'normale' mens. Uiteraard is het onzin om zulke mensen in een apart hokje te plaatsen en ze belachelijk te maken, simpelweg omdat het iets natuurlijks is en ze er zelf dus niks aan kunnen doen. Helaas delen veel mensen deze mening nog niet met mij. Om antwoord te geven op de vraag van de TS... dat is al door de meerderheid hier gegeven: voortplantingsinstinct. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Feromonen verhaal klopt ja, maar er zit denk ik meer achter dan alleen voortplantingsdrift dat je contact zoekt met mensen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik weet niet hoe ik oude nieuwsberichten van nu.nl moet vinden, maar las een tijdje geleden dat ze waarschijnlijk wisten waarom sommige mannen op andere mannen vielen.
Elke man en vrouw heeft een karakteristieke geur. Vrouwengeuren daar houden mannen van. En wederzijds ook. Maar homofiele mannen trokken zich weinig aan van vrouwelijke geuren en vielen juist op mannelijke geuren. Het is wat lastig uit te leggen, maar hoop zo snel mogelijk dat nieuwsberichtje te vinden. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Dat lijkt me duidelijk hoop ik.
|
Citaat:
|
hij vergat een significant woord, namelijk 'onbewust .;)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:30. |