![]() |
Nieuw Rechts wil wapenbezit mogelijk maken.
Nieuw Rechts wil wapenbezit mogelijk maken
DEN HAAG - Nieuw Rechts wil dat mensen zichzelf mogen beschermen met wapens. Fractievoorzitter en Rotterdams raadslid Michiel Smit presenteert het standpunt van zijn partij woensdag in Den Haag. Smit wil dat mensen hun huis, winkel of kantoor zelf mogen verdedigen met pepperspray, een honkbalknuppel, vuurwapen of ander zelfverdedigingsmiddel. Smit vindt het van de zotte dat iemand die in zijn eigen huis aangevallen wordt, geen middelen heeft om zich te verdedigen. Mensen die wel een wapen hebben, zijn strafbaar. Ook is het in Nederland niet toegestaan om voorwerpen bij je te dragen om jezelf mee te beschermen, zoals een honkbalknuppel of een aardappelschilmesje. „Zelfbescherming mag, maar een wapen bezitten niet. Dus als je wordt aangevallen, heb je alleen je eigen vuisten nog, terwijl criminelen altijd kiezen voor het gebruik van wapens om hun slachtoffer makkelijk te overvallen”, aldus Smit. De Rotterdammer schrijft in zijn publicatie 'Veiligheid? Doe het zelf! Meer wapens, minder misdaad' dat volgens Amerikaans onderzoek het aantal geweldsdelicten zal afnemen als burgers zichzelf mogen bewapenen. Criminelen zijn volgens Smit banger voor hun prooi als iedereen een wapen bij zich kan hebben. Ook is dreigen met een wapen volgens Smit vaak genoeg om een belager af te schrikken. Bovendien doden de wapens niet, stelt Smit, maar de mensen die de wapens gebruiken. Om aan een vuurwapen te komen, zouden mensen bij de overheid een aanvraag moeten indienen. Die kan dan marginaal getoetst worden om te zien of de aanvraag niet door een crimineel is ingediend. „Daarna moet je een vuurwapen kunnen aanschaffen”, aldus Smit. Voor pepperspray zou helemaal geen registratiesysteem nodig zijn, vindt de voorman van Nieuw Rechts. Smit vindt geen bijval in de plaatselijke en landelijke politiek voor zijn standpunten. Smit: „Nieuw Rechts is de enige partij in Nederland die duidelijk stelling inneemt voor de legalisering van een product als pepperspray.” De partij gaat meedoen aan de gemeenteraads-, provinciale- en Tweede Kamerverkiezingen. :D |
Mongolen.
Tiswah. |
I <3 Nieuw Rechts
|
Michiel kan zich beter met de Nijlganzenproblematiek blijven bezig houden.
|
Deal. (hij vind het hoop ik niet erg als ik hem bij de eerste glimp van z'n lelijke kop afschiet als verdediging?)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
oeiii, hopelijk krijgen we hier geen machtige wapenlobby's, die netzoals kort geleden in Brazilie reclame gaan maken voor wapens. Niet dat die in een vrij veilige samenleving las Nederland ooit ingevoerd zullen worden, maar ik wil niet dat die nazi met die mooie lippen van hem een zetel krijgt. (n)
|
Nieuw Rechts kan wel meer willen.
|
Je kan de ideeën van Nieuw Rechts wel als Quatsch afdoen, grote kans dat ze toch zetels gaan scoren bij gemeenteraadsverkiezingen.
|
Citaat:
Dikke deal lijkt me. :) |
|
Wat me opvalt is dat het juist leden en/of sympathisanten van Nieuw Rechts zijn die zich bezighouden met criminele activiteiten.
Die wapens zullen vast een heel ander doel dienen ;) |
Zal gelijk op Michiel schieten! :P
|
Citaat:
|
Die gast is vast nog lolliger als we hem in een kooi zetten op een podium.
|
Citaat:
|
Wapenbezit is nu nog voorbehouden aan extreem brave burgers, die ieder jaar weer moeten bewijzen dat ze extraam braaf gebleven zijn en ook nog genoeg getraind hebben op hun schietclub. Bovendien kun je pas voor het eerst in aanmerking komen voor een eigen wapen als je al minimaal een jaar lang lid bent.
Dat moet zo blijven. Er zijn nu heel veel wannabe stoere crimineeltjes die best een wapen zouden willen, maar afhaken vanwege de strenge eisen, en dat is ook de bedoeling. Ik ben een gun-nut, maar alleen in de juiste handen. |
Waarom verbaast het me nou niet dat iemand die met nazi's symphatiseert enorm geilt op wapenbezit?
|
Dat soort types willen we dus niet op de schietclub.
|
|
Ik ben behoorlijk tegen wapens, maar nu ik die 2 foto's zie. :|
|
Mjah.. ik vind vuurwapenbezit te ver gaan.. maar een goede honkbalknuppel naast de deur moet zeker kunnen
|
Yay, eigen rechtertje spelen de gekste! :cool: (y)
:rolleyes: |
Tja, opzich wel leuk en aardig, maar criminelen kunnen dus ook gewoon zomaar rondlopen met knuppels e.d door gewoon te zeggen dat het voor zelfverdediging is :o
|
Dat mensen zich in hun eigen huis mogen verdedigen vind ik wel een betere regeling dan dat er nu is, maar ik ben niet voor wapenbezit.
|
Wat een vertrouwen in de goedheid van de mens :)
|
Citaat:
|
Citaat:
Of kun jij in het donker nog onderscheiden of iemand bruin dan wel zwart is? |
Het lijkt me wel handig....kan ik ik iedereeen die me niet aanstaat neerknallen onder het mom van zelfverdediging, want laat ze achteraf maar eens bewijzen dat het dat niet was. :cool: (y)
|
Citaat:
|
|
Citaat:
|
|
Grappig toen die Michiel Smit langs kwam bij Debattle, sjappie als hij is.
|
Citaat:
Die foto's hier zijn duidelijk minstens 10-15 jaar oud. Hoeveel mensen van links hadden commi-prullaria in hun huis toen ze jonger waren? Of waren lid van een extreem linkse partij? Niet vergeten dat er twee keer zoveel mensen zijn vermoord in naam van het communisme als in naam van het nazisme:nono: Probeer het wat inhoudelijk te houden. PS: Che was een massamoordenaar(n) |
Citaat:
|
Amerikaans onderzoek heeft uitgewezen dat het toestaan van vuurwapens bijdraagt aan lagere criminaliteitscijfers. Criminelen worden afgeschrikt. Met name vrouwen, doorgaans een groep dat zich moeilijk kan verdedigen, kunnen zich dan beter beschermen.
|
Citaat:
http://www.geenstijl.nl/paginas/michielsmit/foto4a.jpg Kijk, mooi geillustreerd met een plaatje! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
"Guns don't kill people, rappers do"
:cool: |
In een land waar weinig wapens in omloop zijn moet je dat vooral zo houden.
Als wapenbezit al de spuigaten uitloopt mpet je niet de legale wapens gaan verbieden, want dan lever je inderdaad brave burgers over aan de genade van stoute criminelen, die hun wapens natuurlijk mooi niet gaan inleveren. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Denk hierbij aan landen als Polen, Tsjechie, Slowakije, Hongarije etc. waar wapenbezit redelijk algemeen is. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:59. |