Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-11-2005, 19:00
Verwijderd
Nieuw Rechts wil wapenbezit mogelijk maken

DEN HAAG - Nieuw Rechts wil dat mensen zichzelf mogen beschermen met wapens. Fractievoorzitter en Rotterdams raadslid Michiel Smit presenteert het standpunt van zijn partij woensdag in Den Haag. Smit wil dat mensen hun huis, winkel of kantoor zelf mogen verdedigen met pepperspray, een honkbalknuppel, vuurwapen of ander zelfverdedigingsmiddel.

Smit vindt het van de zotte dat iemand die in zijn eigen huis aangevallen wordt, geen middelen heeft om zich te verdedigen. Mensen die wel een wapen hebben, zijn strafbaar. Ook is het in Nederland niet toegestaan om voorwerpen bij je te dragen om jezelf mee te beschermen, zoals een honkbalknuppel of een aardappelschilmesje.

„Zelfbescherming mag, maar een wapen bezitten niet. Dus als je wordt aangevallen, heb je alleen je eigen vuisten nog, terwijl criminelen altijd kiezen voor het gebruik van wapens om hun slachtoffer makkelijk te overvallen”, aldus Smit.

De Rotterdammer schrijft in zijn publicatie 'Veiligheid? Doe het zelf! Meer wapens, minder misdaad' dat volgens Amerikaans onderzoek het aantal geweldsdelicten zal afnemen als burgers zichzelf mogen bewapenen. Criminelen zijn volgens Smit banger voor hun prooi als iedereen een wapen bij zich kan hebben. Ook is dreigen met een wapen volgens Smit vaak genoeg om een belager af te schrikken. Bovendien doden de wapens niet, stelt Smit, maar de mensen die de wapens gebruiken.

Om aan een vuurwapen te komen, zouden mensen bij de overheid een aanvraag moeten indienen. Die kan dan marginaal getoetst worden om te zien of de aanvraag niet door een crimineel is ingediend. „Daarna moet je een vuurwapen kunnen aanschaffen”, aldus Smit. Voor pepperspray zou helemaal geen registratiesysteem nodig zijn, vindt de voorman van Nieuw Rechts.

Smit vindt geen bijval in de plaatselijke en landelijke politiek voor zijn standpunten. Smit: „Nieuw Rechts is de enige partij in Nederland die duidelijk stelling inneemt voor de legalisering van een product als pepperspray.” De partij gaat meedoen aan de gemeenteraads-, provinciale- en Tweede Kamerverkiezingen.

Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-11-2005, 19:02
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Mongolen.

Tiswah.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 19:04
dingokoning
dingokoning is offline
I <3 Nieuw Rechts
Oud 01-11-2005, 19:05
Verwijderd
Michiel kan zich beter met de Nijlganzenproblematiek blijven bezig houden.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 19:05
T_ID
T_ID is offline
Deal. (hij vind het hoop ik niet erg als ik hem bij de eerste glimp van z'n lelijke kop afschiet als verdediging?)
Oud 01-11-2005, 19:18
Verwijderd
Citaat:
Mortification schreef op 01-11-2005 @ 20:00 :
volgens Amerikaans onderzoek het aantal geweldsdelicten zal afnemen als burgers zichzelf mogen bewapenen.
Haha, van de NRA zeker.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 19:18
haplo
haplo is offline
Citaat:
Mortification schreef op 01-11-2005 @ 20:00 :
De Rotterdammer schrijft in zijn publicatie 'Veiligheid? Doe het zelf! Meer wapens, minder misdaad' dat volgens Amerikaans onderzoek het aantal geweldsdelicten zal afnemen als burgers zichzelf mogen bewapenen.
Dit stukje is echt te leuk.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 19:35
Love & Peace
Love & Peace is offline
oeiii, hopelijk krijgen we hier geen machtige wapenlobby's, die netzoals kort geleden in Brazilie reclame gaan maken voor wapens. Niet dat die in een vrij veilige samenleving las Nederland ooit ingevoerd zullen worden, maar ik wil niet dat die nazi met die mooie lippen van hem een zetel krijgt.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 19:35
Uice
Uice is offline
Nieuw Rechts kan wel meer willen.
Oud 01-11-2005, 19:41
Verwijderd
Je kan de ideeën van Nieuw Rechts wel als Quatsch afdoen, grote kans dat ze toch zetels gaan scoren bij gemeenteraadsverkiezingen.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 19:46
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Snees schreef op 01-11-2005 @ 20:41 :
Je kan de ideeën van Nieuw Rechts wel als Quatsch afdoen, grote kans dat ze toch zetels gaan scoren bij gemeenteraadsverkiezingen.
Zij de heerschappij over de schilderswijk, wij de rest van Nederland.

Dikke deal lijkt me.
Oud 01-11-2005, 20:36
Verwijderd

...
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 20:40
Go
Go is offline
Wat me opvalt is dat het juist leden en/of sympathisanten van Nieuw Rechts zijn die zich bezighouden met criminele activiteiten.
Die wapens zullen vast een heel ander doel dienen
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 20:42
DrunkenMagician
DrunkenMagician is offline
Zal gelijk op Michiel schieten!
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 20:43
Go
Go is offline
Citaat:
DrunkenMagician schreef op 01-11-2005 @ 21:42 :
Zal gelijk op Michiel schieten!
Ik zou in deze tijd zulke dingen maar niet te snel zeggen
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 20:43
Verwijderd
Die gast is vast nog lolliger als we hem in een kooi zetten op een podium.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 20:47
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 01-11-2005 @ 21:43 :
Die gast is vast nog lolliger als we hem in een kooi zetten op een podium.
'Allemaal wijzen en lachen jongens'
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 21:02
juno
juno is offline
Wapenbezit is nu nog voorbehouden aan extreem brave burgers, die ieder jaar weer moeten bewijzen dat ze extraam braaf gebleven zijn en ook nog genoeg getraind hebben op hun schietclub. Bovendien kun je pas voor het eerst in aanmerking komen voor een eigen wapen als je al minimaal een jaar lang lid bent.

Dat moet zo blijven. Er zijn nu heel veel wannabe stoere crimineeltjes die best een wapen zouden willen, maar afhaken vanwege de strenge eisen, en dat is ook de bedoeling.

Ik ben een gun-nut, maar alleen in de juiste handen.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 21:35
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Waarom verbaast het me nou niet dat iemand die met nazi's symphatiseert enorm geilt op wapenbezit?
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 21:46
juno
juno is offline
Dat soort types willen we dus niet op de schietclub.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 00:04
Verwijderd

Gezelliggg.

Maareh, 'haha'. Wat een gast.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 00:53
Vice
Vice is offline
Ik ben behoorlijk tegen wapens, maar nu ik die 2 foto's zie.
Oud 02-11-2005, 02:03
Supreme Dutch
Mjah.. ik vind vuurwapenbezit te ver gaan.. maar een goede honkbalknuppel naast de deur moet zeker kunnen
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 03:08
naam onbekend
naam onbekend is offline
Yay, eigen rechtertje spelen de gekste!

Oud 02-11-2005, 05:29
MTpower
MTpower is offline
Tja, opzich wel leuk en aardig, maar criminelen kunnen dus ook gewoon zomaar rondlopen met knuppels e.d door gewoon te zeggen dat het voor zelfverdediging is
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-11-2005, 07:16
Estar
Estar is offline
Dat mensen zich in hun eigen huis mogen verdedigen vind ik wel een betere regeling dan dat er nu is, maar ik ben niet voor wapenbezit.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 07:53
Verwijderd
Wat een vertrouwen in de goedheid van de mens
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 08:12
HypocrieteTeef
HypocrieteTeef is offline
Citaat:
Juice schreef op 01-11-2005 @ 20:35 :
Nieuw Rechts kan wel meer willen.
Oud 02-11-2005, 11:33
Verwijderd
Citaat:
Supreme Dutch schreef op 02-11-2005 @ 03:03 :
Mjah.. ik vind vuurwapenbezit te ver gaan.. maar een goede honkbalknuppel naast de deur moet zeker kunnen
Het wachten is op een kroeggenoot die 's nachts dronken het verkeerde huis inloopt en door een vriendelijke student als jij een schedelbasisfractuur bezorgd krijgt.

Of kun jij in het donker nog onderscheiden of iemand bruin dan wel zwart is?
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 11:35
naam onbekend
naam onbekend is offline
Het lijkt me wel handig....kan ik ik iedereeen die me niet aanstaat neerknallen onder het mom van zelfverdediging, want laat ze achteraf maar eens bewijzen dat het dat niet was.
Oud 02-11-2005, 11:35
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 02-11-2005 @ 12:33 :
Het wachten is op een kroeggenoot die 's nachts dronken het verkeerde huis inloopt en door een vriendelijke student als jij een schedelbasisfractuur bezorgd krijgt.

Of kun jij in het donker nog onderscheiden of iemand bruin dan wel zwart is?
<neonazi> Maar dat gebeurt niet, want wapens worden alleen gebruikt ter zelfverdediging en wapenbezit leidt nooit tot ongelukken of misbruik. </neonazi>
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 11:46
Joostje
Joostje is offline
:roflmao:

http://www.controlarms.org/

Laatst gewijzigd op 02-11-2005 om 11:49.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 11:46
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 02-11-2005 @ 12:35 :
Het lijkt me wel handig....kan ik ik iedereeen die me niet aanstaat neerknallen onder het mom van zelfverdediging, want laat ze achteraf maar eens bewijzen dat het dat niet was.
wildwest-bill
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 11:52
hasseltboy
hasseltboy is offline
Michiel
Oud 02-11-2005, 12:06
Sultan_of_Swing
Sultan_of_Swing is offline
Grappig toen die Michiel Smit langs kwam bij Debattle, sjappie als hij is.
Oud 02-11-2005, 12:15
Verwijderd
Citaat:
hasseltboy schreef op 02-11-2005 @ 12:52 :
Michiel [afbeelding]

Die foto's hier zijn duidelijk minstens 10-15 jaar oud. Hoeveel mensen van links hadden commi-prullaria in hun huis toen ze jonger waren? Of waren lid van een extreem linkse partij?
Niet vergeten dat er twee keer zoveel mensen zijn vermoord in naam van het communisme als in naam van het nazisme

Probeer het wat inhoudelijk te houden.

PS: Che was een massamoordenaar
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 12:19
Verwijderd
Citaat:
Benfatto schreef op 02-11-2005 @ 13:15 :
Dit is een grap, toch? Vertel me alsjeblieft dat dit een grap is.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 12:24
PGWR
PGWR is offline
Amerikaans onderzoek heeft uitgewezen dat het toestaan van vuurwapens bijdraagt aan lagere criminaliteitscijfers. Criminelen worden afgeschrikt. Met name vrouwen, doorgaans een groep dat zich moeilijk kan verdedigen, kunnen zich dan beter beschermen.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 12:24
Verwijderd
Citaat:
Benfatto schreef op 02-11-2005 @ 13:15 :
Die foto's hier zijn duidelijk minstens 10-15 jaar oud. Hoeveel mensen van links hadden commi-prullaria in hun huis toen ze jonger waren? Of waren lid van een extreem linkse partij?
Niet vergeten dat er twee keer zoveel mensen zijn vermoord in naam van het communisme als in naam van het nazisme

PS: Che was een massamoordenaar
Dan liep dat hippe vriendengroepje van hem jaren voor in de gabberkleding. Lonsdale / Kisten e.d. is in die hoek iets van de laatste jaren.

Kijk, mooi geillustreerd met een plaatje!

Laatst gewijzigd op 02-11-2005 om 12:32.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 12:25
Verwijderd
Citaat:
PGWR schreef op 02-11-2005 @ 13:24 :
Amerikaans onderzoek heeft uitgewezen dat het toestaan van vuurwapens bijdraagt aan lagere criminaliteitscijfers. Criminelen worden afgeschrikt. Met name vrouwen, doorgaans een groep dat zich moeilijk kan verdedigen, kunnen zich dan beter beschermen.
Ben ik bijzonder benieuwd naar dat 'onderzoek'.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 12:26
juno
juno is offline
Citaat:
Vrouwen mogen in hun zelfverdediging tegen stoute mannen al veel verder gaan dan mannen, juist omdat ze fysiek zwakker zijn.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 12:29
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Een onderzoek in opdracht van de wapenindustrie dan zeker.
Oud 02-11-2005, 12:32
Verwijderd
Citaat:
naam onbekend schreef op 02-11-2005 @ 13:29 :
Citaat:
Haha, van de NRA zeker.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 13:03
Verwijderd
"Guns don't kill people, rappers do"
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 13:05
juno
juno is offline
In een land waar weinig wapens in omloop zijn moet je dat vooral zo houden.

Als wapenbezit al de spuigaten uitloopt mpet je niet de legale wapens gaan verbieden, want dan lever je inderdaad brave burgers over aan de genade van stoute criminelen, die hun wapens natuurlijk mooi niet gaan inleveren.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 13:16
PGWR
PGWR is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 02-11-2005 @ 13:29 :
Nee, de American Enterprise Institute.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 13:17
PGWR
PGWR is offline
Citaat:
juno schreef op 02-11-2005 @ 14:05 :
In een land waar weinig wapens in omloop zijn moet je dat vooral zo houden.

Als wapenbezit al de spuigaten uitloopt mpet je niet de legale wapens gaan verbieden, want dan lever je inderdaad brave burgers over aan de genade van stoute criminelen, die hun wapens natuurlijk mooi niet gaan inleveren.
Alsof de dezelfde criminelen in ons land niet aan een wapen komen.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 13:18
Verwijderd
Citaat:
PGWR schreef op 02-11-2005 @ 14:16 :
Nee, de American Enterprise Institute.
Trouwens tal van voorbeelden dat in landen waar veel wapens in omloop zijn niet per definitie meer gemoord wordt.

Denk hierbij aan landen als Polen, Tsjechie, Slowakije, Hongarije etc. waar wapenbezit redelijk algemeen is.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 13:25
juno
juno is offline
Citaat:
PGWR schreef op 02-11-2005 @ 14:17 :
Alsof de dezelfde criminelen in ons land niet aan een wapen komen.
Het kan wel, maar het is toch niet echt makkelijk. In ieder geval blijft dat gerommel in de marge.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 13:34
Go
Go is offline
Citaat:
Ook in Brazilië, of niet? Kan het schelen, 36000 criminelen die elk jaar worden afgeschoten
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten