![]() |
[Probleem]Winamp
Ik weet niet of dit bij Software of Hardware moet. Ik gok hier.
Probleempje: Ik heb een cd op schijf opgeslagen. De nummers heb ik in m'n Winamp-lijst gezet. Normaal gesproken geen probleem. Maar alleen bij deze ene cd gaf hij, na het 'rippen' alleen aan 'Onbekende artiest' + 'Nummer ...' Als ik het zó in de Winamp-lijst zet, krijg ik dus 10 keer 'Onbekende artiest' en dat is lastig om uit elkaar te houden. Nu blijkt er bij Winamp een mogelijkheid te zijn om de naam in de lijst te veranderen, ben ik achter gekomen: 'Playlist entry'. Probleem: als ik de naam in 'Playlist entry' heb verandert, speelt-ie het nummer niet meer. Waarom zit die functie er als-ie het nummer daarna niet meer leest? (Ja, ik heb vóór de titel van het nummer vermeld van welke schijf en welke map het komt.) Wie weet de oplossing? |
Je verwart wat dingen, denk ik :p
Met 'Playlist Entry' verander je de locatie waarin Winamp naar dat nummer zoekt. Logisch dat het niet meer werkt. Je moet 'View File Info' hebben en ID3-tags aanmaken/aanpassen. |
Citaat:
Ik heb in 'View file info' al zo vaak proberen de naam te veranderen, maar dan krijg ik dit: 'File info update failed!' Wat is een ID3-tag? (Ik heb hier geen verstand van.) |
Een ID3-tag is een klein blokje gegevens, vooraan in het MP3-bestand, waarin informatie staat over de artiest, het nummer, het genre, et cetera. Niet elk MP3-bestand heeft een ID3-tag. Als er helemaal geen tag aanwezig is, geeft Winamp in de playlist als titel/artiets gewoon de bestandsnaam aan. Heeft het bestand wél een ID3-tag dan leest Winamp die uit - en als die ID3-tag wel aanwezig is maar geen informatie bevat, dan krijg je dus die 'onbekende artiest - onbekend nummer' shizzle.
Er zit in jouw geval dus weinig op dan gewoon die ID3-tags te bewerken, tenminste als je die CD goed in je playlist wilt. Selecteer een nummer in de playlist en doe alt+3 (of via het menu misc ops > file info of rechtsklikken en file info). Dan kun je alle info bewerken of de tag helemaal uitzetten. |
Da's het probleem: het gaat hier om .wma bestanden en niet .mp3.
|
dan moet je de titels van de wma veranderen, of ze omzetten met een programma naar mp3
|
Of je hernoemt de bestanden gewoon.
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
En als je de titels van die .wma verandert, dan speelt-ie ze niet meer. Dat zei ik al. (Jullie moeten er niet vanuit gaan dat ik toch wel snap wat jullie als vanzefsprekend uitleggen. :o) |
...
|
je kunt ze in windows gewoon een andere naam geven :) dat is niet zo moeilijk (rechtermuisknop op het bestandje ---> naam wijzigen)
daarna zul je ze even opnieuw in winamp moeten gooien, dan spelen ze ook weer gewoon :) anders weet einamp niet dat ze nu anders heten en kan ie ze niet vinden |
Citaat:
|
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:02. |