Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Trekkende gezichtsspier (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1297792)

nare man 05-11-2005 14:49

Trekkende gezichtsspier

Iedereen kent het wel, spieren die af en toe 'vanzelf' bewegen. Trekken in je dij, bil of arm, en dan hebben we alleen nog maar de minst vervelende plaatsen genoemd. Meestal gaat dat na een tijdje wel over, maar ik heb nu een serieus irritant trekkend spiertje onder mijn oog. Het is nogal vervelend, niet alleen omdat het stoort, maar ook omdat mijn gezichtsveld erdoor wordt beïnvloed. Bovendien is het al langer aan de gang: ik loop er al een week of twee mee rond en het houdt maar niet op.

Nu vraag ik me dus af of ik mijn huisarts daarvoor moet lastig vallen. Ik wil natuurlijk vermijden dat hij me met 'maak je niet druk, gaat wel over' naar huis stuurt en wel een gepeperde rekening presenteert ;) dus mijn vraag eigenlijk, is er aan zoiets iets te doen? Heel radicaal is natuurlijk mijn kop volspuiten met botox, maar serieus, is het te behandelen of moet ik er maar gewoon mee leren leven?

AlopiA 05-11-2005 15:17

Ik heb ook eens een trekkend spiertje gehad bij mijn oog, verschrikkelijk irritant. Ik heb er een paar weken last van gehad, toen ging het weg. Nu trekt het zo nu en dan nog, maar niet meer weken aan een stuk.
Ik zou me er dus niet zo druk om maken, als het écht heel vervelend is en het houdt maar niet op, toch maar even langs de huisarts of opticien idd

Balance 05-11-2005 15:49

Ik dacht dat het bij je oog altijd (/meestal) kwam door vermoeidheid. Kan dat het toevallig zijn bij jou?

nare man 05-11-2005 16:26

Goeie tip, maar ik geloof niet dat ik een slaaptekort heb of over het algemeen vermoeid ben. Wel merk ik dat het vaak 'getriggerd' wordt of erger wordt als ik mijn gezichtsspieren erg aanspan (niezen, gapen, lachen). Handig voor een pokerface dus, maar niet voor een mens. Dus ik ga maar even kijken of het na een dag of wat weg is.

Roos 05-11-2005 20:56

Ik heb dat ook wel eens, ik word er al gek van na een kwartiertje :D
Ik zou niet weten of de huisarts hier iets aan kan doen, ja wellicht een spierontspannende zalf ofzo maar verder tast ik in het duister sorry :o

Hoe beinvloed het je gezichsveld? Puur alleen omdat je ooglid voor je oog hangt, of ook op een andere manier?

nare man 05-11-2005 23:25

Nouja, het gebeurt eigenlijk vrij onbewust. Doordat dat spiertje trek doe ik mijn oog automatisch dicht, waardoor ik met dat oog gewoon minder zie. Sowieso is het trekken zo erg dat het echt een soort zwarte vlek/schim in de onderste hoek van dat blikveld is, waardoor ik ook afgeleid word.

Het is natuurlijk niet zo dat ik er niet meer mee kan kijken, maar het is bijv. tijdens het studeren best wel vervelend...nouja, ik kijk het nog wel even een paar daagjes aan, bedankt iig :)

Mr.Hypert€xt 06-11-2005 01:40

Haha, zoiets heet een advocatentrekje. Mensen die liegen hebben dat vaak. Je kan er jammer genoeg niets aan doen.

Een aantal eeuwen geleden was er zelfs een jongetje wiens neus erg lang werd wanneer hij loog, en hij was nog geeneens advocaat!

11568 06-11-2005 15:11

Ik heb het ook een tijdje gehad, een maand ofzo. Was echt verschrikkelijk irritant, andere mensen zagen het ook :o
Volgens mij komt het door stress.

DarkSide 06-11-2005 15:39

Een meisje die ik ken kreeg het als ze opgewonden was. Misschien een soort van zenuwtrekachtig iets?

Mr.Hypert€xt 06-11-2005 15:48

Misschien moet je gewoon je gezicht masseren ofzo

nare man 06-11-2005 19:29

Citaat:

Mr.Hypert€xt schreef op 06-11-2005 @ 02:40 :
Haha, zoiets heet een advocatentrekje. Mensen die liegen hebben dat vaak. Je kan er jammer genoeg niets aan doen.

Een aantal eeuwen geleden was er zelfs een jongetje wiens neus erg lang werd wanneer hij loog, en hij was nog geeneens advocaat!

Wist je niet dat ik geen strafrecht doe?

Roos 06-11-2005 20:42

Nare man, je weet toch dat iedereen denkt: "als je rechten studeert wordt je of advocaat, of je gaat bij het OM werken als officier ofzo" :D

esprit-chick 07-11-2005 14:01

meestal heb je dat door te veel gespannenheid in je gezicht, ik heb zelf wel eens hoofdpiojn doordat mn spieren waarmee je zegmaar je wenkbrauw omhoog doet verkrampt zijn

ontsapnnen die handel is de truc, ook wanneer je gaat slapen is het zeer belangrijk om hier op te letten, als je je ogen dichtdoet, zorg er dan voor dat je t gevoel hebt dat ze maar lossjes dichtzijn, niet geforceerd

ik denk overigens niet dat het zin heeft om hiermee naar n doc te gaan, die zal ook iets zeggen van ontspannen ed, en kost idd te veel voor zulke onzin

succes ermee

perfectme 13-11-2005 19:46

Ik heb dit als ik zware fysieke inspanningen lever, maar ik neem aan dat jij dat momenteel niet doet.

Gimme more beer 15-11-2005 13:59

Ik ken het. Bij mij is het stress, voor zover je daarvan kunt spreken. Even een nachtje 8 uur slapen, alle vitaminen in overdosis naar binnen werken en het is bij mij meestal weer over. Niet te lang hetzelfde doen, zeker niet achter de computer. Erg belangrijk.

nare man 15-11-2005 15:56

Gelukkig is mijn oog weer gef1x0rd

Chat_NoiR 16-11-2005 21:42

ik heb het ook een tijd lang gehad onder mijn oog... Sinds ik een bril heb is het voorbij :) waarschijnlijk gebruikte ik die spieren bij me oog om beter te kunnen zien... Misschien is en bezoek aan een opticien een tip?

Roos 16-11-2005 23:39

Haha Nare moet een briiiil :p

merels 17-11-2005 00:06

ja ik heb vaak ook in mijn oog, of net iets daaronder, daar voel ik het , een trekkend spiertje
maar last van hebben, nee

JaJ 17-11-2005 17:00

zoiets heb ik de laatste tijd ook af en toe.niet aanhoudend ofzo. super vaag, het voelt nog het meest alsof er luchtbelletjes uit mijn oog ontsnappen.

nare man 17-11-2005 19:09

Citaat:

Roos schreef op 17-11-2005 @ 00:39 :
Haha Nare moet een briiiil :p
Heb ik altijd al gewild, dan zie ik er tenminste wat slimmer uit :(

Lorelei 17-11-2005 19:10

Citaat:

nare man schreef op 17-11-2005 @ 20:09 :
Heb ik altijd al gewild, dan zie ik er tenminste wat slimmer uit :(
Dan koop je er toch een :D

Hijo de Puta 21-11-2005 18:02

Citaat:

merels schreef op 17-11-2005 @ 01:06 :
ja ik heb vaak ook in mijn oog, of net iets daaronder, daar voel ik het , een trekkend spiertje
maar last van hebben, nee

Idd ik ook. Wel irri altijd.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:41.