Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-11-2005, 14:49
Verwijderd
Iedereen kent het wel, spieren die af en toe 'vanzelf' bewegen. Trekken in je dij, bil of arm, en dan hebben we alleen nog maar de minst vervelende plaatsen genoemd. Meestal gaat dat na een tijdje wel over, maar ik heb nu een serieus irritant trekkend spiertje onder mijn oog. Het is nogal vervelend, niet alleen omdat het stoort, maar ook omdat mijn gezichtsveld erdoor wordt beïnvloed. Bovendien is het al langer aan de gang: ik loop er al een week of twee mee rond en het houdt maar niet op.

Nu vraag ik me dus af of ik mijn huisarts daarvoor moet lastig vallen. Ik wil natuurlijk vermijden dat hij me met 'maak je niet druk, gaat wel over' naar huis stuurt en wel een gepeperde rekening presenteert dus mijn vraag eigenlijk, is er aan zoiets iets te doen? Heel radicaal is natuurlijk mijn kop volspuiten met botox, maar serieus, is het te behandelen of moet ik er maar gewoon mee leren leven?
Met citaat reageren
Oud 05-11-2005, 15:17
AlopiA
AlopiA is offline
Ik heb ook eens een trekkend spiertje gehad bij mijn oog, verschrikkelijk irritant. Ik heb er een paar weken last van gehad, toen ging het weg. Nu trekt het zo nu en dan nog, maar niet meer weken aan een stuk.
Ik zou me er dus niet zo druk om maken, als het écht heel vervelend is en het houdt maar niet op, toch maar even langs de huisarts of opticien idd
Oud 05-11-2005, 15:49
Balance
Balance is offline
Ik dacht dat het bij je oog altijd (/meestal) kwam door vermoeidheid. Kan dat het toevallig zijn bij jou?
Oud 05-11-2005, 16:26
Verwijderd
Goeie tip, maar ik geloof niet dat ik een slaaptekort heb of over het algemeen vermoeid ben. Wel merk ik dat het vaak 'getriggerd' wordt of erger wordt als ik mijn gezichtsspieren erg aanspan (niezen, gapen, lachen). Handig voor een pokerface dus, maar niet voor een mens. Dus ik ga maar even kijken of het na een dag of wat weg is.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2005, 20:56
Roos
Roos is offline
Ik heb dat ook wel eens, ik word er al gek van na een kwartiertje
Ik zou niet weten of de huisarts hier iets aan kan doen, ja wellicht een spierontspannende zalf ofzo maar verder tast ik in het duister sorry

Hoe beinvloed het je gezichsveld? Puur alleen omdat je ooglid voor je oog hangt, of ook op een andere manier?
Oud 05-11-2005, 23:25
Verwijderd
Nouja, het gebeurt eigenlijk vrij onbewust. Doordat dat spiertje trek doe ik mijn oog automatisch dicht, waardoor ik met dat oog gewoon minder zie. Sowieso is het trekken zo erg dat het echt een soort zwarte vlek/schim in de onderste hoek van dat blikveld is, waardoor ik ook afgeleid word.

Het is natuurlijk niet zo dat ik er niet meer mee kan kijken, maar het is bijv. tijdens het studeren best wel vervelend...nouja, ik kijk het nog wel even een paar daagjes aan, bedankt iig
Met citaat reageren
Oud 06-11-2005, 01:40
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Haha, zoiets heet een advocatentrekje. Mensen die liegen hebben dat vaak. Je kan er jammer genoeg niets aan doen.

Een aantal eeuwen geleden was er zelfs een jongetje wiens neus erg lang werd wanneer hij loog, en hij was nog geeneens advocaat!
Met citaat reageren
Oud 06-11-2005, 15:11
11568
11568 is offline
Ik heb het ook een tijdje gehad, een maand ofzo. Was echt verschrikkelijk irritant, andere mensen zagen het ook
Volgens mij komt het door stress.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2005, 15:39
Verwijderd
Een meisje die ik ken kreeg het als ze opgewonden was. Misschien een soort van zenuwtrekachtig iets?
Met citaat reageren
Oud 06-11-2005, 15:48
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Misschien moet je gewoon je gezicht masseren ofzo
Met citaat reageren
Oud 06-11-2005, 19:29
Verwijderd
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 06-11-2005 @ 02:40 :
Haha, zoiets heet een advocatentrekje. Mensen die liegen hebben dat vaak. Je kan er jammer genoeg niets aan doen.

Een aantal eeuwen geleden was er zelfs een jongetje wiens neus erg lang werd wanneer hij loog, en hij was nog geeneens advocaat!
Wist je niet dat ik geen strafrecht doe?
Met citaat reageren
Oud 06-11-2005, 20:42
Roos
Roos is offline
Nare man, je weet toch dat iedereen denkt: "als je rechten studeert wordt je of advocaat, of je gaat bij het OM werken als officier ofzo"
Oud 07-11-2005, 14:01
esprit-chick
esprit-chick is offline
meestal heb je dat door te veel gespannenheid in je gezicht, ik heb zelf wel eens hoofdpiojn doordat mn spieren waarmee je zegmaar je wenkbrauw omhoog doet verkrampt zijn

ontsapnnen die handel is de truc, ook wanneer je gaat slapen is het zeer belangrijk om hier op te letten, als je je ogen dichtdoet, zorg er dan voor dat je t gevoel hebt dat ze maar lossjes dichtzijn, niet geforceerd

ik denk overigens niet dat het zin heeft om hiermee naar n doc te gaan, die zal ook iets zeggen van ontspannen ed, en kost idd te veel voor zulke onzin

succes ermee
Met citaat reageren
Oud 13-11-2005, 19:46
perfectme
perfectme is offline
Ik heb dit als ik zware fysieke inspanningen lever, maar ik neem aan dat jij dat momenteel niet doet.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2005, 13:59
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Ik ken het. Bij mij is het stress, voor zover je daarvan kunt spreken. Even een nachtje 8 uur slapen, alle vitaminen in overdosis naar binnen werken en het is bij mij meestal weer over. Niet te lang hetzelfde doen, zeker niet achter de computer. Erg belangrijk.
Oud 15-11-2005, 15:56
Verwijderd
Gelukkig is mijn oog weer gef1x0rd
Met citaat reageren
Oud 16-11-2005, 21:42
Chat_NoiR
Chat_NoiR is offline
ik heb het ook een tijd lang gehad onder mijn oog... Sinds ik een bril heb is het voorbij waarschijnlijk gebruikte ik die spieren bij me oog om beter te kunnen zien... Misschien is en bezoek aan een opticien een tip?
Met citaat reageren
Oud 16-11-2005, 23:39
Roos
Roos is offline
Haha Nare moet een briiiil
Oud 17-11-2005, 00:06
merels
merels is offline
ja ik heb vaak ook in mijn oog, of net iets daaronder, daar voel ik het , een trekkend spiertje
maar last van hebben, nee
Oud 17-11-2005, 17:00
JaJ
JaJ is offline
zoiets heb ik de laatste tijd ook af en toe.niet aanhoudend ofzo. super vaag, het voelt nog het meest alsof er luchtbelletjes uit mijn oog ontsnappen.
Oud 17-11-2005, 19:09
Verwijderd
Citaat:
Roos schreef op 17-11-2005 @ 00:39 :
Haha Nare moet een briiiil
Heb ik altijd al gewild, dan zie ik er tenminste wat slimmer uit
Met citaat reageren
Oud 17-11-2005, 19:10
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
nare man schreef op 17-11-2005 @ 20:09 :
Heb ik altijd al gewild, dan zie ik er tenminste wat slimmer uit
Dan koop je er toch een
Oud 21-11-2005, 18:02
Hijo de Puta
Hijo de Puta is offline
Citaat:
merels schreef op 17-11-2005 @ 01:06 :
ja ik heb vaak ook in mijn oog, of net iets daaronder, daar voel ik het , een trekkend spiertje
maar last van hebben, nee
Idd ik ook. Wel irri altijd.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten