![]() |
Jeukende plekken op gezicht
Sinds een paar dagen heb ik dat er op bepaalde plaatsen op mijn gezicht ineens allemaal kleine buljtes zitten. Sommige plaatsen jeuken ook heel erg. Ik heb geen idee hoe het komt. Ik dacht dat mijn huid droog was maar insmeren met creme ofzo helpt niet. Mijn voorhoofd zit helemaal onder de kleine bultjes, je ziet het niet maar je kan het wel voelen. Ook onder mijn onderlip heb ik allemaal van die bultjes en ook in de hoekjes rond mijn neus en het ergste, mijn binnenste ooghoeken (n) Het voelt daar heel erg droog maar als ik het daar insmeer met iets dan gaan mijn ogen gelijk ontzettend tranen doordat ik ontzettend gevoelige ogen heb en er echt niet tegen kan als ik iets van creme ofzo in de buurt van mijn ogen smeer.
Het probleem is dat het zo ontzettend blijft jeuken maar dat ik eigenlijk niet weet wat ik er tegen moet doen. Iemand tips? |
Heb je het alleen op je gezicht en heb je daar niets vreemds mee gedaan? Ik bedoel, een paar dagen ervoor één of andere nieuwe creme uitgeprobeerd, of zoiets?
Het lijkt me dat je eerst moet weten wat het is, misschien wordt het alleen maar erger als je er iets opsmeert (blijkbaar wel?) |
Citaat:
|
Stress?
|
Huidaandoeningen zijn heel lastig te diagnostiseren, laat staan over internet.
Ik dacht het eerst aan een allergische reactie, maar je zegt dat je niets nieuws hebt gebruikt. Ook geen nieuw wasmiddel? Het is ook mogelijk op een nieuwe allergie te ontwikkelen, je kunt bijvoorbeeld "opeens" allergisch worden voor iets waar je eerst wel tegen kon. Ik zou het even aankijken en mogelijk 'verdachte' dingen proberen te mijden. Tot die tijd is Lanette basiscreme misschien een goed idee (dat is een creme die vaak gebruikt wordt in de verzorging/verpleging voor allerlei huidiritaties en is vrij te koop bij de apotheek). |
Voor zover ik weet hebben we ook geen nieuw wasmiddel. Ik ga idd maar eens proberen of het over gaat. Het is nou ook weer niet super ernstig om gelijk bij de huisarts op de stoep te gaan liggen en ik denk dat het misschien best wel eenvoudig op te lossen is.
Ik heb het nu ingesmeerd met vaseline, dat is het enige wat ik rond mijn ogen nog een beetje kan verdragen. Alleen helpt dat niet heel goed tegen de jeuk enzo. Die Lanette basiscreme, zou dat geen kwaad kunnen als je het rond je ogen smeert? Als ik smeer met iets van Nivea ofzo gaan ze gelijk tranen, met vaseline niet zo snel. |
Misschien bijwerkingen van een of ander medicijn?
Ik heb een keer netelroos gekregen van paracetamol, maar ik weet niet of je dat ook op je gezicht kunt krijgen (ik had het op m'n borst/buik) Dat ging na een paar dagen weer over. |
Citaat:
|
Klinkt als eczeem, ik heb datzelfde in mijn gezicht. Heel vervelend...
Goed vet houden helpt wel ja, maar niet tegen de jeuk, helaas.... Niet krabben, zou ik zeggen. Maar dat is erg lastig. |
Heb ik ook gehad, ikdacht dat het acné was,maar het was een nikkelallergie.Ik had ze gekregen doordat ik mn froefroe droogde met de haardroger met behulp van speldjes waar nikkel inzat. En ook omdat ik soms van de kraan dronk,dat mag ook niet meer.Moet van de fles komen.Misschien is het zoiets?
|
Ik heb echt precies hetzelfde gehad (tenminste, hoe ik het uit jou beschrijving haal). Bij mij was het allergie voor de make-up die ik gebruikte, en die gebruikte ik op dat moment al zo'n 2 jaar. Misschien dat het dat bij jou ook is.
|
Ik heb precies hetzelfde! Ik heb van die hele kleine bultjes onder m'n lip en bij m'n neusvliezen zijn ze inmiddels weg (niet op m'n voorhoofd gehad). Ik weet ook niet wat het is, maar ze jeuken bij mij niet. Je ziet ze alleen als je vanaf heel dichtbij kijkt 5-10 cm vandaan.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:19. |