Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-11-2005, 10:59
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Sinds een paar dagen heb ik dat er op bepaalde plaatsen op mijn gezicht ineens allemaal kleine buljtes zitten. Sommige plaatsen jeuken ook heel erg. Ik heb geen idee hoe het komt. Ik dacht dat mijn huid droog was maar insmeren met creme ofzo helpt niet. Mijn voorhoofd zit helemaal onder de kleine bultjes, je ziet het niet maar je kan het wel voelen. Ook onder mijn onderlip heb ik allemaal van die bultjes en ook in de hoekjes rond mijn neus en het ergste, mijn binnenste ooghoeken Het voelt daar heel erg droog maar als ik het daar insmeer met iets dan gaan mijn ogen gelijk ontzettend tranen doordat ik ontzettend gevoelige ogen heb en er echt niet tegen kan als ik iets van creme ofzo in de buurt van mijn ogen smeer.

Het probleem is dat het zo ontzettend blijft jeuken maar dat ik eigenlijk niet weet wat ik er tegen moet doen. Iemand tips?
Oud 07-11-2005, 11:39
Verwijderd
Heb je het alleen op je gezicht en heb je daar niets vreemds mee gedaan? Ik bedoel, een paar dagen ervoor één of andere nieuwe creme uitgeprobeerd, of zoiets?
Het lijkt me dat je eerst moet weten wat het is, misschien wordt het alleen maar erger als je er iets opsmeert (blijkbaar wel?)
Met citaat reageren
Oud 07-11-2005, 11:53
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Thoughtful schreef op 07-11-2005 @ 12:39 :
Heb je het alleen op je gezicht en heb je daar niets vreemds mee gedaan? Ik bedoel, een paar dagen ervoor één of andere nieuwe creme uitgeprobeerd, of zoiets?
Het lijkt me dat je eerst moet weten wat het is, misschien wordt het alleen maar erger als je er iets opsmeert (blijkbaar wel?)
Het is alleen in mijn gezicht (naja, ook een plekje achter mijn oor maar niet echt op de rest van mijn lichaam). Ik heb ook geen andere creme, zeep, douchegel oid uitgeprobeerd dus daar kan het niet van zijn. Mijn moeder dacht dat het kon komen doordat de verwarming nu weer aanstaat en de lucht dus wat droger is. Ik heb niet het idee dat het veel erger is geworden sinds ik er iets opgesmeerd heb maar het is er ook niet beter op geworden.
Oud 07-11-2005, 12:11
Verwijderd
Stress?
Met citaat reageren
Oud 07-11-2005, 12:27
Roos
Roos is offline
Huidaandoeningen zijn heel lastig te diagnostiseren, laat staan over internet.

Ik dacht het eerst aan een allergische reactie, maar je zegt dat je niets nieuws hebt gebruikt. Ook geen nieuw wasmiddel?
Het is ook mogelijk op een nieuwe allergie te ontwikkelen, je kunt bijvoorbeeld "opeens" allergisch worden voor iets waar je eerst wel tegen kon.

Ik zou het even aankijken en mogelijk 'verdachte' dingen proberen te mijden. Tot die tijd is Lanette basiscreme misschien een goed idee (dat is een creme die vaak gebruikt wordt in de verzorging/verpleging voor allerlei huidiritaties en is vrij te koop bij de apotheek).
Oud 07-11-2005, 16:51
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Voor zover ik weet hebben we ook geen nieuw wasmiddel. Ik ga idd maar eens proberen of het over gaat. Het is nou ook weer niet super ernstig om gelijk bij de huisarts op de stoep te gaan liggen en ik denk dat het misschien best wel eenvoudig op te lossen is.

Ik heb het nu ingesmeerd met vaseline, dat is het enige wat ik rond mijn ogen nog een beetje kan verdragen. Alleen helpt dat niet heel goed tegen de jeuk enzo. Die Lanette basiscreme, zou dat geen kwaad kunnen als je het rond je ogen smeert? Als ik smeer met iets van Nivea ofzo gaan ze gelijk tranen, met vaseline niet zo snel.
Oud 08-11-2005, 17:39
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Misschien bijwerkingen van een of ander medicijn?

Ik heb een keer netelroos gekregen van paracetamol, maar ik weet niet of je dat ook op je gezicht kunt krijgen (ik had het op m'n borst/buik) Dat ging na een paar dagen weer over.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2005, 18:12
Roos
Roos is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 07-11-2005 @ 17:51 :
Die Lanette basiscreme, zou dat geen kwaad kunnen als je het rond je ogen smeert? Als ik smeer met iets van Nivea ofzo gaan ze gelijk tranen, met vaseline niet zo snel.
Ik ken jouw huid niet, maar het wordt wel op het gezicht gebruikt, of in de liezen enzo.
Oud 12-11-2005, 14:17
Yana
Yana is offline
Klinkt als eczeem, ik heb datzelfde in mijn gezicht. Heel vervelend...

Goed vet houden helpt wel ja, maar niet tegen de jeuk, helaas.... Niet krabben, zou ik zeggen. Maar dat is erg lastig.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2005, 17:13
Dís
Dís is offline
Heb ik ook gehad, ikdacht dat het acné was,maar het was een nikkelallergie.Ik had ze gekregen doordat ik mn froefroe droogde met de haardroger met behulp van speldjes waar nikkel inzat. En ook omdat ik soms van de kraan dronk,dat mag ook niet meer.Moet van de fles komen.Misschien is het zoiets?
Oud 13-11-2005, 10:45
Sitia
Sitia is offline
Ik heb echt precies hetzelfde gehad (tenminste, hoe ik het uit jou beschrijving haal). Bij mij was het allergie voor de make-up die ik gebruikte, en die gebruikte ik op dat moment al zo'n 2 jaar. Misschien dat het dat bij jou ook is.
Oud 13-11-2005, 19:19
notorius
notorius is offline
Ik heb precies hetzelfde! Ik heb van die hele kleine bultjes onder m'n lip en bij m'n neusvliezen zijn ze inmiddels weg (niet op m'n voorhoofd gehad). Ik weet ook niet wat het is, maar ze jeuken bij mij niet. Je ziet ze alleen als je vanaf heel dichtbij kijkt 5-10 cm vandaan.

Regels voor berichten