![]() |
Blaze Bayley in Goudvishal
Zondag 4 December staat Blaze Bayley, oud Iron Maiden frontman, in de Goudvishal in arnhem :)
Supports zijn Powervice&Methusalem Tickets zijn 12 pleuro. Kheb de beste man nog nooit live gezien en dit is mooi dichtbij dus ik ga maar eens kijken. Zijn cd's vielen erg goed bij mij. Nog andere geïnteresseerden? http://www.goudvishal.nl/ http://www.planetblaze.com/?url=main.htm |
Aanwezig.
|
Dan is NEC - Vitesse, dus ik denk dat ik dat niet ga halen. Zou wel heel vet zijn om die eens te zien. Ik vind hem namelijk bij Maiden helemaal niks, maar solo erg goed (Y)
|
Maar ff bumpen.
Aanstaande zondag in de Goudvishal dus :) Voor degene met weinig geld is er nog ene kans op 2 gratis tockets. Check de prijsvraag op de goudvishal site. "In welke band speelde Blaze vóór Maiden? " |
Wolfsbane
maar ik ga toch niet |
er zullen wel weinig kaarten verkocht zijn dan.
de zanger van mijn band doet mee als invaller bij methusalem, maar ik ben afwezig. |
Leuk :)
Maar niet aanwezig denk ik... |
Mj, gaat wel lullig staan. Zo'n zanger die eerst bij 1 van de grootste metalbands halve arena's had en nu komen er maar nauwelijks 200 man ofzo :s
|
Citaat:
|
Zo, dat was ff een vet optreden :D
Ik ston mooi recht vooraan, dus perfect zicht. Iets te perfects eigelijk, want die kerel stond bijna constant recht vor me neus. Ze haden 2 boxen voor het podium neergezet waar hij erg vaak opstond. Hij had ook erg goed contact met de crowd. Hing vaak half in het publiek door een hand vast te pakken of iemand naar zich toe te trekken en dan daarop te steuenn zodat ie mooi kon hangen. In het begin viel hij bijna het publiek in omdat mn hem bijna niet kn houden :P Erg vette show iig. Hij flikkerde een keer wel bijna op z'n muil doordat ie met z'n voet verstrikt raakte, maar overleefde het ;) En dat ie z'n tekst was vergeten met Stare at the Sun leek wl een smoes omdat ie eigelijk wilde dat het publiek zong :p Ah well, volgende keer ga ik weer als ie optreedt (y). Oh, Powervice was ook erg cool spul, lekkere heavy metal met veel twin guitar werk. Methusalem was ook wel oké. In het begin trok het me niet zo, maar het was ff wennen. Ik vond de zanger alleen niet zo veel aan. Hij had wel een goede stage personality en stemcontrole(voor zover ik kan beoordelen), maar ik vond z'n stem gewoon niks. Mja, das altijd jammer :) |
deed ie nog maiden tracks?
|
Yup:
Virus Sign of the Cross 2AM Futureal Man on the Edge Deed daarnaast nog 7/8 eigen nummers. Mooi gevuld dus :) |
Citaat:
|
Jammer genoeg moeten missen, wegens Sinterklaas viering.
|
Citaat:
Ik post wel ff de complete setlist (de setlist zat op de stage vastgetaped en een maat wilde dat ik ff een foto maakte. Het zij zo :P) Intro Alive Kill & Destroy Virus Ghost in the Machine Silicon Messiah Ten Seconds 2Am Stare at the Sun Hollowhead Life & Death Sign of the Cross Will to Win Identity Futureal Tenth Dimension En hier moesten we maar ff doen alsof we op een festival was en ze ervan gingen, wij dan bleven roepen en ze alsnog een toegift deden :P Man on the Edge (ken normaal de tekst compleet, maar ik was hem echt compleet kwijt :D) Born as a Stranger (Die hij uitrekt naar 10 minuten ofzo met langer het publiek te laten zingen en de eind intro's) Hij betrok het publiek er lekker bij, de hele tijd handen omhoog en op de maat maar klappen (mij eigelijk te vaak, wilde liever ff lekker headbangen :P), mee "wooohooohoho" etc op de maat, teksten etc. Oftwel, heerlijke stage performance :) En natuurlijk nog ff methusalem voor lul zetten die een bus met Blaze deelden. "Als ze uit de zaal komen gaan ze naar de bus en trekken ze hun pyjama aan. Flanellen pyjama's. En ze dirnken geen bier, ze drinken Extra Light Diet Coke. Toen het bier op was zeiden ze dat het niet erg was! Ik (Blaze dus) heb toen de chauffeur gezegd de bus stil te zetten en we hebben toen de bus volgeladen met bier! Want ik ben een metal Motherfucker!" :D En achteraf bleef hij nog in de zaal om handtekeningen te zetten met de rest van de band en op de foto te gaan. Volgens mij stond ie op geen foto normaal. Bij mij staat ie er als een filosoof "en profil" op, bij een maat staat hij er heel dramatisch op :D Wat ik toch nog steeds het tofst vond was dat hij er helemaal voor ging. De goudvishal is geen grote zaal, hooguit 250. Hij was niet eens vol en dan waren er ook nog een hoop vrienden en familie van methusalem. En toch ging hij tot het uiterste, dat siert hem :) |
Dat zie je idd niet altijd (zeker als je bedenkt dat hij toch voor veel groter publike heeft gestaan)
|
Precies. Toen hij solo begon moest hij op zich redelijk opnieuw beginnen. Toch mooi dat hij dan zo veel voor z'n crowd doet.
|
Citaat:
|
Sign of the Cross heeft ie niet zelf geschreven, maar die zingt ie echt toch veelvoudig op concerten :p
|
dan heeft ie op zn minst toestemming moeten vragen denk ik :P
wel een erg vet nummer vind ik zelf.. alleen vind ik em met bruce (&maiden) toch beter klinken |
owh lol, ik dacht blahzey blahzey
|
Citaat:
|
Lijkt mij ook. Je mag tijdens een concert spelen wat je wilt. Pas als ie het op een live album uitgeeft moet je rechten dokken en de royalties doorpassen.
Er zijn zoveel metalbands die covers van andere bands in hun setlist gooiden. |
Ff een masterpic van de 2e band Methusalem.
Check die bassist XD http://img509.imageshack.us/img509/1...alem0048lx.jpg "Beam me up Scotty" En zo dichtbij zat Blaze dus. Ik moest me gewoon een achterwaartse hernia bezorgen om deze foto te maken. Op zich vinnik hem nog wel mooi gelukt, vooral omdat waar hij steeds zat nauwlijks licht was: http://img509.imageshack.us/img509/1...yley0327dc.jpg Meh, ik load later meer pics omhoog naar me msn space en gooi hier dan wel ff ene linkje neer voor evt. geïntresseerden :) |
Verlaat nog wat pics: http://spaces.msn.com/members/RobsMetalpics/
Het staat onder afbeeldingen onder 3 aparte kopjes. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:30. |