Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-11-2005, 18:42
Verwijderd
Zondag 4 December staat Blaze Bayley, oud Iron Maiden frontman, in de Goudvishal in arnhem

Supports zijn Powervice&Methusalem
Tickets zijn 12 pleuro.

Kheb de beste man nog nooit live gezien en dit is mooi dichtbij dus ik ga maar eens kijken. Zijn cd's vielen erg goed bij mij.
Nog andere geïnteresseerden?

http://www.goudvishal.nl/
http://www.planetblaze.com/?url=main.htm
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-11-2005, 20:59
Kommando
Kommando is offline
Aanwezig.
Oud 07-11-2005, 21:12
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Dan is NEC - Vitesse, dus ik denk dat ik dat niet ga halen. Zou wel heel vet zijn om die eens te zien. Ik vind hem namelijk bij Maiden helemaal niks, maar solo erg goed
Oud 30-11-2005, 11:37
Verwijderd
Maar ff bumpen.

Aanstaande zondag in de Goudvishal dus
Voor degene met weinig geld is er nog ene kans op 2 gratis tockets. Check de prijsvraag op de goudvishal site. "In welke band speelde Blaze vóór Maiden? "
Met citaat reageren
Oud 30-11-2005, 12:11
Ce-El-Wan
Ce-El-Wan is offline
Wolfsbane

maar ik ga toch niet
Oud 30-11-2005, 23:50
FuhgAwz
FuhgAwz is offline
er zullen wel weinig kaarten verkocht zijn dan.

de zanger van mijn band doet mee als invaller bij methusalem, maar ik ben afwezig.
Oud 30-11-2005, 23:58
Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
Leuk

Maar niet aanwezig denk ik...
Met citaat reageren
Oud 01-12-2005, 09:04
Verwijderd
Mj, gaat wel lullig staan. Zo'n zanger die eerst bij 1 van de grootste metalbands halve arena's had en nu komen er maar nauwelijks 200 man ofzo
Met citaat reageren
Oud 01-12-2005, 09:05
Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
Citaat:
Morridin schreef op 01-12-2005 @ 10:04 :
Mj, gaat wel lullig staan. Zo'n zanger die eerst bij 1 van de grootste metalbands halve arena's had en nu komen er maar nauwelijks 200 man ofzo
Tsja hij heeft nou eenmaal z'n grote tijd gehad, bij die arena's gaat het om de band, niet om de frontman.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2005, 09:44
Verwijderd
Zo, dat was ff een vet optreden
Ik ston mooi recht vooraan, dus perfect zicht. Iets te perfects eigelijk, want die kerel stond bijna constant recht vor me neus. Ze haden 2 boxen voor het podium neergezet waar hij erg vaak opstond.
Hij had ook erg goed contact met de crowd. Hing vaak half in het publiek door een hand vast te pakken of iemand naar zich toe te trekken en dan daarop te steuenn zodat ie mooi kon hangen. In het begin viel hij bijna het publiek in omdat mn hem bijna niet kn houden
Erg vette show iig. Hij flikkerde een keer wel bijna op z'n muil doordat ie met z'n voet verstrikt raakte, maar overleefde het
En dat ie z'n tekst was vergeten met Stare at the Sun leek wl een smoes omdat ie eigelijk wilde dat het publiek zong

Ah well, volgende keer ga ik weer als ie optreedt .

Oh, Powervice was ook erg cool spul, lekkere heavy metal met veel twin guitar werk.
Methusalem was ook wel oké. In het begin trok het me niet zo, maar het was ff wennen. Ik vond de zanger alleen niet zo veel aan. Hij had wel een goede stage personality en stemcontrole(voor zover ik kan beoordelen), maar ik vond z'n stem gewoon niks. Mja, das altijd jammer
Met citaat reageren
Oud 05-12-2005, 09:54
testement
testement is offline
deed ie nog maiden tracks?
Oud 05-12-2005, 11:25
Verwijderd
Yup:
Virus
Sign of the Cross
2AM
Futureal
Man on the Edge

Deed daarnaast nog 7/8 eigen nummers. Mooi gevuld dus
Met citaat reageren
Oud 05-12-2005, 14:03
niamen
niamen is offline
Citaat:
Morridin schreef op 05-12-2005 @ 12:25 :
Yup:
Virus
Sign of the Cross
2AM
Futureal
Man on the Edge

Deed daarnaast nog 7/8 eigen nummers. Mooi gevuld dus
Hehe hij is idd wel zo verstandig om dan "zijn" maiden nummers te zingen . Futureal is trouwens wel een lekker nummer
Oud 05-12-2005, 14:23
Kommando
Kommando is offline
Jammer genoeg moeten missen, wegens Sinterklaas viering.
Oud 05-12-2005, 14:59
Verwijderd
Citaat:
niamen schreef op 05-12-2005 @ 15:03 :
Hehe hij is idd wel zo verstandig om dan "zijn" maiden nummers te zingen . Futureal is trouwens wel een lekker nummer
Idd, het zijn ook nummers die best goed bij zijn eigen solo-werk passen. Plus het is leuk voor de singalong

Ik post wel ff de complete setlist (de setlist zat op de stage vastgetaped en een maat wilde dat ik ff een foto maakte. Het zij zo )

Intro
Alive
Kill & Destroy
Virus
Ghost in the Machine
Silicon Messiah
Ten Seconds
2Am
Stare at the Sun
Hollowhead
Life & Death
Sign of the Cross
Will to Win
Identity
Futureal
Tenth Dimension

En hier moesten we maar ff doen alsof we op een festival was en ze ervan gingen, wij dan bleven roepen en ze alsnog een toegift deden
Man on the Edge (ken normaal de tekst compleet, maar ik was hem echt compleet kwijt )
Born as a Stranger (Die hij uitrekt naar 10 minuten ofzo met langer het publiek te laten zingen en de eind intro's)

Hij betrok het publiek er lekker bij, de hele tijd handen omhoog en op de maat maar klappen (mij eigelijk te vaak, wilde liever ff lekker headbangen ), mee "wooohooohoho" etc op de maat, teksten etc.
Oftwel, heerlijke stage performance

En natuurlijk nog ff methusalem voor lul zetten die een bus met Blaze deelden. "Als ze uit de zaal komen gaan ze naar de bus en trekken ze hun pyjama aan. Flanellen pyjama's. En ze dirnken geen bier, ze drinken Extra Light Diet Coke. Toen het bier op was zeiden ze dat het niet erg was! Ik (Blaze dus) heb toen de chauffeur gezegd de bus stil te zetten en we hebben toen de bus volgeladen met bier! Want ik ben een metal Motherfucker!"

En achteraf bleef hij nog in de zaal om handtekeningen te zetten met de rest van de band en op de foto te gaan.
Volgens mij stond ie op geen foto normaal. Bij mij staat ie er als een filosoof "en profil" op, bij een maat staat hij er heel dramatisch op

Wat ik toch nog steeds het tofst vond was dat hij er helemaal voor ging. De goudvishal is geen grote zaal, hooguit 250. Hij was niet eens vol en dan waren er ook nog een hoop vrienden en familie van methusalem. En toch ging hij tot het uiterste, dat siert hem

Laatst gewijzigd op 05-12-2005 om 15:03.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2005, 15:27
niamen
niamen is offline
Dat zie je idd niet altijd (zeker als je bedenkt dat hij toch voor veel groter publike heeft gestaan)
Oud 05-12-2005, 16:02
Verwijderd
Precies. Toen hij solo begon moest hij op zich redelijk opnieuw beginnen. Toch mooi dat hij dan zo veel voor z'n crowd doet.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2005, 21:12
testement
testement is offline
Citaat:
niamen schreef op 05-12-2005 @ 15:03 :
Hehe hij is idd wel zo verstandig om dan "zijn" maiden nummers te zingen .
Volgens mij mag ie niet eens nr's doen die hij niet zelf geschreven heeft.
Oud 06-12-2005, 08:20
Verwijderd
Sign of the Cross heeft ie niet zelf geschreven, maar die zingt ie echt toch veelvoudig op concerten
Met citaat reageren
Oud 06-12-2005, 11:04
testement
testement is offline
dan heeft ie op zn minst toestemming moeten vragen denk ik
wel een erg vet nummer vind ik zelf.. alleen vind ik em met bruce (&maiden) toch beter klinken
Oud 06-12-2005, 12:28
Cheops
Cheops is offline
owh lol, ik dacht blahzey blahzey
Oud 06-12-2005, 12:49
niamen
niamen is offline
Citaat:
testement schreef op 05-12-2005 @ 22:12 :
Volgens mij mag ie niet eens nr's doen die hij niet zelf geschreven heeft.
Hoezo die mag je toch gewoon coveren op een concert zolang je er niks van uitbrengt (toch?)
Oud 06-12-2005, 12:52
Verwijderd
Lijkt mij ook. Je mag tijdens een concert spelen wat je wilt. Pas als ie het op een live album uitgeeft moet je rechten dokken en de royalties doorpassen.
Er zijn zoveel metalbands die covers van andere bands in hun setlist gooiden.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2005, 13:56
Verwijderd
Ff een masterpic van de 2e band Methusalem.
Check die bassist XD

http://img509.imageshack.us/img509/1...alem0048lx.jpg

"Beam me up Scotty"

En zo dichtbij zat Blaze dus. Ik moest me gewoon een achterwaartse hernia bezorgen om deze foto te maken. Op zich vinnik hem nog wel mooi gelukt, vooral omdat waar hij steeds zat nauwlijks licht was:

http://img509.imageshack.us/img509/1...yley0327dc.jpg

Meh, ik load later meer pics omhoog naar me msn space en gooi hier dan wel ff ene linkje neer voor evt. geïntresseerden
Met citaat reageren
Oud 07-12-2005, 14:06
Verwijderd
Verlaat nog wat pics: http://spaces.msn.com/members/RobsMetalpics/

Het staat onder afbeeldingen onder 3 aparte kopjes.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten