![]() |
[??] dvd branden deel zoveel
ik heb n vraagje, ik weet niet of hij hier thuis hoort, zo niet, sorry dan daarvoor. ik zeg ook maar alvast dat ik totaal geen verstand heb van computers enzo.
ik heb n aantal .avi bestanden staan op mn pc, en ik zou ze willen branden op dvdtjes, zodat ik ze ook op de dvdspeler op televisie kan spelen. is dit uberhaupt mogelijk?? ik heb nero, kan ik dit hiervoor gebruiken? ik heb echt geen flauw idee.. :confused: ik heb al gezocht of er topics hierover waren, maar mijn grootste punt is het afspelen op de tv.. daar was niets over dacht ik, sorry als ik niet goed heb gezocht! |
je zou een super video cd kunnen maken op een dvd, als je een beetje een nieuwere versie van nero hebt encoded hij de .avi zodat je 'm als super video cd af kunt spelen op je home dvd speler :)
ik zou vooraf eerst even tests maken op dvd-rw voordat je al je dvd-r's gaat vern**ken ;) |
Er zijn twee manieren om .AVI-bestanden op je DVD-speler te bekijken. De eerste is als jij een DVD-speler in de huiskamer hebt die zelf al AVI-bestanden ondersteunt. In dat geval heb je geluk, want dan kun je ze in principe gewoon zonder meer op een DVD branden. Ondertitels leveren dan nog wel wat gezeur op maar dat verschilt van speler tot speler.
Heb je een ouder type speler, dan zul je eerst die .AVI-bestanden moeten omzetten naar DVD-formaat. Dat is tijdrovend en ingewikkeld. Er zijn echter wel goede en duidelijke handleidingen te vinden via www.extradvd.nl , dan doorklikken naar de gewenste conversie (in jouw geval 'DiVX 2 DVD'). |
je kan in 't centrale topic kijken (waar dit topic ook hoort), of bijvoorbeeld op www.dvdhulp.nl www.doom9.net of www.google.com
|
Download boilsoft converter. Klik de bestanden aan die je in dvd wilt omzetten en klik dan op convert, makkelijker kan het niet.
|
danke danke!! (y) :D
ik zal mn best doen :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:19. |