![]() |
Combineren Wiskunde en informatica?
hoi,
volgend jaar wil ik wiskunde gaan studeren, maar ik vind informatica ook best interessant (wel minder leuk dan wiskunde', dus ik dacht.. ik kan de studies (bachelors) combineren in Utrecht bijv. Zijn er meer mensen die zoiets ook willen? ken je iemand die een dubbel opleiding (wis/inf) doet? Teeeeeeee zwaar? valt het wel mee? ik ben best nieuwsgierig.... alvast bedankt!! P.S:" wis en Nat" wil ik niet volgen |
>>Studiekeuze
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Doen!
Ik wil natuurkunde met wiskunde gaan doen. Toen ik het daar met een mentor op Utrecht over had zei ze "Je kan het op de ene dag op de andere laten vallen". Dus waarom niet dan ?? Gewoon proberen en je ziet wel waar je beland :). Ik ken niemand die wis/inf doen wel 2 mensen die natuurkunde en wiskunde combineren. |
'Te zwaar' moet natuurlijk geen argument zijn. De reden dat je de studies niet moet combineren is dat informatica inferieur is aan wiskunde en niet binnen de Kreis der Wissenschaften hoort :)
|
just johan van dit forum studeert wis+inf.
|
Dat combineert prima. En ach, wat is nu eenmaal zwaar. Relatief gezien tot andere studies in Nederland is het zwaar ja, maar absoluut gezien niet.
|
maar.. wie zegt dat inf inferieur is dan wisk!?
ik vind het best leuk om computers in te zetten voor wiskunde en andersom ... k had ook natuurkunde gewild maar ja.. informatica lijkt me ook interessant.. k hoorde op de voorlichtingsdag van Uu dat 1/3e natuurkunde naast wis studeert.. maar nix over wis/inf gehoord.. jammer stel je wilt ook ooit werken als programmeur van prog. bijv Maple..matlab, mathematica enzo.. dan is deze dubbele opl toch prima? |
Citaat:
Maar je zo mischien als bachelor informatica wiskunde kunnen doen en dan een paar vakjes natuurkunde volgen. Weet niet of daar mogelijkheid toe is in je bachelor.. maar kan er altijd nog extra bij..:P |
Citaat:
|
Het kan heel goed, beide vakken kennen aardig wat overlap. Je zult alleen wel iets harder moeten werken.
|
In Eindhoven is er een combi-propedeuse wiskunde/informatica. Je krijgt dan niet alle vakken, maar wel twee propedeuses. Het komt erop neer dat de werkdruk ongeveer 130% van normaal is. Je mist niet veel vakken van beide opleidingen, behalve wat inferieure randvakjes en wat projecten.
|
ik woon in belgië, mss dat het daarom anders zou kunnen zijn in de studierichtingen.
maar bij informatica krijg je vaak veel wiskunde, ik wil later eigelijk ook wel informatica doen :) |
Ik ken iemand in Groningen die wiskunde en informatica samen doet. Is heel goed te combineren, ookal zijn het studies uit verschillende faculteiten (hier dan). Zijn nog wel meer mensen die het hier doen geloof ik.
Het gaat hem ook aardig goed af, maar dat kan ook komen omdat hij gewoon geweldig goed is in wiskunde en met computers... |
Nog maar ff uppen..
Citaat:
Nou wil ik je natuurlijk niet te veel ontmoedigen :o. |
Het vorige jaar zijn er meer doorgegaan. Een stuk of 4 van de 10 denk ik.
En als je een studie laat vallen, dan moet je dus wel alle propedeuse-vakken van de studie waar je mee doorgaat doen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:58. |