Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-11-2005, 17:55
mc_hamza
mc_hamza is offline
hoi,
volgend jaar wil ik wiskunde gaan studeren, maar ik vind informatica ook best interessant (wel minder leuk dan wiskunde', dus ik dacht.. ik kan de studies (bachelors) combineren in Utrecht bijv.
Zijn er meer mensen die zoiets ook willen? ken je iemand die een dubbel opleiding (wis/inf) doet? Teeeeeeee zwaar? valt het wel mee?

ik ben best nieuwsgierig....

alvast bedankt!!

P.S:" wis en Nat" wil ik niet volgen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-11-2005, 17:58
Miracle
Miracle is offline
>>Studiekeuze
Oud 12-11-2005, 18:02
mc_hamza
mc_hamza is offline
Citaat:
Miracle schreef op 12-11-2005 @ 18:58 :
>>Studiekeuze
een link aub! ?
Met citaat reageren
Oud 12-11-2005, 18:08
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
mc_hamza schreef op 12-11-2005 @ 19:02 :
een link aub! ?
http://forum.scholieren.com/forumdis...?s=&forumid=88
Oud 12-11-2005, 18:42
I love stars
I love stars is offline
Doen!

Ik wil natuurkunde met wiskunde gaan doen. Toen ik het daar met een mentor op Utrecht over had zei ze "Je kan het op de ene dag op de andere laten vallen". Dus waarom niet dan ??

Gewoon proberen en je ziet wel waar je beland .

Ik ken niemand die wis/inf doen wel 2 mensen die natuurkunde en wiskunde combineren.

Laatst gewijzigd op 12-11-2005 om 18:46.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2005, 23:08
Verwijderd
'Te zwaar' moet natuurlijk geen argument zijn. De reden dat je de studies niet moet combineren is dat informatica inferieur is aan wiskunde en niet binnen de Kreis der Wissenschaften hoort
Met citaat reageren
Oud 13-11-2005, 11:06
thunder110
thunder110 is offline
just johan van dit forum studeert wis+inf.
Oud 13-11-2005, 15:58
Verwijderd
Dat combineert prima. En ach, wat is nu eenmaal zwaar. Relatief gezien tot andere studies in Nederland is het zwaar ja, maar absoluut gezien niet.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2005, 17:46
mc_hamza
mc_hamza is offline
maar.. wie zegt dat inf inferieur is dan wisk!?
ik vind het best leuk om computers in te zetten voor wiskunde en andersom ...
k had ook natuurkunde gewild maar ja.. informatica lijkt me ook interessant..

k hoorde op de voorlichtingsdag van Uu dat 1/3e natuurkunde naast wis studeert.. maar nix over wis/inf gehoord.. jammer

stel je wilt ook ooit werken als programmeur van prog. bijv Maple..matlab, mathematica enzo.. dan is deze dubbele opl toch prima?
Met citaat reageren
Oud 14-11-2005, 14:25
I love stars
I love stars is offline
Citaat:
mc_hamza schreef op 13-11-2005 @ 18:46 :
maar.. wie zegt dat inf inferieur is dan wisk!?
ik vind het best leuk om computers in te zetten voor wiskunde en andersom ...
k had ook natuurkunde gewild maar ja.. informatica lijkt me ook interessant..

k hoorde op de voorlichtingsdag van Uu dat 1/3e natuurkunde naast wis studeert.. maar nix over wis/inf gehoord.. jammer

stel je wilt ook ooit werken als programmeur van prog. bijv Maple..matlab, mathematica enzo.. dan is deze dubbele opl toch prima?
natuurkunde en informatica kan als propedeuse ( in Leiden).

Maar je zo mischien als bachelor informatica wiskunde kunnen doen en dan een paar vakjes natuurkunde volgen. Weet niet of daar mogelijkheid toe is in je bachelor.. maar kan er altijd nog extra bij..
Oud 14-11-2005, 19:30
Verwijderd
Citaat:
I love stars schreef op 14-11-2005 @ 15:25 :
natuurkunde en informatica kan als propedeuse ( in Leiden).

Maar je zo mischien als bachelor informatica wiskunde kunnen doen en dan een paar vakjes natuurkunde volgen. Weet niet of daar mogelijkheid toe is in je bachelor.. maar kan er altijd nog extra bij..
Dat kan wel volgens mij.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2005, 19:48
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Het kan heel goed, beide vakken kennen aardig wat overlap. Je zult alleen wel iets harder moeten werken.
Oud 16-11-2005, 15:44
IvdSangen
IvdSangen is offline
In Eindhoven is er een combi-propedeuse wiskunde/informatica. Je krijgt dan niet alle vakken, maar wel twee propedeuses. Het komt erop neer dat de werkdruk ongeveer 130% van normaal is. Je mist niet veel vakken van beide opleidingen, behalve wat inferieure randvakjes en wat projecten.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2005, 19:02
sandero
sandero is offline
ik woon in belgië, mss dat het daarom anders zou kunnen zijn in de studierichtingen.
maar bij informatica krijg je vaak veel wiskunde, ik wil later eigelijk ook wel informatica doen
Met citaat reageren
Oud 21-11-2005, 15:39
Sherco
Sherco is offline
Ik ken iemand in Groningen die wiskunde en informatica samen doet. Is heel goed te combineren, ookal zijn het studies uit verschillende faculteiten (hier dan). Zijn nog wel meer mensen die het hier doen geloof ik.
Het gaat hem ook aardig goed af, maar dat kan ook komen omdat hij gewoon geweldig goed is in wiskunde en met computers...
Oud 26-11-2005, 01:02
Eggs
Eggs is offline
Nog maar ff uppen..

Citaat:
IvdSangen schreef op 16-11-2005 @ 16:44 :
In Eindhoven is er een combi-propedeuse wiskunde/informatica. Je krijgt dan niet alle vakken, maar wel twee propedeuses. Het komt erop neer dat de werkdruk ongeveer 130% van normaal is. Je mist niet veel vakken van beide opleidingen, behalve wat inferieure randvakjes en wat projecten.
Van de 6 (minstens) mensen die dit jaar in Eindhoven met wis+inf begonnen zijn is er nu nog maar 1tje over. En bij ons is het zo dat je een aantal vakken niet krijgt als je combi doet en ik heb geen idee hoe dat daar dan mee zit als je 1 studie laat vallen. Ik zou dat iig eerst even navragen.

Nou wil ik je natuurlijk niet te veel ontmoedigen .
Met citaat reageren
Oud 28-11-2005, 17:46
IvdSangen
IvdSangen is offline
Het vorige jaar zijn er meer doorgegaan. Een stuk of 4 van de 10 denk ik.

En als je een studie laat vallen, dan moet je dus wel alle propedeuse-vakken van de studie waar je mee doorgaat doen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten