![]() |
Chinees eten bewaren
Is het verstandig om Chinees eten wat je hebt afgehaald te bewaren? Is dat niet slecht ofzo:o
|
Volgens mij niet, wij hebben bijna altijd over en vriezen dat in, opgewarmd is het niet meer zo lekker als eerst, maar we zijn er nog nooit ziek van geworden :o
|
Ik hoorde heel lang terug namelijk iets over bacterien die zich vermenigvuldigen en waar je ziek van kunt worden...
Naja misschien is het niet zó erg:o |
hm.. volgens mij kan je niet al het chinees zomaar bewaren.. maar dat is denk ik niet alleen met chinees ;)
overigens heeft de ervaring mij geleerd dat het chinese eten snel zijn smaak verliest na het invriezen... |
Wij gooien de restjes meestal in de koelkast en eten het de volgende dag gewoon. De smaak is minder, maar het is niet vies/schadelijk ofzo (wij zijn er iig nooit ziek van geweest).
|
Invriezen kan je denk ik beter niet doen, want dan wordt de smaak minder. Beter is om het in de koelkast te bewaren en de volgende dag op te eten.
|
Vriendin van me heeft woensdag chinees gehaald en wil het maandag misschien op eten.....lijkt me niet.....verstandig?
|
Citaat:
|
Ik vind het zo ie zo vies om eten weer op te warmen
|
Boer Piet gooide het bij elkaar en deed het in de koelkast en at het de volgende dag weer op :p
|
Het belangrijkste is dat je het goed opwarmt. Dus niet 1 minuutje halfwarm in de magnetron, maar het moet echt een tijdje flink heet zijn. Dan doodt je de bacterieen namelijk. Dit geldt niet alleen voor Chinees eten, maar ook voor stamppot ofzo :p
|
Wij bewaren het ook altijd, want we hebben altijd teveel. :p Vriezer of koelkast, ik vind het allebei nog prima te eten. :)
|
Mijns inziens is het niet slecht.
Echter, mijn pa heeft wel eens Chinees eten dat we een dagje hebben bewaard in de koelkast de dag erna gegeten en daarna werd hij erg misselijk/ziek. Is al weer een aantal jaar geleden, maar hij denkt dat dat nog steeds van de Chinees is. Maja, het ligt er waarschijnlijk ook wel aan of je het goed bewaart of niet. |
Ik zou het toch niet al te lang bewaren. Op termijn gaat vlees weer leven en bewegen enzo.. door maden dan
|
Citaat:
|
We laten het afkoelen en zetten het in de koelkast.
Ik warm trouwens alleen nasi op, dat vertrouw ik toch meer dan vlees ofzo :o |
In nasi zit toch ook vlees meestal? :o
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Luchtdicht verpakken en ondersteboven bewaren! :o
|
volgens mij kan dat prima, hoor.
Je krijgt er van die prachtige bakjes bij ;) |
Citaat:
|
wij bewaren t altijd een dag in de koelkast en verwarmen t dan gewoon in de magnetron. nog nooit problemen mee gehad hoor. je moet alleen wel goed heet laten worden. in de pan opwarmen vind ik niet lekker.
|
Volgens mij kan dat best, wij bewaren het altijd in de koelkast, en zetten het de volgende dag in de magnetron.
Die prachtige bakjes zakken trouwens wel als een plumpudding in elkaar als je ze te lang in de magnetron zet :o |
Citaat:
bakjes met een geribbelde zijkant zijn ook niet voor de magnetron :) als ze in gladde (wat hogere) bakjes zitten wel. t is maar dat je het weet :P |
:o Wist ik dus niet :o
|
Wij eten het uiterlijk 3 dagen later op. Meestal 1 of 2 dagen later. En zijn er ook nog nooit ziek van geworden.
|
De prei die tussen de bami of nasi zit kun je niet te lang bewaren in de koelkast. Daar moet je dus voor oppassen.
|
Kan goed alleen de nasi is nooit zo lekker meer...
|
Citaat:
|
nasi kun je beter opbakken in een koekenpan :) niet té lang want dan wordt het hard
|
Het beste wat je kunt doen is de restjes die je over hebt te laten afkoelen 5 minuutjes ofzo en dan vervolgens het in de koelkast te doen, niet in de vriezer. Volgende dag kan je het dan het beste opeten.
|
Meestal als wij naar de chinees gaan halen we meestal wat veel. Wat we dan doen is na het eten het overgebleven eten nog wat af laten koelen (met deksel open), daarna in de koelkast zetten en dan eten we het de volgende dag op. Dat kan prima :)
Owhja de volgende dag als we het gaan eten warmen we het op in de magnetron... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:48. |