![]() |
College Year
Ik denk erover om volgend jaar een college year te gaan doen, maar ben op zoek naar organisaties hier voor. EF is tot nu toe de enige die ik ken. Weet iemand meer organisaties en heeft iemand hier ook ervaringen mee?
|
ik zit op dit moment met EF in het buitenland en de organisatie bevalt me heel erg goed. doe alleen geen college year. vrienden van mij doen dit wel, en die hebben dat gewoon zelf gereld..
SAT's doen, applications invullen en aanmelden maar. en dan kijken waar ze je aannemen. |
Citaat:
Mijn zus is trouwens ook met EF naar het buitenland geweest, maar dus ook voor een highschoolyear. Zij had er toen iets minder goede ervaringen mee, maar het is ook al vijf jaar geleden. |
SAT is de test die je moet doen in je senior year.. ze hebben ze dit jaar vernieuwd, en vanaf nu kan je ergens tussen de 800(dachtik) en 2400 halen. boven de 2100 zit je goed en word je overal toegelaten, behalve ivy league schools (harvard, yale enz) maar het is nog best moeilijk. acceptabele score is iets van 1600 denk ik. maar als buitenlander vinden ze alles best, want je bent buitenlands en ze willen je echt graag. let wel op, meeste colleges zijn enorm duur!
mijn vrienden zitten gewoon op de campus, wat ik jou ook zeker aanraad. makkelijkste manier om vrienden te maken sinds veel scholen alleen maar vreselijke freternitys en sororitys hebben. (verenigingen) ze zitten alle3 niet op het forum, maar als je vragen hebt kan ik het wel aan hen vragen... dus vraag maar raak :) |
|
Citaat:
|
Citaat:
gelukkig ben ik geslaagd met een 8 voor mn nederlands examen op het vwo, anders zou ik nu echt heel erg ongerust worden omdat een of ander jongetje speciaal naar dit topic komt om mij af te zeiken :rolleyes: get a life |
Het is niet zo verwonderlijk als je blijkbaar 4 maanden engels hebt gesproken. Wat er mis is het met 'sinds': in het Engels zeg je dingen als 'we can't acces the building, since the gates are locked'. In het Nederlands gebruik je 'sinds' echter als 'sinds 1900 is er nooit meer iemand hier binnen geweest'. Dat is dus een significant verschil in betekenis:). Dat is alles. Het is een zgn. anglicisme wat zeer veel gebruikt wordt.
En over je Engels wil ik echt niet zeiken, alleen kan ik het niet laten om te zeggen dat 'sororities' e.d. nu echt niet speciaal moeilijke woorden zijn, maar gewoon basis-engels is. Meervoud... Maar goed, ik wil je echt niet af zeiken ofzo, ik heb gewoon de onbedwingbare neiging tot verbeteren. Mss als je ziet wat voor opleiding ik doe, dat je het dan begrijpt:). ltr. |
Gewoon weer ontopic verder. :)
|
Citaat:
Dan gebruikt heel België het verkeerd. :rolleyes: |
Zou ik na mijn eindexamen nog een highschoolyear kunnen doen in Amerika? Ik weet dat het kan, maar ik ben dan 18 en ik vraag me af of ik dan een groot niveauverschil zal hebben met de leerlingen daar. Ik heb namelijk ook gehoord dat het highschool onderwijs in Amerika van vmbo-niveau is. Dus als iemand ervaring heeft (jet?)... graag.:)
|
Citaat:
|
Citaat:
Als je meer wil weten of een vraag hebt kan je me een pm sturen :) |
Citaat:
|
College is wel fucking duur. Het college waar ik misschien naar toe wil, vraagt 28.000 dollar per jaar...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Shining en Jet, dank jullie. :)
Jullie hebben inderdaad wel gelijk, de vakken zijn daar natuurlijk heel anders. En verder is het wel lekker om je gewoon helemaal nergens druk over te hoeven maken. Ik heb ook nog even verder gekeken en er blijken inderdaad heel veel mensen van 18 nog een highschool year te doen. Dat sporten zou wel jammer zijn, maar dat maakt verder ook niet uit. Het enige dat ik verder nog tegen was gekomen bij mijn zoekactie was iets over een nieuwe wet in Amerika die er misschien zou komen, waarin staat dat mensen die al meer dan 11 jaar onderwijs (groep 1/2 niet meegerekend) in hun eigen land hebben gevolgd, niet meer in aanmerking komen voor highschool in Amerika. In september zou er meer duidelijkheid over komen, maar ik heb er verder niets over kunnen viden. Is er iemand die hier meer over weet? |
Citaat:
|
Citaat:
@ subject: ik heb nog niks erover gehoord.. maar als je er meer over wil weten moet je even een organisaitie opbellen die zulke reizen organiseerd, die weten vast meer. ik ben zelf met EF op reis, en zij bevallen mij echt heel goed, telefoontjes worden altijd heel enthoudiast ontvangen enzo, dus die kan je gerust even bellen. kan je ook gelijk de folder aanvragen enzo, en informatie als je wil oh en doe ze de groeten van jet uit new jersey ;) |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:24. |