Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-11-2005, 18:41
miekmuis
miekmuis is offline
Ik denk erover om volgend jaar een college year te gaan doen, maar ben op zoek naar organisaties hier voor. EF is tot nu toe de enige die ik ken. Weet iemand meer organisaties en heeft iemand hier ook ervaringen mee?
Oud 17-11-2005, 21:28
jet
jet is offline
ik zit op dit moment met EF in het buitenland en de organisatie bevalt me heel erg goed. doe alleen geen college year. vrienden van mij doen dit wel, en die hebben dat gewoon zelf gereld..
SAT's doen, applications invullen en aanmelden maar. en dan kijken waar ze je aannemen.
Oud 18-11-2005, 10:28
miekmuis
miekmuis is offline
Citaat:
jet schreef op 17-11-2005 @ 22:28 :
ik zit op dit moment met EF in het buitenland en de organisatie bevalt me heel erg goed. doe alleen geen college year. vrienden van mij doen dit wel, en die hebben dat gewoon zelf gereld..
SAT's doen, applications invullen en aanmelden maar. en dan kijken waar ze je aannemen.
Wat is een SAT? Zijn jouw vrienden gewoon op campus bij de university waar ze zitten dan? Zit een van die vrienden hier misschien op het forum? Want daar zou ik wel wat vragen aan willen stellen als het kan.

Mijn zus is trouwens ook met EF naar het buitenland geweest, maar dus ook voor een highschoolyear. Zij had er toen iets minder goede ervaringen mee, maar het is ook al vijf jaar geleden.

Laatst gewijzigd op 18-11-2005 om 10:47.
Oud 18-11-2005, 21:09
jet
jet is offline
SAT is de test die je moet doen in je senior year.. ze hebben ze dit jaar vernieuwd, en vanaf nu kan je ergens tussen de 800(dachtik) en 2400 halen. boven de 2100 zit je goed en word je overal toegelaten, behalve ivy league schools (harvard, yale enz) maar het is nog best moeilijk. acceptabele score is iets van 1600 denk ik. maar als buitenlander vinden ze alles best, want je bent buitenlands en ze willen je echt graag. let wel op, meeste colleges zijn enorm duur!
mijn vrienden zitten gewoon op de campus, wat ik jou ook zeker aanraad. makkelijkste manier om vrienden te maken sinds veel scholen alleen maar vreselijke freternitys en sororitys hebben. (verenigingen)
ze zitten alle3 niet op het forum, maar als je vragen hebt kan ik het wel aan hen vragen... dus vraag maar raak
Oud 20-11-2005, 16:12
Noddy
Noddy is offline
yfu

studyworld
Oud 06-12-2005, 17:19
Verwijderd
Citaat:
jet schreef op 18-11-2005 @ 22:09 :
SAT is de test die je moet doen in je senior year.. ze hebben ze dit jaar vernieuwd, en vanaf nu kan je ergens tussen de 800(dachtik) en 2400 halen. boven de 2100 zit je goed en word je overal toegelaten, behalve ivy league schools (harvard, yale enz) maar het is nog best moeilijk. acceptabele score is iets van 1600 denk ik. maar als buitenlander vinden ze alles best, want je bent buitenlands en ze willen je echt graag. let wel op, meeste colleges zijn enorm duur!
mijn vrienden zitten gewoon op de campus, wat ik jou ook zeker aanraad. makkelijkste manier om vrienden te maken sinds veel scholen alleen maar vreselijke freternitys en sororitys hebben. (verenigingen)
ze zitten alle3 niet op het forum, maar als je vragen hebt kan ik het wel aan hen vragen... dus vraag maar raak
ik zou eerst even wat aan je engels en mja dan meteen ook maar je nederlands doen
Oud 07-12-2005, 22:43
jet
jet is offline
Citaat:
MetalliCat schreef op 06-12-2005 @ 18:19 :
ik zou eerst even wat aan je engels en mja dan meteen ook maar je nederlands doen
wat is er in godsnaam mis met het woordje sinds? dat mn nederlands niet zo goed is is niet zo verwonderlijk na 4 maanden engels schrijven. en ik was ook niet echt een examen tekst aan het schrijven maar een snel berichtje op een forum. oh en mn engels, tsja daarvoor zit ik hier he? en ik had wel 2 woorden fout (die moeilijk zijn en ik niet elke dag gebruik )

gelukkig ben ik geslaagd met een 8 voor mn nederlands examen op het vwo, anders zou ik nu echt heel erg ongerust worden omdat een of ander jongetje speciaal naar dit topic komt om mij af te zeiken

get a life
Oud 07-12-2005, 23:44
Verwijderd
Het is niet zo verwonderlijk als je blijkbaar 4 maanden engels hebt gesproken. Wat er mis is het met 'sinds': in het Engels zeg je dingen als 'we can't acces the building, since the gates are locked'. In het Nederlands gebruik je 'sinds' echter als 'sinds 1900 is er nooit meer iemand hier binnen geweest'. Dat is dus een significant verschil in betekenis. Dat is alles. Het is een zgn. anglicisme wat zeer veel gebruikt wordt.
En over je Engels wil ik echt niet zeiken, alleen kan ik het niet laten om te zeggen dat 'sororities' e.d. nu echt niet speciaal moeilijke woorden zijn, maar gewoon basis-engels is. Meervoud...
Maar goed, ik wil je echt niet af zeiken ofzo, ik heb gewoon de onbedwingbare neiging tot verbeteren. Mss als je ziet wat voor opleiding ik doe, dat je het dan begrijpt.
ltr.
Oud 08-12-2005, 14:09
Miracle
Miracle is offline
Gewoon weer ontopic verder.
Oud 08-12-2005, 22:04
freud
freud is offline
Citaat:
MetalliCat schreef op 08-12-2005 @ 00:44 :
Het is niet zo verwonderlijk als je blijkbaar 4 maanden engels hebt gesproken. Wat er mis is het met 'sinds': in het Engels zeg je dingen als 'we can't acces the building, since the gates are locked'. In het Nederlands gebruik je 'sinds' echter als 'sinds 1900 is er nooit meer iemand hier binnen geweest'. Dat is dus een significant verschil in betekenis. Dat is alles. Het is een zgn. anglicisme wat zeer veel gebruikt wordt.
En over je Engels wil ik echt niet zeiken, alleen kan ik het niet laten om te zeggen dat 'sororities' e.d. nu echt niet speciaal moeilijke woorden zijn, maar gewoon basis-engels is. Meervoud...
Maar goed, ik wil je echt niet af zeiken ofzo, ik heb gewoon de onbedwingbare neiging tot verbeteren. Mss als je ziet wat voor opleiding ik doe, dat je het dan begrijpt.
ltr.

Dan gebruikt heel België het verkeerd.
Oud 08-12-2005, 22:13
Subject
Subject is offline
Zou ik na mijn eindexamen nog een highschoolyear kunnen doen in Amerika? Ik weet dat het kan, maar ik ben dan 18 en ik vraag me af of ik dan een groot niveauverschil zal hebben met de leerlingen daar. Ik heb namelijk ook gehoord dat het highschool onderwijs in Amerika van vmbo-niveau is. Dus als iemand ervaring heeft (jet?)... graag.
Oud 08-12-2005, 22:30
Verwijderd
Citaat:
freud schreef op 08-12-2005 @ 23:04 :
Dan gebruikt heel België het verkeerd.
Tja, Belgen..
Oud 09-12-2005, 09:58
Verwijderd
Citaat:
Subject schreef op 08-12-2005 @ 23:13 :
Zou ik na mijn eindexamen nog een highschoolyear kunnen doen in Amerika? Ik weet dat het kan, maar ik ben dan 18 en ik vraag me af of ik dan een groot niveauverschil zal hebben met de leerlingen daar. Ik heb namelijk ook gehoord dat het highschool onderwijs in Amerika van vmbo-niveau is. Dus als iemand ervaring heeft (jet?)... graag.
Je kan na je eindexamen nog gewoon een highschoolyear doen in Amerika. Ik weet wel dat sommige scholen in Amerika er wel moeilijk over doen als je al geslaagd bent (mijn zus is vorig jaar in Amerika geweest voor een highschoolyear. Ze was toen ook al geslaagd in NL maar heeft dat volgens mij niet verteld.) Het niveau is idd wel lager maar je hebt daar wel weer hele andere vakken dan hier op de middelbare. Misschien is het helemaal niet zo erg als je een keer een jaar niet veel hoeft te doen. Zo heb je namelijk wel meer tijd over voor sporten, vrienden enz..
Als je meer wil weten of een vraag hebt kan je me een pm sturen
Oud 09-12-2005, 10:01
Verwijderd
Citaat:
miekmuis schreef op 17-11-2005 @ 19:41 :
Ik denk erover om volgend jaar een college year te gaan doen, maar ben op zoek naar organisaties hier voor. EF is tot nu toe de enige die ik ken. Weet iemand meer organisaties en heeft iemand hier ook ervaringen mee?
Travel active
Oud 09-12-2005, 13:28
hasseltboy
hasseltboy is offline
College is wel fucking duur. Het college waar ik misschien naar toe wil, vraagt 28.000 dollar per jaar...
Oud 09-12-2005, 18:57
jet
jet is offline
Citaat:
Subject schreef op 08-12-2005 @ 23:13 :
ik ben vorig jaar geslaagd op het gym, en doe nu dus high school. zolang je nog maar geen 19 bent als je vertrekt. of je geslaagd bent of niet maakt niet zoveel uit. de school hier wil mij niet laten graduaten, omdat ik al een diploma thuis heb (dat geld voor heel new jersey). maar verder maakt het niks uit. het niveau is heerlijk laag. ik heb nog nooit een boek van binnen gezien en haal hogere cijfers dan de meeste kinderen. het enige probleem zou kunnen zijn als je 18 bent en al geslaagd bent, dat je neit mag sporten, maar dat komt maar heen weinig voor. en anders mag je altijd nog meetrainen, wat eigenlijk even leuk is. ik mocht wel gewoon sporten, maar misschien houd dat op als ik 18 ben. je moet ze gewoon duidelijk maken dat school en sport bij ons onafhankelij kzijn. maarja ik vind het leuk enzo. het niveau verschil is idd groot, maar je kan altijd vakken zoeken die jij op school moelijk vond.. ik heb E&M gedaan, en als ik hier bio&scheikunde zou kiezen zou het alsnog moeilijk zijn.. nouja als je vragen hebt PM maar
Oud 09-12-2005, 18:58
jet
jet is offline
Citaat:
hasseltboy schreef op 09-12-2005 @ 14:28 :
College is wel fucking duur. Het college waar ik misschien naar toe wil, vraagt 28.000 dollar per jaar...
klopt college is ontzettend duur. en dan zit waarschijnlijk de dorm er nog niet bij inbegrepen, en moet je ook nog boeken en levensonderhoud betalen. maar er zijn ook zeker goedkopere colleges hoor.. voor 15000 moet je het al ergens een jaar naar je zin kunnen hebben.
Oud 10-12-2005, 10:59
Subject
Subject is offline
Shining en Jet, dank jullie.
Jullie hebben inderdaad wel gelijk, de vakken zijn daar natuurlijk heel anders. En verder is het wel lekker om je gewoon helemaal nergens druk over te hoeven maken. Ik heb ook nog even verder gekeken en er blijken inderdaad heel veel mensen van 18 nog een highschool year te doen. Dat sporten zou wel jammer zijn, maar dat maakt verder ook niet uit.
Het enige dat ik verder nog tegen was gekomen bij mijn zoekactie was iets over een nieuwe wet in Amerika die er misschien zou komen, waarin staat dat mensen die al meer dan 11 jaar onderwijs (groep 1/2 niet meegerekend) in hun eigen land hebben gevolgd, niet meer in aanmerking komen voor highschool in Amerika. In september zou er meer duidelijkheid over komen, maar ik heb er verder niets over kunnen viden. Is er iemand die hier meer over weet?
Oud 10-12-2005, 11:20
hasseltboy
hasseltboy is offline
Citaat:
jet schreef op 09-12-2005 @ 19:58 :
klopt college is ontzettend duur. en dan zit waarschijnlijk de dorm er nog niet bij inbegrepen, en moet je ook nog boeken en levensonderhoud betalen. maar er zijn ook zeker goedkopere colleges hoor.. voor 15000 moet je het al ergens een jaar naar je zin kunnen hebben.
Ja maar daar wil ik niet heen!
Oud 11-12-2005, 01:44
jet
jet is offline
Citaat:
hasseltboy schreef op 10-12-2005 @ 12:20 :
Ja maar daar wil ik niet heen!
verwend nest

@ subject: ik heb nog niks erover gehoord.. maar als je er meer over wil weten moet je even een organisaitie opbellen die zulke reizen organiseerd, die weten vast meer. ik ben zelf met EF op reis, en zij bevallen mij echt heel goed, telefoontjes worden altijd heel enthoudiast ontvangen enzo, dus die kan je gerust even bellen. kan je ook gelijk de folder aanvragen enzo, en informatie als je wil

oh en doe ze de groeten van jet uit new jersey
Oud 12-12-2005, 13:34
hasseltboy
hasseltboy is offline
Citaat:
jet schreef op 11-12-2005 @ 02:44 :
verwend nest

Regels voor berichten