![]() |
Nocturne
Nocturne
Een zwoele maan twee handen en een traan die de nacht doorklieft met zijn hemelse gelaat door duisternis onttroond oerwouden verstild kom bij me Alsjeblieft |
Hmm...
Je hebt een ontzettend (lees: ONTZETTEND!) goede sfeer, heerlijke woorden, kleuren, smaak, alles is lekker. helemaal goed.. ... behalve het ritme. Volgens mij lopen de 3e, 4e en 5e zin niet lekker. de 'de', 'zijn' en 'door' in respectievelijk zin 3, 4 en 5 zou je bijvoorbeeld weg kunnen halen. Daar moet nog bij hemelse -> hemels. Misschien niet echt een goed idee, want door is best een belanrijk woord... hmmm. maar ritmisch zou ik er nog iets aan schaven. maar verder, echt een gedicht om van te smullen :) |
Citaat:
|
Ik vind het eigenlijk niet echt een goed gedicht, in ieder geval niet een gedicht dat me raakt. De woorden die je gebruikt heb ik al te vaak gelezen, ook in deze combinatie. Het is heel erg een momentopname en ik denk dat ik een ontwikkeling in de gebeurtenissen mis.
Ik vind je gedicht echt niet slecht, maar er ontbreekt iets en ik vind het gewoon niet zo origineel. |
Alleen de laatste zin, hoe cliché ook, raakte me. Dat doorklieft-alsjeblieft vind ik gewoon treffend. De rest komt me een beetje voor alsof er expres zoveel mogelijk 'mooie woorden' in gestopt zijn, alsof het dus niet uit het hart komt.
Het 'hemelse gelaat' en meer van die woorden komen helemaal niet op me over, het heeft een beetje een 'rolleyes' effect op me. |
Okee. Ik moet iets bekennen.
Ik heb dit gedicht eergisteravond in 10 seconden geschreven, zonder te stoppen om ergens bij na te denken. Ik wilde aantonen dat 'vage poëzie' maken wel zo makkelijk is om te schrijven. Grappig dat er toch mensen door bepaalde zinnen geraakt werden. Het gedicht heeft geen betekenis behalve een die ik er later achter heb gezocht. Proficiat voor Porcelain die door me heen prikt. =) |
En ik dat laatste stukje er aan toevoegen om mijn reactie niet te hard te maken. :(
|
Citaat:
Dat zie je ook bij Idols.. Veel mensen die denken te kunnen zingen omdat ze gewoon nooit kritiek krijgen. Oja, en over smaak valt niet te twisten. :rolleyes: |
Citaat:
Haha, wat flauw van je. |
OH, ik zou zo graag een kruistocht voeren ter verbanning van het woord 'doorklieft'.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:10. |