![]() |
Bush dringt bij China aan op meer politieke en religieuze vrijheden
Bush dringt bij China aan op meer politieke en religieuze vrijheden
KYOTO, Japan, 16 november – President George W. Bush van de Verenigde Staten drong er woensdag bij China op aan om meer politieke en religieuze vrijheid toe te laten, en prees Taiwan als een voorbeeld van een vrije en democratische Aziatische gemeenschap. Met opmerkingen die Peking vast en zeker zullen irriteren, zei Bush in afwachting van zijn reis naar China komende zaterdag, dat communistisch China een voorbeeld was van een maatschappij die enkele stappen had genomen naar meer openheid maar “de reis nog niet voltooid heeft.” Meer op de onderstaande website: http://www.hetnieuwetijdperk.com/sta...132178009.html |
Boeiend, Bush wil wel meer.
Dit topic mag voor mijn partde vorige Falun Gong-spam achterna. |
Bush moet voordat hij op anderen kritiek gaat geven nu eerst maar eens zorgen dat zijn eigen problemen opgelost zijn. Aangezien ik dit niet zie gebeuren vind ik dus dat Bush de eerstkomende weet ik het hoeveel jaar dat hij daar nog zit gewoon z'n bek moet houden en wat nuttigs moet gaan doen.
|
Citaat:
|
Citaat:
En neen, traditionele wereldleiders hebben die verantwoordelijk niet. |
Haha, hoor wie het zegt mister yankee doodle.
|
Citaat:
* zucht * word die man nou nooit is moe van zichzelf? |
Citaat:
Doel. Heiligt. Middelen. En nog meer van dat soort zooi. |
Citaat:
|
Nou, ik vind dat Bush wel een punt heeft. Maar deze thread is wel een mooi voorbeeld van de geconditioneerde reflex. :)
|
Citaat:
Natuurlijk mag hij opkomen voor de rechten van een ander alleen ik vind het een beetje jammerlijk dat hij anderen gaat vertellen hoe hij vind dat het hoort terwijl dat tot nu toe nou nog niet echt bepaald iets goeds met zich mee heeft gebracht. Ok Sadam Hoesein (of hoe je dat ook schrijft) is weg uit Irak maar of het er daar zoveel beter op is geworden nu de Amerikanen er zitten durf ik ernstig te betwijfelen. Nou snap ik ook nog wel dat Bush China maar zo niet gaat binnenvallen om 1.5 miljard Chinezen te gaan overtuigen dat de Westerse cultuur toch echt het beste is volgens hem, maar dat soort ideeën krijg ik wel als ik dit soort dingen voorbij zie komen. |
Citaat:
|
Citaat:
In een eerder topic schreef je juist dat niemand zich ergens mee dient te bemoeien. Citaat:
|
Bush 4 president! Ownej.. dat is hij al :)
Jeb Bush 4 president! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Guus |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
En dat Nazis daar allerlei vooreechten hebben weet ik. Daar had ik het ook niet over. |
Citaat:
2. Wil je serieus genomen worden, beweer dan niet dat nazi's 'voorrechten' hebben in de VS. :) |
Citaat:
|
Citaat:
Misschien moet je dat boek van Charles Groenehuizen eens lezen, hij is ervaringsexpert. :) Citaat:
|
Ik merk dat er alleen over de kwade dingen van President Bush en de VS word gepraat. Terwijl dit topic toch echt over de stand van zaken gaat in China. President Bush dringt er op aan dat China meer vrijheid moet geven aan religie en politiek. Zullen we dan daar ook over gaan praten? Als er dan toch zo graag commentaar word geleverd op President Bush, waarom word daar dan geen topic voor geopend?
Guus |
Die Bush komt mij echt de strot uit. Hij heeft verhalen van hier tot Tokio, maar uitvoeren? Ho maar! En dan bemoeit ie zich daar ook nog met de politiek en het geloof. :o
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
leider van groot land dringt bij China aan op meer politieke en religieuze vrijheden
Als we nou eens verder gaan op deze stelling, houden mensen het misschien een beetje meer ontopic. Mijn mening: het is goed dat er aandacht aan word besteed, tenslotte bestaan mensenrechten niet voor niks, maar ik vraag me af of een wereldmacht als China er zich ook maar iets van aantrekt als iemand zo iets tegen hem zegt. |
Citaat:
Groeten van Guus |
Citaat:
Maar wat ik 'em moet nageven: hij heeft eindelijk gebroken met de Amerikaanse traditie van 'we steunen klootzakken als het onze klootzakken zijn'. Zeg maar: als iemand ons helpt, kan die verder doen wat ie wil. Eindelijk ik er een Amerikaanse president die mee durft te breken. Is Bush foutloos? Hahahahha, het tegendeel! Maar de tijd van: andere landen moeten intern maar doen wat ze willen is gelukkig voorbij! In zekere zin voert Bush een 'linkse' agenda uit. Democratisering van de wereld. En over de 'westerse cultuur': de westerse waarden ZIJN universeel. Vergeet in die zin het woordje westers. Deze inzichten hadden ook op de prairies van Noord-Amerika of in de binnenlanden van Australie kunnen onstaan... De hele wereld zal in die zin westers worden (althans, ik zal er mijn uiterste best voor doen). Ook een Koerd in Ankara kan ooit zeggen dat 'ie homo is. Een Tibetaan in Peking zal ooit voor zijn geloof uit kunnen komen. En over cultuur: joh, als je 'uitdeelt' (wiskundige term: is zo iets als: eigenschappen verwijderen die samenhangen met hetgeen waarna je utideelt) naar lokaliteiten (niet-essentiele lokale eigenschappen) dan hou je de essentie over: en dat zijn toch echte de westerse waarden. Geldt voor jou, voor mij, voor een Kozak, voor een Chinees, voor een Tibetaan, voor een indiaan in de Amazone! Duzze: Bush (Y) Blijf China onder druk zetten. Er is geen 'Chinese weg'. Het eindstation (!) zal democratie moeten zijn!! |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:15. |