![]() |
surprise van papier marche; help!
Help! Weet er iemand of je voor papier marche speciale lijm enzo nodig hebt? En ook waar je die kan kopen (in amsterdam)?
Thanxx! |
Behangerslijm
|
Behangerslijm idd en dat kun je gewoon bij de bouwmarkt kopen. Of bij de Hema. Dat is meestal het goedkoopst (je kunt ook gewoon de goedkoopste nemen, je hebt geen behangerslijm voor zwaar behang van een duur merk nodig voor papiermaché).
|
Inderdaad. En iets om het omheen te doen zoals een ballon ofzo.
|
Ik wil ook iets maken van papier mache. Geen idee of het gaan lukken want ik heb dat eigenlijk nog nooit gedaan.
Hoe lang duurt dat ongeveer voordat het gedroogd is?? |
Citaat:
|
behangerslijm kun je ook zelf maken door bloem te mengen met een beetje warm water. Plakt hartstikke goed.
|
Ik heb wel behangseplak kunnen vinden, maar nu wilde ik een langwerpige ballon, en deze kon ik nergens vinden; best wat winkels afgeweest :confused: Nou ja morgen dan nog maar hier en daar kijken!
|
Citaat:
|
marskramer!!!
|
Behangerslijm en die kun je in een verfwinkel halen.
|
In een speelgoed winkel hebben ze (hier) geen langwerpige balonnen (niet bij de intertoys, maskramer, hema, v&d). Beetje vaag. Uiteindelijk toch een ballon kunnen kopen bij een feestwinkel (bij mij in de staat nota bene); meteen handig, want zo hoefde ik er maar 1 te kopen!
Ik ben nu ook begonnen met papier machee. Heb eerst een dan laagje gemaakt, en dat is nu al zo ongeveer gedroogd! Leuk dat het me lukt :). Dadelijk weer een nieuw laagje, echt wachten tot het droog is :). |
Tips: een fohn is hardstikke handig voor last minute help het wil niet drogen akkefietjes.
doe de laatste laag met toiletpapier, wordt iets gladder en is makkelijk in vormpjes te boetseren. bovendien wit dus beter overschilderbaar. schilderen met plakkaatverf of acrylverf. eventueel houtverf oid uit een blikje werkt ook, maar moet iets langer drogen. |
Misschien kun je in plaats van een langwerpige ballon een Spa-fles gebruiken...
|
hoeveel lagen (kranten) gebruiken jullie bij papier mache, ik heb nl echt geen idee. er zitten er nu een aantal op, en het is aan eht drogen, maar het is niet echt hard ofzo...
moeten dat 5 lagen zijn, 10, 15 ? |
Citaat:
het is trouwens rond een ballon.. |
Volgens mij scheurde ik het altijd in stukjes om er dan een soort papje van te maken, met die behanglijm, en dat in de gewenste vorm te smeren.
|
ehm.. ga naar een knutselshop of pagina:S
|
Eh voor andere vormen dan ballonnen kun je ook kippengaas gebruiken natuurlijk he ;)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:20. |