Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Feestdagen 2005

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-11-2005, 21:33
Verwijderd
Help! Weet er iemand of je voor papier marche speciale lijm enzo nodig hebt? En ook waar je die kan kopen (in amsterdam)?

Thanxx!
Advertentie
Oud 21-11-2005, 21:34
Sketch
Sketch is offline
Behangerslijm
Oud 21-11-2005, 21:46
Storm
Storm is offline
Behangerslijm idd en dat kun je gewoon bij de bouwmarkt kopen. Of bij de Hema. Dat is meestal het goedkoopst (je kunt ook gewoon de goedkoopste nemen, je hebt geen behangerslijm voor zwaar behang van een duur merk nodig voor papiermaché).
Oud 21-11-2005, 23:04
Wammus
Wammus is offline
Inderdaad. En iets om het omheen te doen zoals een ballon ofzo.
Oud 22-11-2005, 11:58
Verwijderd
Ik wil ook iets maken van papier mache. Geen idee of het gaan lukken want ik heb dat eigenlijk nog nooit gedaan.

Hoe lang duurt dat ongeveer voordat het gedroogd is??
Oud 22-11-2005, 12:32
Lente
Lente is offline
Citaat:
MevrouwM schreef op 22-11-2005 @ 12:58 :
Ik wil ook iets maken van papier mache. Geen idee of het gaan lukken want ik heb dat eigenlijk nog nooit gedaan.

Hoe lang duurt dat ongeveer voordat het gedroogd is??
ligt aan de dikte. probeer niet teveel lijm te gebruiken en ls je tijd hebt in verschillende lagen ipv één dikke laag
Oud 22-11-2005, 12:44
Verwijderd
behangerslijm kun je ook zelf maken door bloem te mengen met een beetje warm water. Plakt hartstikke goed.
Oud 22-11-2005, 17:33
Verwijderd
Ik heb wel behangseplak kunnen vinden, maar nu wilde ik een langwerpige ballon, en deze kon ik nergens vinden; best wat winkels afgeweest Nou ja morgen dan nog maar hier en daar kijken!
Oud 22-11-2005, 20:51
Storm
Storm is offline
Citaat:
MevrouwM schreef op 22-11-2005 @ 18:33 :
Ik heb wel behangseplak kunnen vinden, maar nu wilde ik een langwerpige ballon, en deze kon ik nergens vinden; best wat winkels afgeweest Nou ja morgen dan nog maar hier en daar kijken!
Speelgoedwinkel?
Oud 22-11-2005, 20:54
Anno2007
Anno2007 is offline
marskramer!!!
Oud 22-11-2005, 21:57
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Behangerslijm en die kun je in een verfwinkel halen.
Oud 24-11-2005, 10:21
Verwijderd
In een speelgoed winkel hebben ze (hier) geen langwerpige balonnen (niet bij de intertoys, maskramer, hema, v&d). Beetje vaag. Uiteindelijk toch een ballon kunnen kopen bij een feestwinkel (bij mij in de staat nota bene); meteen handig, want zo hoefde ik er maar 1 te kopen!

Ik ben nu ook begonnen met papier machee. Heb eerst een dan laagje gemaakt, en dat is nu al zo ongeveer gedroogd! Leuk dat het me lukt . Dadelijk weer een nieuw laagje, echt wachten tot het droog is .
Oud 27-11-2005, 20:17
botervleug
botervleug is offline
Tips: een fohn is hardstikke handig voor last minute help het wil niet drogen akkefietjes.
doe de laatste laag met toiletpapier, wordt iets gladder en is makkelijk in vormpjes te boetseren. bovendien wit dus beter overschilderbaar.
schilderen met plakkaatverf of acrylverf. eventueel houtverf oid uit een blikje werkt ook, maar moet iets langer drogen.
Oud 28-11-2005, 10:02
koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
Misschien kun je in plaats van een langwerpige ballon een Spa-fles gebruiken...
Oud 30-11-2005, 19:06
Fearless
Fearless is offline
hoeveel lagen (kranten) gebruiken jullie bij papier mache, ik heb nl echt geen idee. er zitten er nu een aantal op, en het is aan eht drogen, maar het is niet echt hard ofzo...

moeten dat 5 lagen zijn, 10, 15 ?
Oud 30-11-2005, 19:06
Fearless
Fearless is offline
Citaat:
Fearless schreef op 30-11-2005 @ 20:06 :
hoeveel lagen (kranten) gebruiken jullie bij papier mache, ik heb nl echt geen idee. er zitten er nu een aantal op, en het is aan eht drogen, maar het is niet echt hard ofzo...

moeten dat 5 lagen zijn, 10, 15 ?

het is trouwens rond een ballon..
Oud 30-11-2005, 19:39
Bloem
Bloem is offline
Volgens mij scheurde ik het altijd in stukjes om er dan een soort papje van te maken, met die behanglijm, en dat in de gewenste vorm te smeren.
Oud 01-12-2005, 09:11
los luukos
los luukos is offline
ehm.. ga naar een knutselshop of pagina
Oud 02-12-2005, 16:00
nietzijweer
nietzijweer is offline
Eh voor andere vormen dan ballonnen kun je ook kippengaas gebruiken natuurlijk he
Advertentie

Regels voor berichten