![]() |
permanente krullen
Hey iedereen,
ik zit met het volgende: ik heb van mezelf al een beetje krullen, maar het zijn meer bekken. Ik droom echt van een volle haarbos met mooie krullen. Maar weet er iemand of het echt een serieus effect heeft? Met andere woorden: ga ik het verschil zien als ik het vergelijk met mn kapsel nu? Xx |
Ik bedoelde dus: weet er iemand of permanente krullen laten zetten een serieus effect heeft. Was ni helemaal duidelijk...
|
Citaat:
Waarom zou dat geen effect hebben? |
Citaat:
Wat bedoel je precies met 'permanente krullen'? Een permanent (dat is niet permanent in de zin van 'voor altijd')? Of wat anders? |
Ja, ik vraag me af of de permanent (dus voor altijd, tot het eruit groeit) me de bos krullen zal geven waar ik van droom :)
Dus niet dat het ongeveer hetzelfde zal blijven als nu... |
Ik weet niet wat de bos krullen van je dromen is. ;)
Het is volgens mij niet te voorspellen hoe een permanent uitpakt op je haar, dat is namelijk per persoon verschillend. Ik denk dat het het beste is als je langs een kapper gaat en het daar aan vraagt. Hij/zij kan dan kijken of je haar geschikt is voor een permanent ed. |
Sommige mensen zien er uit als een poedel na een permanent, bedoel je zo'n bos krullen of toch ietsje minder? :o
|
Als je al krullen hebt van jezelf, moet je echt het lichtste permanent nemen... Anders schiet het er ongelofelijk in en ziet het er niet uit.
|
Hmm.. ik denk niet dat er manieren bestaan om je de rest van je leven een bos krullen te geven (ja, wordt zwanger, haarstijlen veranderen dan soms helemaal ;)).
|
kijk maar eens in m'n fotoboek, zo zag mijn permanent eruit...
|
Me tante heeft een permanent gezet. Maar je moet het wel onderhouden. Anders gaat het uitdrogen en lelijk worden.
Ik denk dat het meer werk vergt qua verzorging dan gewoon haar. |
Permanent groeit ook weer uit he, en dat is vaak niet zo'n fraai gezicht.
|
Ik heb 2 keer permanent gehad eerste keer was echt permanent hele bos vol krullen.
Daarna naar een jaartje of 2 nog eens permanent genomen alleen dan in slag model niet echt krullen maar hele mooie slagen. Nu had ik zelf van nature stijl haar Maar nu kan ik mijn haar niet stijl noemen, elke keer als ik het was zitten er krullen/slagen in. Ik vind dit helemaal niet erg maar als jij van nature al een beetje slagerig haar hebt en je neemt permanent en je haar pakt erg goed. Heb je best kans dat je meer krullen in je haar krijgt als alles is uitgeggroeid, net zo als mij. Veel suc6 |
Citaat:
|
Ik heb al sinds m'n 12 permanent (1x in de 8 maanden opnieuw ongeveer). Ik ben er heel tevreden over :)
Zoals al eerder gezegd is kun je je kapper beter om advies vragen, 't pakt niet bij iedereen even goed. Verder moet je 'm niet laten zetten als je ongesteld bent, aangezien de kans dat hij niet/minder goed pakt, er dan dik in zit, en dat zou zonde zijn van je geld :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Misschien wil je een beetje van mij lenen,
Hihi :bloos: ;) |
Citaat:
ohhhh ok. Het leek mij een beetje jong om dan al een permanent te nemen, niet echt goed voor je haar. Maar je hebt nu dus altijd een permanent? |
Permanent maakt je haar vaak wel pluizig trouwens... Daarom hebben ze t mij ook sterk afgeraden omdat ik al een beetje pluishaar van mezelf heb. Dat zou het dus alleen maar erger maken. En ik heb t ook gezien bij een vriendin van me. Die had eerst helemaal geen pluis en sinds ze permanent heeft dus wel.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Misschien ooit weer een keer :) |
Citaat:
|
Ik heb dus de stap gezet en ik heb het gedaan.
Het ziet er goed uit, zeggen mn vriendinnen toch :) Bedankt voor de goeie raad iedereen |
Citaat:
Wat had je betaald trouwens, als ik vragen mag? Zelf zit ik altijd rond de 75 :| [EDIT]Met knippen erbij dan wel.[/EDIT] |
Citaat:
bij de turkse kapper is het maar 50... alleen durf ik dat nog niet aan |
Citaat:
Bij een kappersopleiding is het 15 euro! en vaak nog beter gedaan als in de salon omdat ze het nog heel zorgvuldig en oplettend doen :) Dus allemaal naar de kappersopleiding en/of academie en help ons! :-P |
Citaat:
|
Citaat:
Bij de kappersopleiding, kijkt er steeds iemand en sta je als kapper of kapster wat meer onder druk, zodat ze alles precies gaan doen. |
Citaat:
Nou zozeer is het nog niet eens, maar idd, in de meeste salons raffelen ze af, vooral met knippen en op zo'n opleiding word het gecontroleerd en gecontroleerd en gecontroleerd totdat de lijnen goed zijn, en allemaal heel goedkoop :-) persoonlijk zie ik altijd dat ze het in mijn klas (ik doe die opleiding dus) nog beter doen als in de salon zelf |
Citaat:
Als jij en je klasgenoten zo goed en nauwkeurig zijn, waarom hebben jullie je diploma dan nog niet? :rolleyes: |
Citaat:
:rolleyes: Nevermind ook |
Als je hoge cijfers haalt bij een andere opleiding heb je je diploma toch ook niet opeens een jaar eerder oid? Er staat gewoon een aantal jaar voor een opleiding, of je het nu goed doet of niet, dat doet er over het algemeen niet toe, je moet de opleiding gewoon volledig doorlopen. Ik snap de opmerking dus niet zo goed... :o
Als ik naar de kapper ga (meestal knipt mijn schoonmoeder mijn haar), dan ga ik ook altijd naar de kappersacademie. Daar knippen ze goed, terwijl dat bij een kapsalon niet altijd het geval is (dat is iig mijn ervaring). (Permanent is hier bij de kappersacademie wel veel duurder dan 15 euro, volgens mij...alleen knippen is 'al' iets van 10 euro.) |
he klinkt mss als een rare oplossing, maar mensen die een beetje krullen hebben en dan hun haar verliezen /afscheren kijgen wel es een bos krullen erug waar je u tegen zegt. Zal waarschijnlijk geen oplossing zijn voor jou, maar wilde het even melden hier. :)
get psycho |
Citaat:
|
een collegaatje van mij heeft in dr gabbertijd de helft van dr haar afgeschoren en nu het er weer zit heeft ze in dat meer veel meer krullen als in t haar wat dr nog wel zat..
|
Citaat:
En de overige dingetjes rond de 5 En de reden waarom de kappersacademie zo duur is is omdat het in princiepe een "echte" salon is (met dure producten etc) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:57. |