Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-11-2005, 19:10
sparkling star
Avatar van sparkling star
sparkling star is offline
Hey iedereen,

ik zit met het volgende: ik heb van mezelf al een beetje krullen, maar het zijn meer bekken.
Ik droom echt van een volle haarbos met mooie krullen.
Maar weet er iemand of het echt een serieus effect heeft? Met andere woorden: ga ik het verschil zien als ik het vergelijk met mn kapsel nu?

Xx
Met citaat reageren
Oud 24-11-2005, 19:15
sparkling star
Avatar van sparkling star
sparkling star is offline
Ik bedoelde dus: weet er iemand of permanente krullen laten zetten een serieus effect heeft. Was ni helemaal duidelijk...
Met citaat reageren
Oud 24-11-2005, 19:15
Verwijderd
Citaat:
sparkling star schreef op 24-11-2005 @ 20:10 :
Maar weet er iemand of het echt een serieus effect heeft?
Of wat serieus effect heeft...? Een permanent?
Waarom zou dat geen effect hebben?
Met citaat reageren
Oud 24-11-2005, 19:16
Verwijderd
Citaat:
sparkling star schreef op 24-11-2005 @ 20:15 :
Ik bedoelde dus: weet er iemand of permanente krullen laten zetten een serieus effect heeft. Was ni helemaal duidelijk...
Je legt het al uit, negeer mijn vorige post mbt dat maar.

Wat bedoel je precies met 'permanente krullen'? Een permanent (dat is niet permanent in de zin van 'voor altijd')? Of wat anders?
Met citaat reageren
Oud 24-11-2005, 19:18
sparkling star
Avatar van sparkling star
sparkling star is offline
Ja, ik vraag me af of de permanent (dus voor altijd, tot het eruit groeit) me de bos krullen zal geven waar ik van droom

Dus niet dat het ongeveer hetzelfde zal blijven als nu...
Met citaat reageren
Oud 24-11-2005, 19:28
Verwijderd
Ik weet niet wat de bos krullen van je dromen is.

Het is volgens mij niet te voorspellen hoe een permanent uitpakt op je haar, dat is namelijk per persoon verschillend. Ik denk dat het het beste is als je langs een kapper gaat en het daar aan vraagt. Hij/zij kan dan kijken of je haar geschikt is voor een permanent ed.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2005, 21:25
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Sommige mensen zien er uit als een poedel na een permanent, bedoel je zo'n bos krullen of toch ietsje minder?
Met citaat reageren
Oud 24-11-2005, 21:35
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Als je al krullen hebt van jezelf, moet je echt het lichtste permanent nemen... Anders schiet het er ongelofelijk in en ziet het er niet uit.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2005, 21:38
Verwijderd
Hmm.. ik denk niet dat er manieren bestaan om je de rest van je leven een bos krullen te geven (ja, wordt zwanger, haarstijlen veranderen dan soms helemaal ).
Met citaat reageren
Oud 25-11-2005, 04:53
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
kijk maar eens in m'n fotoboek, zo zag mijn permanent eruit...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 25-11-2005, 10:18
Skilly
Avatar van Skilly
Skilly is offline
Me tante heeft een permanent gezet. Maar je moet het wel onderhouden. Anders gaat het uitdrogen en lelijk worden.

Ik denk dat het meer werk vergt qua verzorging dan gewoon haar.
__________________
Als ik de mensen soms hoor zeggen: het leven is hard, vraag ik me altijd af: in vergelijking met wat ?
Met citaat reageren
Oud 25-11-2005, 10:55
juno
Avatar van juno
juno is offline
Permanent groeit ook weer uit he, en dat is vaak niet zo'n fraai gezicht.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2005, 11:44
SilverBlue
Avatar van SilverBlue
SilverBlue is offline
Ik heb 2 keer permanent gehad eerste keer was echt permanent hele bos vol krullen.

Daarna naar een jaartje of 2 nog eens permanent genomen alleen dan in slag model niet echt krullen maar hele mooie slagen.

Nu had ik zelf van nature stijl haar

Maar nu kan ik mijn haar niet stijl noemen, elke keer als ik het was zitten er krullen/slagen in.

Ik vind dit helemaal niet erg maar als jij van nature al een beetje slagerig haar hebt en je neemt permanent en je haar pakt erg goed.

Heb je best kans dat je meer krullen in je haar krijgt als alles is uitgeggroeid, net zo als mij.

Veel suc6
__________________
Uhm dat moet ik nog verzinnen ;)
Met citaat reageren
Oud 25-11-2005, 14:15
Tsu
Avatar van Tsu
Tsu is offline
Citaat:
sparkling star schreef op 24-11-2005 @ 20:18 :
Ja, ik vraag me af of de permanent (dus voor altijd, tot het eruit groeit) me de bos krullen zal geven waar ik van droom

Dus niet dat het ongeveer hetzelfde zal blijven als nu...
Nou ik heb ook een permanent gehad en ik heb ook slag van mezelf. En je krijgt er zeker weten een mooie bos krullen door
__________________
Ei-hoofd | Snotjong | Fucking Poser | If only I could be as cool as you| If we compete we don't complete| Bladluis 4 life
Met citaat reageren
Oud 25-11-2005, 15:50
-(L)-
Ik heb al sinds m'n 12 permanent (1x in de 8 maanden opnieuw ongeveer). Ik ben er heel tevreden over

Zoals al eerder gezegd is kun je je kapper beter om advies vragen, 't pakt niet bij iedereen even goed.

Verder moet je 'm niet laten zetten als je ongesteld bent, aangezien de kans dat hij niet/minder goed pakt, er dan dik in zit, en dat zou zonde zijn van je geld
Met citaat reageren
Oud 25-11-2005, 17:21
Tsu
Avatar van Tsu
Tsu is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 25-11-2005 @ 16:50 :
Ik heb al sinds m'n 12 permanent (1x in de 8 maanden opnieuw ongeveer). Ik ben er heel tevreden over

Zoals al eerder gezegd is kun je je kapper beter om advies vragen, 't pakt niet bij iedereen even goed.

Verder moet je 'm niet laten zetten als je ongesteld bent, aangezien de kans dat hij niet/minder goed pakt, er dan dik in zit, en dat zou zonde zijn van je geld
sinds je 12e al Hoezo dat dan eigenlijk?
__________________
Ei-hoofd | Snotjong | Fucking Poser | If only I could be as cool as you| If we compete we don't complete| Bladluis 4 life
Met citaat reageren
Oud 25-11-2005, 18:56
-(L)-
Citaat:
Tsu schreef op 25-11-2005 @ 18:21 :
sinds je 12e al Hoezo dat dan eigenlijk?
Hoezo? Ja, hoezo niet? Ik vond 't leuk. Misschien moet ik erbij vertellen dat ik vroeger van mezelf krullen had, die verdwenen toen ik 'n jaar of 5 was. Toen ik naar de middelbare school ging vond ik dat ineens jammer, en wilde ik weer krullen. M'n moeder heeft al tientallen jaren permanent, dus ze had er geen problemen mee als ik 't ook 'n keer liet doen. 't beviel meteen zo goed dat ik er nu niet meer van af wil
Met citaat reageren
Oud 25-11-2005, 19:22
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Skilly schreef op 25-11-2005 @ 11:18 :
Me tante heeft een permanent gezet. Maar je moet het wel onderhouden. Anders gaat het uitdrogen en lelijk worden.

Ik denk dat het meer werk vergt qua verzorging dan gewoon haar.
dat is gelul, je hoeft echt zo goed als niets te doen, iig stukken minder dan gewoon haar. Je 'mag' je haar 1x per week wassen ongeveer en zodra je onder de douche vandaan komt is het klaar. Je kunt er evt schuim in doen, maar dat is 1 min. Meer hoef je er niet aan te doen.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 25-11-2005, 20:48
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 25-11-2005 @ 20:22 :
dat is gelul, je hoeft echt zo goed als niets te doen, iig stukken minder dan gewoon haar. Je 'mag' je haar 1x per week wassen ongeveer en zodra je onder de douche vandaan komt is het klaar. Je kunt er evt schuim in doen, maar dat is 1 min. Meer hoef je er niet aan te doen.
Ik vind dat krullend haar juist enorm veel 'zorg' nodig heeft. Ik heb zelf krullend haar van nature -zie fotoboek- maar als ik geen tijd en mijn haar zou besteden zou ik echt een mislukte poedel op mijn hoofd hebben. Ik was mijn haar vrijwel iedere morgen -gelukkig word het daar niet vet van- want als ik ik meer dan 2 nachten op mijn haar heb geslapen gaat 't enorm pluizen. En omdat ik niet van nat haar hou föhn ik het iedere keer dat ik het was. Gelukkig droogt mijn haar redelijk snel en ben ik daar wel in ong. 10 min mee klaar.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2005, 21:17
wr_faya
Avatar van wr_faya
wr_faya is offline
Misschien wil je een beetje van mij lenen,
Hihi
__________________
Life is Simple - You Make Choices - And Don't Look Back
Met citaat reageren
Oud 25-11-2005, 21:29
Tsu
Avatar van Tsu
Tsu is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 25-11-2005 @ 19:56 :
Hoezo? Ja, hoezo niet? Ik vond 't leuk. Misschien moet ik erbij vertellen dat ik vroeger van mezelf krullen had, die verdwenen toen ik 'n jaar of 5 was. Toen ik naar de middelbare school ging vond ik dat ineens jammer, en wilde ik weer krullen. M'n moeder heeft al tientallen jaren permanent, dus ze had er geen problemen mee als ik 't ook 'n keer liet doen. 't beviel meteen zo goed dat ik er nu niet meer van af wil

ohhhh ok. Het leek mij een beetje jong om dan al een permanent te nemen, niet echt goed voor je haar. Maar je hebt nu dus altijd een permanent?
__________________
Ei-hoofd | Snotjong | Fucking Poser | If only I could be as cool as you| If we compete we don't complete| Bladluis 4 life
Met citaat reageren
Oud 25-11-2005, 21:36
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Permanent maakt je haar vaak wel pluizig trouwens... Daarom hebben ze t mij ook sterk afgeraden omdat ik al een beetje pluishaar van mezelf heb. Dat zou het dus alleen maar erger maken. En ik heb t ook gezien bij een vriendin van me. Die had eerst helemaal geen pluis en sinds ze permanent heeft dus wel.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2005, 13:22
-(L)-
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 25-11-2005 @ 21:48 :
als ik geen tijd en mijn haar zou besteden zou ik echt een mislukte poedel op mijn hoofd hebben. Ik was mijn haar vrijwel iedere morgen -gelukkig word het daar niet vet van- want als ik ik meer dan 2 nachten op mijn haar heb geslapen gaat 't enorm pluizen. En omdat ik niet van nat haar hou föhn ik het iedere keer dat ik het was. Gelukkig droogt mijn haar redelijk snel en ben ik daar wel in ong. 10 min mee klaar.
Ik dus ook ja. Ik vind ook dat krullen VEEEL meer tijd vragen.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2005, 13:23
-(L)-
Citaat:
Tsu schreef op 25-11-2005 @ 22:29 :
ohhhh ok. Het leek mij een beetje jong om dan al een permanent te nemen, niet echt goed voor je haar. Maar je hebt nu dus altijd een permanent?
Ja, zoals ik al zei zo'n 1x in de 8 maanden een nieuwe. Ik laat 'm wel echt vast zetten. Zodat ik echt een behoorlijke krullenbol ben (En het er niet snel uitzakt, maar er echt uit moet groeien).
Met citaat reageren
Oud 26-11-2005, 13:25
-(L)-
Citaat:
Chloe Siere schreef op 25-11-2005 @ 22:36 :
Permanent maakt je haar vaak wel pluizig trouwens... Daarom hebben ze t mij ook sterk afgeraden omdat ik al een beetje pluishaar van mezelf heb. Dat zou het dus alleen maar erger maken. En ik heb t ook gezien bij een vriendin van me. Die had eerst helemaal geen pluis en sinds ze permanent heeft dus wel.
Dat is gewoon een kwestie van een goede cremespoeling, en cremevoeding na afloop van 't wassen gebruiken. En vooral niet kammen als je haar droog is, daar wordt 't voornamelijk pluizig van.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2005, 15:48
Tsu
Avatar van Tsu
Tsu is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 26-11-2005 @ 14:23 :
Ja, zoals ik al zei zo'n 1x in de 8 maanden een nieuwe. Ik laat 'm wel echt vast zetten. Zodat ik echt een behoorlijke krullenbol ben (En het er niet snel uitzakt, maar er echt uit moet groeien).
Ahhhaa ok, ja ik heb het 1 keer gehad. Ik vond het wel eens tijd voor iets anders en het was ook best wel leuk.
Misschien ooit weer een keer
__________________
Ei-hoofd | Snotjong | Fucking Poser | If only I could be as cool as you| If we compete we don't complete| Bladluis 4 life
Met citaat reageren
Oud 27-11-2005, 10:03
BrunetJuh
Avatar van BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Citaat:
sparkling star schreef op 24-11-2005 @ 20:18 :
Ja, ik vraag me af of de permanent (dus voor altijd, tot het eruit groeit) me de bos krullen zal geven waar ik van droom

Dus niet dat het ongeveer hetzelfde zal blijven als nu...
Dat scheelt eraan wat voor permanent je pakt. Bij een grove zal ie op den tijd uit gaan zakken, maar als je een fijne neemt, blijft ie heel de tijd zoals het is, maar dat is minder mooi met uitgroeien.
__________________
move your body next to me
Met citaat reageren
Oud 27-11-2005, 12:19
sparkling star
Avatar van sparkling star
sparkling star is offline
Ik heb dus de stap gezet en ik heb het gedaan.
Het ziet er goed uit, zeggen mn vriendinnen toch

Bedankt voor de goeie raad iedereen
Met citaat reageren
Oud 27-11-2005, 13:40
-(L)-
Citaat:
sparkling star schreef op 27-11-2005 @ 13:19 :
Ik heb dus de stap gezet en ik heb het gedaan.
Het ziet er goed uit, zeggen mn vriendinnen toch

Bedankt voor de goeie raad iedereen
Let je wel even op dat je er niet door kamt als je haar droog is? Dan krijg je kroes en zakt hij uit. Ook kun je je haar in 't begin 't beste niet strak naar achteren doen, aangezien je permanent de eerste week het meest kwetsbaar is.

Wat had je betaald trouwens, als ik vragen mag? Zelf zit ik altijd rond de 75
[EDIT]Met knippen erbij dan wel.[/EDIT]
Met citaat reageren
Oud 27-11-2005, 14:15
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 27-11-2005 @ 14:40 :
Let je wel even op dat je er niet door kamt als je haar droog is? Dan krijg je kroes en zakt hij uit. Ook kun je je haar in 't begin 't beste niet strak naar achteren doen, aangezien je permanent de eerste week het meest kwetsbaar is.

Wat had je betaald trouwens, als ik vragen mag? Zelf zit ik altijd rond de 75
[EDIT]Met knippen erbij dan wel.[/EDIT]
ik 100 incl knippen...

bij de turkse kapper is het maar 50... alleen durf ik dat nog niet aan
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 28-11-2005, 14:46
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 27-11-2005 @ 15:15 :
ik 100 incl knippen...

bij de turkse kapper is het maar 50... alleen durf ik dat nog niet aan

Bij een kappersopleiding is het 15 euro! en vaak nog beter gedaan als in de salon omdat ze het nog heel zorgvuldig en oplettend doen

Dus allemaal naar de kappersopleiding en/of academie en help ons! :-P
Met citaat reageren
Oud 28-11-2005, 15:07
BrunetJuh
Avatar van BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Citaat:
electropyri schreef op 28-11-2005 @ 15:46 :
Bij een kappersopleiding is het 15 euro! en vaak nog beter gedaan als in de salon omdat ze het nog heel zorgvuldig en oplettend doen

Dus allemaal naar de kappersopleiding en/of academie en help ons! :-P
Denk je dat een gewone kapper het niet nauwkeurig doet? Lijkt mij wel.
__________________
move your body next to me
Met citaat reageren
Oud 28-11-2005, 17:05
Tsu
Avatar van Tsu
Tsu is offline
Citaat:
BrunetJuh schreef op 28-11-2005 @ 16:07 :
Denk je dat een gewone kapper het niet nauwkeurig doet? Lijkt mij wel.
Nou maar die hebben soms nog wel eens de neiging iets af te raffelen ofzo (ik zeg niet alle kappers he? )
Bij de kappersopleiding, kijkt er steeds iemand en sta je als kapper of kapster wat meer onder druk, zodat ze alles precies gaan doen.
__________________
Ei-hoofd | Snotjong | Fucking Poser | If only I could be as cool as you| If we compete we don't complete| Bladluis 4 life
Met citaat reageren
Oud 28-11-2005, 19:56
Verwijderd
Citaat:
Tsu schreef op 28-11-2005 @ 18:05 :
Nou maar die hebben soms nog wel eens de neiging iets af te raffelen ofzo (ik zeg niet alle kappers he? )
Bij de kappersopleiding, kijkt er steeds iemand en sta je als kapper of kapster wat meer onder druk, zodat ze alles precies gaan doen.

Nou zozeer is het nog niet eens, maar idd, in de meeste salons raffelen ze af, vooral met knippen
en op zo'n opleiding word het gecontroleerd en gecontroleerd en gecontroleerd totdat de lijnen goed zijn, en allemaal heel goedkoop :-)
persoonlijk zie ik altijd dat ze het in mijn klas (ik doe die opleiding dus) nog beter doen als in de salon zelf
Met citaat reageren
Oud 28-11-2005, 21:13
-(L)-
Citaat:
electropyri schreef op 28-11-2005 @ 20:56 :

persoonlijk zie ik altijd dat ze het in mijn klas (ik doe die opleiding dus) nog beter doen als in de salon zelf

Als jij en je klasgenoten zo goed en nauwkeurig zijn, waarom hebben jullie je diploma dan nog niet?
Met citaat reageren
Oud 29-11-2005, 09:02
Verwijderd
Citaat:
Happyyy schreef op 28-11-2005 @ 22:13 :

Als jij en je klasgenoten zo goed en nauwkeurig zijn, waarom hebben jullie je diploma dan nog niet?
Toevallig he, dat je voor iets moet werken en je opleiding pas in de 3e is afgerond waarvan ik nu in de 2e zit -_-



Nevermind ook
Met citaat reageren
Oud 29-11-2005, 09:10
Verwijderd
Als je hoge cijfers haalt bij een andere opleiding heb je je diploma toch ook niet opeens een jaar eerder oid? Er staat gewoon een aantal jaar voor een opleiding, of je het nu goed doet of niet, dat doet er over het algemeen niet toe, je moet de opleiding gewoon volledig doorlopen. Ik snap de opmerking dus niet zo goed...

Als ik naar de kapper ga (meestal knipt mijn schoonmoeder mijn haar), dan ga ik ook altijd naar de kappersacademie. Daar knippen ze goed, terwijl dat bij een kapsalon niet altijd het geval is (dat is iig mijn ervaring). (Permanent is hier bij de kappersacademie wel veel duurder dan 15 euro, volgens mij...alleen knippen is 'al' iets van 10 euro.)

Laatst gewijzigd op 29-11-2005 om 09:12.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2005, 10:47
Verwijderd
he klinkt mss als een rare oplossing, maar mensen die een beetje krullen hebben en dan hun haar verliezen /afscheren kijgen wel es een bos krullen erug waar je u tegen zegt. Zal waarschijnlijk geen oplossing zijn voor jou, maar wilde het even melden hier.

get psycho
Met citaat reageren
Oud 29-11-2005, 11:16
Verwijderd
Citaat:
Get Psycho schreef op 29-11-2005 @ 11:47 :
he klinkt mss als een rare oplossing, maar mensen die een beetje krullen hebben en dan hun haar verliezen /afscheren kijgen wel es een bos krullen erug waar je u tegen zegt. Zal waarschijnlijk geen oplossing zijn voor jou, maar wilde het even melden hier.

get psycho
Dat is toch alleen als je je haar echt verliest...? Door een chemokuur ofzo? Bij afscheren gaat het er 'veel minder' af...volgens mij helpt dat niet...? Maar zeker weten doe ik het ook niet.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2005, 11:23
Verwijderd
een collegaatje van mij heeft in dr gabbertijd de helft van dr haar afgeschoren en nu het er weer zit heeft ze in dat meer veel meer krullen als in t haar wat dr nog wel zat..
Met citaat reageren
Oud 30-11-2005, 09:05
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 29-11-2005 @ 10:10 :
Als je hoge cijfers haalt bij een andere opleiding heb je je diploma toch ook niet opeens een jaar eerder oid? Er staat gewoon een aantal jaar voor een opleiding, of je het nu goed doet of niet, dat doet er over het algemeen niet toe, je moet de opleiding gewoon volledig doorlopen. Ik snap de opmerking dus niet zo goed...

Als ik naar de kapper ga (meestal knipt mijn schoonmoeder mijn haar), dan ga ik ook altijd naar de kappersacademie. Daar knippen ze goed, terwijl dat bij een kapsalon niet altijd het geval is (dat is iig mijn ervaring). (Permanent is hier bij de kappersacademie wel veel duurder dan 15 euro, volgens mij...alleen knippen is 'al' iets van 10 euro.)
Op het zadkine college zijn de prijzen van knippen 3 euro, verven 14, permanent 15 :-)

En de overige dingetjes rond de 5

En de reden waarom de kappersacademie zo duur is is omdat het in princiepe een "echte" salon is (met dure producten etc)
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lifestyle permanent krullen
xloveyou2
2 12-07-2014 13:03
Lifestyle Permanent toch niet zo heel erg mooi??
LW
8 23-06-2011 10:05
Lifestyle Permanent, wat voor een?
KirstenR
7 08-12-2009 12:26
Lifestyle permanent
Verwijderd
2 16-05-2007 17:25
Lifestyle permanent
AnneCath
15 20-07-2004 14:05
Lifestyle Krullen!
Maaiketjuh
47 13-08-2002 13:26


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:38.