![]() |
Ajax flikt het weer! Hoe komt dat toch?
Tjonge jonge, wat is Ajax toch weer slecht bezig. Niet dat ik echt die hard-core Ajax fan ben; maar ik baal er best wel van!
1-0 verliezen van FC-Utrecht.... Heb gehoord dat ze nu 12e i/d competitie komen te staan.... Dit mag je echt niet van zo'n topclub verw88 Waar is volgens jullie de fout gekomen dat ze opeens bagger spelen en hem als het waren knijpen om volgend jaar niet in de goudengids divisie te komen? 10 jaar geleden waren ze nog kampioen van Europa! :o |
Aan het jeugdbeleid (y)
|
Ajax zit gewoon in een slechte fase.. Komt heus wel goed na de winterstop en dan staan ze weer netjes 3e/4e.. natuurlijk zijn sommige dingen niet pluis in Amsterdam, maar dat is in Rotterdam net eender dus ik vind "Ajax flikt het hem weer" een beetje overdreven. Ze missen gewoon een scorende spits en daardoor gaan ze anders spelen, worden ze onzeker.. en verliezen ze punten..
Het grote probleem komt na de zomer pas als Maxwell, Trabelsi, Nigel de Jong en Steven Pienaar transfervrij weglopen.. |
Hoe het komt? Vandaag door de scheidsrechter.
Ach, het is wel vermakelijk. Ze staan trouwens 9de. NEC moet minimaal gelijkspelen en NAC en Grön moeten winnen wil Ajax 12e worden. Nog vermakelijker zou dat zijn :o |
http://forum.scholieren.com/showthre...readid=1307452
is een topic voor, slot (ondanks dat Ajacieden graag overal boven staan) |
Hoe het komt?
1. Geen bijzondere spelers... 2. De mentaliteit. 3. De organisatie. Er is nogal wat mis in Amsterdam. En daar geniet ik stiekem wel een beetje van. |
Nu gaan ze Krohn-Delhi van RKC terughalen naar Ajax. Wat een topspeler! :) (y)
|
Het heiligverklaarde systeem.
|
Ja, die mentaliteit van die spelers is wel erg laag. Als je al in hun gezicht kijkt ben je niet bang.
Wie is er nou bang voor markus rosenberg, soms heb ik het gevoel dat die jongen in tranen uitbarst. En dan nog even over die verwende pienaar niet te spreken. |
De spelers zijn van Ajax zijn stuk voor stuk over-het-paard-getilde mennekes.. Dát is het probleem van Ajax, door de club en het bestuur zelf gecreerde sfeer binnen en rond de club!
|
Combinatie van wanbeleid en het verkeerd invullen van het 4-3-3 systeem. Dus niet de invulling door de trainer maar de invulling door de spelers. Linies spelen te ver van elkaar. Buitenspelers staan altijd met hun rug naar de goal. Spits kaatst op de verkeerd momenten. Maar het allerergste is nog het gebrek aan zelfvertrouwen en routine en de daardoor veroorzaakte simpele fouten. Wanneer je ziet dat niemand de bal in 1 keer goed kan aannemen is het toch gewoon te triest voor woorden.
De scheidsrechters helpen ook niet mee trouwens. |
1. Aan de 'supporters' die een 4-3-3 systeem eisen.
2. Supporters die het eigen team uitfluiten. 3. Aan het wanbeleid van de afgelopen jaren. 4. Geen vertrouwen of inspiratie. 5. Balletje breed. 6. Slechte arbitrage. Komt wel goed na ongeveer anderhalf jaar. :) |
Dit komt wel goed binnen anderhalf jaar? Het is al 10 jaar klote. Ajax komt alleen weer aan de top door middel van een totale reorganisatie van de technische staf. Beleidsbepalers met verstand van voetbal die bereid zijn financiele risico's te nemen voor sportieve prestaties. Mensen die bereid zijn Cruijff weer in de organisatie te betrekken. Het is toch ongelooflijk dat Cruijff's raad in de wind word geslagen en dat hij zelfs regelmatig is voorgelogen. Nee dit zit dieper dan het eerste elftal, de hele club is verrot. Het is geen toeval dat Feyenoord weer progressie boekt sinds de komst van Wim Jansen. Clubs moeten geleid worden door mensen met verstand van voetbal, niet door commerciele managers. Het is heel erg dat door dat soort mensen de positieve lijn onder Co en Beenhakker niet is doorgetrokken.
Deze malaise heeft niets te maken met het systeem. Buiten het feit dat 4-3-3 de beste veldbezetting geeft is Ajax niet het enige team dat het probeert te spelen. De top 3 (PSV, AZ, Feyenoord) speelt 4-3-3. |
Citaat:
|
Citaat:
+ dat het publiek het belachelijk en niet acceptabel vindt als ajax niet 4-3-3 speelt. |
via connecties heb ik gisteren weer eens gehoord dat ze oppeens zo'n vreemde eend gaan aannemen wiens naam niet eens bekend is..... :s
Waarschijnlijk een low budget speler; ajax kampt met grote geldproblemen lijkt mij. Kijk eens wat voor een baggerspelers ze steeds aannemen: 1 Rosenberg: dat jochie mist bij wijze van spreken nog voor een open doel + hij heeft idd niet de intimideerfactor. 2 Juanfran: dat mannetje ging meteen al in gevecht met een speler van SC Herenveen in zijn debuut..... :| Het lijkt mij hoog tijd dat ze eens Kluivert gaan binnenhalen i.p.v die Huntelaar......... |
Ze moeten Arne SLOT halen.
|
Ajax zit gewoon in een crisis. Niet alleen op gewoon technisch gebied met de spelers, maar ook in de organisatie zit het niet snor. Als je al ziet wie er de laatste jaren daar allemaal is opgestapt, en getuigt dit niet van stabiliteit. Verder doen ze met het geld dat ze vangen geen goede dingen: allemaal van die flutaankopen doen in plaats van het grootste gedeelte investeren in hetgeen waar Ajax zo groot door is geworden: de jeugdopleiding. Ook zal er het nodige moeten gebeuren rondom de scouting: die zijn natuurlijk ook verantwoordelijk voor al die flutaankopen van de laatste jaren.
|
Sinds de verhuizing naar de ArenA is het eigenlijk nooit meer iets geweest.... Ajax verloor denk ik haar ziel bij het weggaan uit de Meer...ik kan er niet om rouwen :D
|
Toch leuk om na woensdag ajax in het rechter rijtje te zien. Gelukkig is er nog een play off systeem.
Met een beetje geluk halen ze die laatste plaats voor de intertoto. Leuk seizoen vind ik dit. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ajacieden kan je zo moe van worden, zijn hier nog forumbazen aanwezig toevallig?
|
Citaat:
|
Citaat:
Jorien is de financier die geen grote sponsers weet binnen te halen. |
En trouwens die aandeelhouders zijn gewoon supporters hoor :o
Ik koop geen aandelen ajax :p |
Ik weet ook niet of Cruijff wel DE oplossing is.. Hij is goed, maar geen GOD.. maar.. als hij werkelijk de grote genius is achter het huidige Barca.. tsjah.. laat maar landen als Technisch Directeur/Voorzitter whatever..
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Slotje voor deze topic en oh ja: Ajax is gewoon een kutclub zonder sfeer, logisch dat je dan af en toe har dop je bek gaat.
|
Citaat:
Maxwell was trouwens ook echt een drama in het begin.. |
Ik vond het echt geweldig om ajax weer ten onder te zien gaan. En dan na afloop zeiken op de scheids terwijl ze ook echt he-le-maal niks afdwingen met hun spel en instelling.
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
*gaap*
|
Het ligt aan de coach!! :mad:
|
Zitten hier überhaupt nog wel actieve FB's?
Krijg t idee dat dit hier erg verwaarloosd wordt |
het is idd erg triest. :s
|
Ajax heeft toevallig een paar goede seizoenen gehad en nu denken al die fans ineens dat et een topclub is... Er is niets mis met Ajax, ze staan gewoon waar ze horen: in de middenmoot.
|
Citaat:
Toch hou ik de voorkeur aan ajax in degledatie zone ;) |
geluk van den dommen
|
Citaat:
|
Ajax moeten gewoon een goeie spits koope Rooney of Roonaldinjoo dan komp alles goed!!11
|
Citaat:
Mijn aanbod staat in ieder geval nog steeds, ik ben nog steeds niet tevreden. Maar er zal wel niets mee gebeuren. |
Ik zie het wel goedkomen met Ajax. Sowieso dit seizoen nog wel. Aan het eind van het seizoen zijn de verhoudingen altijd wel wel enigszins rechtgetrokken.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Als de forumbaas eens uitleg zou willen geven waarom dit ding open blijft. Anders ga ik morgen een topic openen over NAC.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:41. |