Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-11-2005, 21:03
mumumumumugen
mumumumumugen is offline
Tjonge jonge, wat is Ajax toch weer slecht bezig. Niet dat ik echt die hard-core Ajax fan ben; maar ik baal er best wel van!

1-0 verliezen van FC-Utrecht....

Heb gehoord dat ze nu 12e i/d competitie komen te staan.... Dit mag je echt niet van zo'n topclub verw88

Waar is volgens jullie de fout gekomen dat ze opeens bagger spelen en hem als het waren knijpen om volgend jaar niet in de goudengids divisie te komen? 10 jaar geleden waren ze nog kampioen van Europa!
Advertentie
Oud 27-11-2005, 21:06
Verwijderd
Aan het jeugdbeleid
Oud 27-11-2005, 21:14
Supreme Dutch
Ajax zit gewoon in een slechte fase.. Komt heus wel goed na de winterstop en dan staan ze weer netjes 3e/4e.. natuurlijk zijn sommige dingen niet pluis in Amsterdam, maar dat is in Rotterdam net eender dus ik vind "Ajax flikt het hem weer" een beetje overdreven. Ze missen gewoon een scorende spits en daardoor gaan ze anders spelen, worden ze onzeker.. en verliezen ze punten..

Het grote probleem komt na de zomer pas als Maxwell, Trabelsi, Nigel de Jong en Steven Pienaar transfervrij weglopen..
Oud 27-11-2005, 21:48
geen punt :|
geen punt :| is offline
Hoe het komt? Vandaag door de scheidsrechter.

Ach, het is wel vermakelijk. Ze staan trouwens 9de. NEC moet minimaal gelijkspelen en NAC en Grön moeten winnen wil Ajax 12e worden. Nog vermakelijker zou dat zijn
Oud 27-11-2005, 22:45
Stom Konijn
Stom Konijn is offline
http://forum.scholieren.com/showthre...readid=1307452

is een topic voor, slot

(ondanks dat Ajacieden graag overal boven staan)
Oud 27-11-2005, 23:41
Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Hoe het komt?

1. Geen bijzondere spelers...
2. De mentaliteit.
3. De organisatie.

Er is nogal wat mis in Amsterdam. En daar geniet ik stiekem wel een beetje van.
Oud 28-11-2005, 00:07
PakaPeaceTjing
PakaPeaceTjing is offline
Nu gaan ze Krohn-Delhi van RKC terughalen naar Ajax. Wat een topspeler!
Oud 28-11-2005, 09:28
Wawl
Wawl is offline
Het heiligverklaarde systeem.
Oud 28-11-2005, 10:32
Verwijderd
Ja, die mentaliteit van die spelers is wel erg laag. Als je al in hun gezicht kijkt ben je niet bang.
Wie is er nou bang voor markus rosenberg, soms heb ik het gevoel dat die jongen in tranen uitbarst.

En dan nog even over die verwende pienaar niet te spreken.
Oud 28-11-2005, 11:24
Pierreke
Pierreke is offline
De spelers zijn van Ajax zijn stuk voor stuk over-het-paard-getilde mennekes.. Dát is het probleem van Ajax, door de club en het bestuur zelf gecreerde sfeer binnen en rond de club!
Oud 28-11-2005, 11:43
squat
squat is offline
Combinatie van wanbeleid en het verkeerd invullen van het 4-3-3 systeem. Dus niet de invulling door de trainer maar de invulling door de spelers. Linies spelen te ver van elkaar. Buitenspelers staan altijd met hun rug naar de goal. Spits kaatst op de verkeerd momenten. Maar het allerergste is nog het gebrek aan zelfvertrouwen en routine en de daardoor veroorzaakte simpele fouten. Wanneer je ziet dat niemand de bal in 1 keer goed kan aannemen is het toch gewoon te triest voor woorden.

De scheidsrechters helpen ook niet mee trouwens.
Oud 28-11-2005, 13:17
one.
one. is offline
1. Aan de 'supporters' die een 4-3-3 systeem eisen.
2. Supporters die het eigen team uitfluiten.
3. Aan het wanbeleid van de afgelopen jaren.
4. Geen vertrouwen of inspiratie.
5. Balletje breed.
6. Slechte arbitrage.

Komt wel goed na ongeveer anderhalf jaar.
Oud 28-11-2005, 13:43
squat
squat is offline
Dit komt wel goed binnen anderhalf jaar? Het is al 10 jaar klote. Ajax komt alleen weer aan de top door middel van een totale reorganisatie van de technische staf. Beleidsbepalers met verstand van voetbal die bereid zijn financiele risico's te nemen voor sportieve prestaties. Mensen die bereid zijn Cruijff weer in de organisatie te betrekken. Het is toch ongelooflijk dat Cruijff's raad in de wind word geslagen en dat hij zelfs regelmatig is voorgelogen. Nee dit zit dieper dan het eerste elftal, de hele club is verrot. Het is geen toeval dat Feyenoord weer progressie boekt sinds de komst van Wim Jansen. Clubs moeten geleid worden door mensen met verstand van voetbal, niet door commerciele managers. Het is heel erg dat door dat soort mensen de positieve lijn onder Co en Beenhakker niet is doorgetrokken.

Deze malaise heeft niets te maken met het systeem. Buiten het feit dat 4-3-3 de beste veldbezetting geeft is Ajax niet het enige team dat het probeert te spelen. De top 3 (PSV, AZ, Feyenoord) speelt 4-3-3.
Oud 28-11-2005, 16:20
Wawl
Wawl is offline
Citaat:
Aandeelhouders Ajax bekritiseren bestuur

Uitgegeven: 28 november 2005 17:11
AMSTERDAM - De directie van Ajax verdedigde zich maandag tegenover zo'n tweehonderd verschenen aandeelhouders over het gevoerde beleid. Vanwege de sportieve crises bij de enige beursgenoteerde voetbalclub van Nederland had de algemene aandeelhoudersvergadering veel weg van een oorlogstribunaal.

"Jaakke, wanneer gaat Blind weg?" De hoge gemiddelde leeftijd van de aanwezigen in de Rinus Michels-zaal van de Amsterdam ArenA had waarschijnlijk veel te maken met het aanvangstijdstip van de jaarlijkse aandeelhoudersvergadering van Ajax. Zo'n tweehonderd veelal grijzende of kalende aandeelhouders van de huidige nummer negen van de eredivisie kregen vanaf elf uur van John Jaakke, Arie van Eijden, Martin van Geel en Jeroen Slop uitleg over het gevoerde beleid. Falk AdSolution

Weerstand

De voorzitter, algemeen -, technisch - en financieel directeur werden gesteund door de jaarcijfers van Ajax dat vorig seizoen voor het tweede keer op rij winst maakte. De sportieve resultaten stuitten op veel weerstand. Van alle agendapunten koste de rondvraag dan ook de meeste tijd.

Debiele dansjes

"Meneer Jaakke, kunt u een einde maken aan die debiele dansjes na een doelpunt?", vroeg aandeelhouder Mossink. "Scoren we dan nog?", stelde zijn buurman. "Meneer Van Geel, kan u het beleid van Ajax toelichten?", vraagt aandeelhouder De Wit. "Voert Ajax dan nog beleid", reageert een medesupporter.

"Met Blind als technisch directeur haalde Ajax miskopen als Verlaat, Winter, Witschge terug. Nu bakt hij er weer niets van. Iedere week probeert hij wat anders. Niets lukt, hoe lang mag hij nog doorgaan", aldus aandeelhouder Peters.

Buitenspelers

"Ik heb net als alle aandeelhouders bij binnenkomst een horloge gekregen", stelde Van Eijk. "Ik kijk nu op de klok en het is toevallig vijf voor twaalf. Waarom leiden we geen buitenspelers meer op?" Een andere toehoorder: "En waarom hebben we geen spits die scoort? En waarom hebben we geen leiderstype? Waarom hebben we nog scouts? Waarom laten we goede spelers transfervrij vertrekken?"

Buitenspelers

Op zijn eerste aandeelhoudersvergadering probeert technisch directeur Van Geel de onrust bij de aanwezigen een beetje weg te nemen. "Ik ben bij Willem II begonnen toen de club bijna degradeerde en AZ was bij mijn aantreden een slechte middenmoter."

Spelerswisselingen

"Hopelijk kan ik die lijn bij Ajax doortrekken. Ajax moet namelijk weer eens in de twee jaar kampioen worden. We zijn met z'n allen heel hard bezig om dat te realiseren. Ik sluit niet uit dat er binnen nu en aan half jaar misschien wel tien spelerswisselingen komen. De huidige selectie is niet evenwichtig samengesteld. We missen ervaring en kracht."

Jaakke

Voorzitter Jaakke: "Begin volgend jaar komen we met een plan van aanpak. Dan kunnen we precies vertellen wat we allemaal gaan doen. Tot dan graag nog een beetje geduld. Juist nu moeten we de club niet laten vallen. Ajax heeft u nodig. Nog meer dan wanneer het kampioen is." "Maar kan u nu alvast vertellen waarom we vanaf december een cricketspeler en ijsverkoper als algemeen directeur krijgen", vroeg aandeelhouder Mossink. "Krijgen we soms Ajax-ijs?"

"Dat wil ik zelf wel even vertellen", reageerde de ook in de zaal aanwezige Maarten Fontein. "Ik heb in mijn leven meer gevoetbald dan cricket gespeeld. Ik heb bovendien tweeduizend voetbalduels bekeken. Ik heb alle hoop dat de club weer heel snel is waar hij behoort te zijn. En dat is op nummer één in Nederland. Ik begrijp jullie bezorgdheid. Ik een ook echte Ajax-fan. Ik ben op mijn dertiende op de F-Side begonnen en zal er alles aan doen om de club er weer bovenop te krijgen." "De eerste hooligan met een aardappel in de keel", schamperde een aandeelhouder.
Bron is nu.nl.
Oud 28-11-2005, 16:55
Guissie
Guissie is offline
Citaat:
Brain-Damage schreef op 28-11-2005 @ 00:41 :
Hoe het komt?

1. Geen bijzondere spelers...
2. De mentaliteit.
3. De organisatie.

Er is nogal wat mis in Amsterdam. En daar geniet ik stiekem wel een beetje van.
Helemaal mee eens

+ dat het publiek het belachelijk en niet acceptabel vindt als ajax niet 4-3-3 speelt.
Oud 28-11-2005, 17:16
mumumumumugen
mumumumumugen is offline
via connecties heb ik gisteren weer eens gehoord dat ze oppeens zo'n vreemde eend gaan aannemen wiens naam niet eens bekend is.....

Waarschijnlijk een low budget speler; ajax kampt met grote geldproblemen lijkt mij. Kijk eens wat voor een baggerspelers ze steeds aannemen:
1 Rosenberg: dat jochie mist bij wijze van spreken nog voor een open doel + hij heeft idd niet de intimideerfactor.
2 Juanfran: dat mannetje ging meteen al in gevecht met een speler van SC Herenveen in zijn debuut.....

Het lijkt mij hoog tijd dat ze eens Kluivert gaan binnenhalen i.p.v die Huntelaar.........
Oud 28-11-2005, 17:51
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Ze moeten Arne SLOT halen.
Oud 28-11-2005, 18:08
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Ajax zit gewoon in een crisis. Niet alleen op gewoon technisch gebied met de spelers, maar ook in de organisatie zit het niet snor. Als je al ziet wie er de laatste jaren daar allemaal is opgestapt, en getuigt dit niet van stabiliteit. Verder doen ze met het geld dat ze vangen geen goede dingen: allemaal van die flutaankopen doen in plaats van het grootste gedeelte investeren in hetgeen waar Ajax zo groot door is geworden: de jeugdopleiding. Ook zal er het nodige moeten gebeuren rondom de scouting: die zijn natuurlijk ook verantwoordelijk voor al die flutaankopen van de laatste jaren.
Oud 28-11-2005, 18:16
Pierreke
Pierreke is offline
Sinds de verhuizing naar de ArenA is het eigenlijk nooit meer iets geweest.... Ajax verloor denk ik haar ziel bij het weggaan uit de Meer...ik kan er niet om rouwen
Oud 28-11-2005, 18:49
Supersuri
Supersuri is offline
Toch leuk om na woensdag ajax in het rechter rijtje te zien. Gelukkig is er nog een play off systeem.

Met een beetje geluk halen ze die laatste plaats voor de intertoto.

Leuk seizoen vind ik dit.
Oud 28-11-2005, 20:26
Georia
Georia is offline
Citaat:
mumumumumugen schreef op 28-11-2005 @ 18:16 :
Het lijkt mij hoog tijd dat ze eens Kluivert gaan binnenhalen i.p.v die Huntelaar.........
Pfff Huntelaar is veel beter dan die Kluiver.
Oud 28-11-2005, 20:36
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
RHCP_NAC schreef op 28-11-2005 @ 18:51 :
SLOT
Oud 28-11-2005, 21:27
Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Ajacieden kan je zo moe van worden, zijn hier nog forumbazen aanwezig toevallig?
Oud 29-11-2005, 09:25
Wawl
Wawl is offline
Citaat:
Stom Konijn schreef op 28-11-2005 @ 22:27 :
Ajacieden kan je zo moe van worden, zijn hier nog forumbazen aanwezig toevallig?
Die hebben het maanden geleden al opgegeven, geloof ik.
Oud 29-11-2005, 10:10
Verwijderd
Citaat:
squat schreef op 28-11-2005 @ 14:43 :
Dit komt wel goed binnen anderhalf jaar? Het is al 10 jaar klote. Ajax komt alleen weer aan de top door middel van een totale reorganisatie van de technische staf. Beleidsbepalers met verstand van voetbal die bereid zijn financiele risico's te nemen voor sportieve prestaties. Mensen die bereid zijn Cruijff weer in de organisatie te betrekken. Het is toch ongelooflijk dat Cruijff's raad in de wind word geslagen en dat hij zelfs regelmatig is voorgelogen. Nee dit zit dieper dan het eerste elftal, de hele club is verrot. Het is geen toeval dat Feyenoord weer progressie boekt sinds de komst van Wim Jansen. Clubs moeten geleid worden door mensen met verstand van voetbal, niet door commerciele managers. Het is heel erg dat door dat soort mensen de positieve lijn onder Co en Beenhakker niet is doorgetrokken.

Deze malaise heeft niets te maken met het systeem. Buiten het feit dat 4-3-3 de beste veldbezetting geeft is Ajax niet het enige team dat het probeert te spelen. De top 3 (PSV, AZ, Feyenoord) speelt 4-3-3.
Wim Jansen heeft de touwtjes niet in handen.

Jorien is de financier die geen grote sponsers weet binnen te halen.
Advertentie
Oud 29-11-2005, 10:17
Verwijderd
En trouwens die aandeelhouders zijn gewoon supporters hoor

Ik koop geen aandelen ajax
Oud 29-11-2005, 10:41
Supreme Dutch
Ik weet ook niet of Cruijff wel DE oplossing is.. Hij is goed, maar geen GOD.. maar.. als hij werkelijk de grote genius is achter het huidige Barca.. tsjah.. laat maar landen als Technisch Directeur/Voorzitter whatever..
Oud 29-11-2005, 10:44
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
Supreme Dutch schreef op 27-11-2005 @ 22:14 :
Ajax zit gewoon in een slechte fase.. Komt heus wel goed na de winterstop en dan staan ze weer netjes 3e/4e

Voor de toekomst is het goed dat de 'grote' spelers weg gaan en er daadwerkenlijk met een nieuw team begonnen kan worden
Oud 29-11-2005, 10:47
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
Georia schreef op 28-11-2005 @ 21:26 :
Pfff Huntelaar is veel beter dan die Kluiver.
en kopen is voor ajax momenteel sowieso niet de oplossing(als we iets genoeg hebben zijn het spitsen, alleen hebben de huidige spitsen vertrouwen en tijd nodig, in het begin moest niemand wat hebben van zlatan, en niet iedereen maar huilen dat ie weg is )
Oud 29-11-2005, 11:11
Verwijderd
Slotje voor deze topic en oh ja: Ajax is gewoon een kutclub zonder sfeer, logisch dat je dan af en toe har dop je bek gaat.
Oud 29-11-2005, 11:16
Supreme Dutch
Citaat:
metroidminded schreef op 29-11-2005 @ 11:47 :
en kopen is voor ajax momenteel sowieso niet de oplossing(als we iets genoeg hebben zijn het spitsen, alleen hebben de huidige spitsen vertrouwen en tijd nodig, in het begin moest niemand wat hebben van zlatan, en niet iedereen maar huilen dat ie weg is )
Zlatan was echt een ongelofelijke prutser in het begin.. T had echt heel weinig gescheeld of hij was nu op 8 na slechtste voetballer in europa geweest in plaats van de op 8 na beste..

Maxwell was trouwens ook echt een drama in het begin..
Oud 29-11-2005, 17:31
Guissie
Guissie is offline
Ik vond het echt geweldig om ajax weer ten onder te zien gaan. En dan na afloop zeiken op de scheids terwijl ze ook echt he-le-maal niks afdwingen met hun spel en instelling.
Oud 29-11-2005, 19:23
Georia
Georia is offline
Citaat:
metroidminded schreef op 29-11-2005 @ 11:47 :
Vooral dat "we" vind ik leuk.
Oud 30-11-2005, 14:20
one.
one. is offline
Citaat:
Dit komt wel goed binnen anderhalf jaar? Het is al 10 jaar klote. Ajax komt alleen weer aan de top door middel van een totale reorganisatie van de technische staf. Beleidsbepalers met verstand van voetbal die bereid zijn financiele risico's te nemen voor sportieve prestaties. Mensen die bereid zijn Cruijff weer in de organisatie te betrekken. Het is toch ongelooflijk dat Cruijff's raad in de wind word geslagen en dat hij zelfs regelmatig is voorgelogen.
Jongen, dat is bullshit, je kan simpelweg niet van een Nederlandse club, ook van Ajax niet, verwachten dat ze aan de absolute top van Europa kunnen blijven. Daar gaat er hier te weinig geld in het voetbal voor om en is Nederland te klein voor. De tijden van Cruijff etc. zijn voorbij, zij bleven alleen bij de club omdat er in het buitenland niet ontzettend veel meer te verdienen viel, tegenwoordig verdien je in het buitenland veel meer en daar kan geen enkele Nederlandse club tegenop. Je kan niet aan de top blijven als je een ploeg niet eens drie jaar bij elkaar kan houden.
Citaat:
Nee dit zit dieper dan het eerste elftal, de hele club is verrot. Het is geen toeval dat Feyenoord weer progressie boekt sinds de komst van Wim Jansen. Clubs moeten geleid worden door mensen met verstand van voetbal, niet door commerciele managers. Het is heel erg dat door dat soort mensen de positieve lijn onder Co en Beenhakker niet is doorgetrokken.
Om vervolgens gigantische schulden te hebben zoals in het buitenland de grote clubs uit Italië en Spanje hebben?
Citaat:
Ajax zou in de formatie moeten spelen waarin zijn spelers het beste renderen, als je geen goede buitenspelers hebt, moet je geen 4-3-3 spelen maar 4-4-2. Je bouwt een tactiek om de spelers heen en niet andersom. Wanneer dat echter gebeurt kan de trainer zijn biezen pakken omdat de 'supporters' dan de ploeg gaat uitfluiten.
Oud 30-11-2005, 18:41
Master HJ
Master HJ is offline
*gaap*
Oud 30-11-2005, 19:42
Frankrijk
Frankrijk is offline
Het ligt aan de coach!!
Oud 30-11-2005, 20:35
WolterB
WolterB is offline
Zitten hier überhaupt nog wel actieve FB's?

Krijg t idee dat dit hier erg verwaarloosd wordt
Oud 30-11-2005, 21:21
Master HJ
Master HJ is offline
het is idd erg triest.
Oud 01-12-2005, 07:23
Milan Dado
Milan Dado is offline
Ajax heeft toevallig een paar goede seizoenen gehad en nu denken al die fans ineens dat et een topclub is... Er is niets mis met Ajax, ze staan gewoon waar ze horen: in de middenmoot.
Oud 01-12-2005, 09:44
Supersuri
Supersuri is offline
Citaat:
Milan Dado schreef op 01-12-2005 @ 08:23 :
Ajax heeft toevallig een paar goede seizoenen gehad en nu denken al die fans ineens dat et een topclub is... Er is niets mis met Ajax, ze staan gewoon waar ze horen: in de middenmoot.

Toch hou ik de voorkeur aan ajax in degledatie zone
Oud 01-12-2005, 12:57
arP-socialist
arP-socialist is offline
geluk van den dommen
Oud 01-12-2005, 14:41
Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Citaat:
WolterB schreef op 30-11-2005 @ 21:35 :

al drie dagen geleden op M&M gemeld..
Oud 01-12-2005, 16:29
Verwijderd
Ajax moeten gewoon een goeie spits koope Rooney of Roonaldinjoo dan komp alles goed!!11
Oud 01-12-2005, 16:35
Gimme more beer
Citaat:
WolterB schreef op 30-11-2005 @ 21:35 :

Ik heb een paar maanden geleden gesolliciteerd naar de functie, toen stelden ze mijn aanbod klaarblijkelijk niet op prijs, ze vonden dat ze het prima aankonden. Ik vind het nog steeds erg wisselvallig, ook de laatste tijd. Soms zijn ze er snel bij, maar het valt vies tegen. Ze verwijderen ook vaak "slotje" reacties in topics die gewoon niet op dit forum thuishoren, die in ieder geval niet in de geest van het beleid zijn dat we hier kennen, getuige ook dit topic.

Mijn aanbod staat in ieder geval nog steeds, ik ben nog steeds niet tevreden. Maar er zal wel niets mee gebeuren.
Oud 02-12-2005, 14:29
Nighttime Bird
Nighttime Bird is offline
Ik zie het wel goedkomen met Ajax. Sowieso dit seizoen nog wel. Aan het eind van het seizoen zijn de verhoudingen altijd wel wel enigszins rechtgetrokken.
Oud 02-12-2005, 14:31
Nighttime Bird
Nighttime Bird is offline
Citaat:
Milan Dado schreef op 01-12-2005 @ 08:23 :
Ja he. Ajax heeft samen met PSV gewoon de beste selectie van Nederland hoor.
Oud 02-12-2005, 14:49
Ketjing
Ketjing is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 01-12-2005 @ 17:35 :
Ik heb een paar maanden geleden gesolliciteerd naar de functie, toen stelden ze mijn aanbod klaarblijkelijk niet op prijs, ze vonden dat ze het prima aankonden. Ik vind het nog steeds erg wisselvallig, ook de laatste tijd. Soms zijn ze er snel bij, maar het valt vies tegen. Ze verwijderen ook vaak "slotje" reacties in topics die gewoon niet op dit forum thuishoren, die in ieder geval niet in de geest van het beleid zijn dat we hier kennen, getuige ook dit topic.

Mijn aanbod staat in ieder geval nog steeds, ik ben nog steeds niet tevreden. Maar er zal wel niets mee gebeuren.
je gaat mij toch niet bannen omdat ik voor Vitesse ben
Oud 02-12-2005, 14:59
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Als de forumbaas eens uitleg zou willen geven waarom dit ding open blijft. Anders ga ik morgen een topic openen over NAC.
Oud 02-12-2005, 15:22
Gimme more beer
Citaat:
Ketjing schreef op 02-12-2005 @ 15:49 :
je gaat mij toch niet bannen omdat ik voor Vitesse ben
Nee, wat denk je. Ik heb echt niets tegen jou hoor Ik bied mijn hulp ook alleen maar aan omdat ik denk dat ik het beter kan, omdat ik hier vaak kom en omdat ik het sociale beleid en/of de controle hier ken. Ik denk ook dat niemand hier er wat op tegen zou hebben (zeker de vaste gasten niet) en jullie net als ik wel een wat actiever beleid willen zien. Toch?
Oud 02-12-2005, 15:24
Gimme more beer
Citaat:
RHCP_NAC schreef op 02-12-2005 @ 15:59 :
Als de forumbaas eens uitleg zou willen geven waarom dit ding open blijft. Anders ga ik morgen een topic openen over NAC.
Hij is tijdelijk gesloten geweest door Q, maar die reactie is weer verwijderd, mogelijk na aanleiding van dit topic op M&M. Ik heb niets tegen Tofke en Mitros, maar dit is geen beleid voeren, laat dat duidelijk zijn.

Regels voor berichten